SLOVENŠČINA - skupna izpitna vprašanja

13. 6. 2024, ga. Lehner

1. Sporazumevalna načela
2. Samoglasniki in delitev samoglasnikov (trikotnik, zakaj oblika trikotnika)
3. Definicija (opredelitev in sestava)

Prijazna, potrjuje, da si v pravi smeri, tudi pomaga, super.
Srečno!
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Izpraševalka Anita Dernovšek (prijazna, daje podvprašanja)
1. Pedagoški govor (kaj veš; preplet spoznavnega in odnosnega govora)
2. Vezaj in pomišljaj (raba, razlika, kdaj katerega)
3. Uporaba dvojine (sem pri zakonodaji narobe povedala: dva preverjanja ocenjevanja namesto dve preverjanji ocenjevanja in sem se morala samo popraviti ter obrazložiti, zakaj bi se tako popravila)
 
Opravljala za pomočnico vzgojiteljice (24.6.2024)

Izpraševalka: Ditka Kobol (prijazna in pomaga)

1. Glagol (vse o njem)
2. Skladenjska in neskladenjska raba
3. Sklanjaj besedo: mati (ed., dvo., mno.)
 
Ga. Vesna Žnidar: zelo prijazna in prijetna gospa, išče znanje, pomaga tudi s podvprašanji
- zemljepisna lastna imena, kako se pišejo, kako jih delimo, kako je z večbesednimi, so kakšne izjeme
- delitev glasov, kako je s črkami, koliko je katerih, zakaj takšna delitev
- zakaj me je vprašala glede delitve, sem povedal, da zaradi mojega narečja
- kako govorimo v šoli in zakaj je to pomembno (knjižni jezik, da ozaveščamo rabo slovenščine, da smo zgled, ker je to državni in uradni jezik in UČNO NAČELO)
 
- zemljepisna lastna imena. Katerih 5 izjem se piše z malo začetnico (mesto, vas, trg, most, selo)
- sskj, kaj vem o njem, kaj je geselski članek. (Sem povedala, da je izšel 1989, da je enojezicen, gesla po abecedi, glava, zaglavje, pomen gesla, fraz. In terminolosko gnezdo, da je na spletu FRAN...)
- vidne prvine govora (so bolj pomembne kot slušne, to je nasmeh, pogled, mimika, gestika, gibanje, obrnjenost k otrokom, stoje...)
 
1. Sestava geselskega sestavka v SSKJ - kaj najdemo v frazeološkem in kaj v terminološkem gnezdu; ali v SSKJ najdemo tudi podatke o jakostnem in tonemskem naglasu.
2. Razvoj slovenskega knjižnega jezika.
3. Spoznavni in odnosni govor.
 
Izpraševalka: Alenka Tominšek

1. Socialne zvrsti jezika (naštet)
2. Končna in nekončna ločila (naštet)
3. Mala in velika začetnica v zemljepisnih imenih (tukaj mi je potem dala primer Novo mesto. Pa sem rekla, da je mesto z malo, ampak v prenovljeni slovnici bo mesto z veliko začetnico. Poglejte kaj o prenovi pravopisa.)
 
Izpraševalka Nives Križnar.
Gospa je zelo prijazna.
Dobila sem 3 liste in na vsakem listu mi je določila, katero vajo moram rešiti oz. kateri primer moram opisati.
1. na listu so bili zapisani različni opisi časa (Knjižnica je odprta 8.00 - 12.00. - sem morala povedati, da bi moral namesto nestičnega vezaja stati stični pomišljaj in če bi bilo pravilno napisano, bi zapis prebrali Knjižnica je odprta od osmih do dvanajstih).
2. na drugem listu je bila napisana poved (dve vrstici), ki sem jo najprej morala naglas prebrati, nato pa popraviti velike/male začetnice in vejice (mislim, da je bila poved Žička kartuzija je nekdanji samostan kartuzijanskega verskega reda v dolini svetega Janeza Krstnika v kraju Stare Slemene v bližini naselja Žiče v občini Slovenske Konjice. kartuzija
3. na tretjem listu je bila oblika uradne zahvale z okvirčki, kjer sem morala razložiti, kaj zapišemo v kateri okvirček (naslov sporočevalca, kraj in datum (pravilen zapis datuma), naslov naslovnika, ...).
Strokovni izpit sem opravljala za učiteljico DSP.
 
1. Velika začetnica, kdaj se uporablja?
2. Definicija, kaj je to, iz česa je sestavljena (na primeru razloži)?
3. Polglasnik (kaj je to, kdaj se uporablja, kako vemo da je polglasnik v besedi)
 
Izpraševalka: Nuša Drinovec Sever
prijazna, usmerja, vodi.
opravljala izpit za delovno mesto svetovalnega delavca

1. Kaj so domače in kaj so tuje besede? Potem spraševala še o prevzetih besedah, ker sem jih sama omenila in ali lahko vse tuje besede sklanjamo?
2. Socialne zvrsti jezika. Katere uporabljam pri svojem delu (rekla sem, da v razredu uporabljam zborni pogovrni jezik, pri svetovalnem delu pa pokrajinski pogovorni jezik, ker je manj uraden, bolj domač/sproščen, da se tudi dijaki lažje sprostijo).
3. Kaj so besedne zveze in stalne besedne zveze? Kaj je dobesedni in kaj preneseni pomen?
 
Izpraševalec: J. Šink
Področje: učiteljica slovenščine v OŠ

Vezaj in pomišljaj
Naglas
Sklanjanje moških imen, ki se končajo na -a (lahko se po moški ali po ženski sklanjatvi)
 
Slovenščina (mislim, da so ga menjali je bil g. Šink).
1. Katere priročnike poznamo?
2.Kje iščemo informacije, če nas zanima pomen besede (odgovor je v SSKJ, sem se pa zmedla in povedala, da etimološki, pa mi je dodatno razložil, kaj misli in sem potem povedala SSKJ, vprašal še, kaj bi iskala v etimološkem in sem rekla, da izvor pomena besede)
3.Tri pike - ali so stične ali ne (niso). Katera končna ločila so (pika, vprašaj, klicaj, tri pike, pomišljaj). Kako je s stičnostjo vprašaja, klicaja.

Delala sem za svetovalno delavko.
 
Nazadnje urejeno:
Alenka Tominšek / Datum izpita: 1.7.2024 - Učitelj Praktičnega Pouka
- Katere priročnike poznamo
- Kako delimo socialne zvrsti in kaj so ( glede na to kje se uporabljajo )
- Ločila ( kaj so ) Katera končna ločila poznaš ( razlika )
 
Včeraj sem uspešno opravila strokovni izpit, to so vprašanja:

-na primeru razložite stičnost in nestičnost ločil, kdaj je pomišljaj stičen
-raba velike začetnice pri zemljepisnih imenih
-raba velike začetnice pri praznikih, zakaj Prešernov dan pišemo z veliko

Dejala sem, da praznike pišemo z majhno, gospa me je vprašala, ali je pravilno z majhno ali malo. Popravila sem se, da z malo.

Veliko uspeha vsem, ki se pripravljate na izpit!
 
Izpraševalka Jurman.

- Lastna imena (vse in podat primere in povedat kaj in zakaj se piše z veliko, v kater slovar bi pogledala kako se kaj napiše),
- dvojezične šole, vrtci, kje v Slo. so in v katerem jeziku poteka izobraževanje,
- narečja in narečne skupine v Slo.
 
SLJ Roman Brunšek, 11. 7. 2024 / učiteljica DSP
- kako se piše "nebo" (nebo / ne bo)
- kateri dokument pripravim kot vodja strokovne skupine (uradno vabilo) + kaj vsebuje, kako se podpišem
- Funkcijska zvrst (praktičnosporazumevalna, strokovna...)
- SLJ kot učno načelo
- Vrste lastnih imen in primeri stvarnih imen
 
Polona Otoničar Pajk (slovenščina)
Opravljala izpit za pomočnico vzgojiteljice.

1. Razlika med vezajem ter pomišljajem.
2. Vejica (kdaj uporabljamo vejico pred veznikom kot).
3. Popravi napake v pripravah (alineje se zapisujejo kot nestičen pomišljaj, poprava vejice).
 
Moja vprašanja:
- slovenske občine, kjer imajo uradni jezik poleg slovenščine tudi italijanščino,
- zemljepisna lastna imena, kaj se piše z veliko in kaj z malo začetnico,
- status slovenščine : uradni, državni, učni jezik,
- kdo je napisal melodijo za Zdravljico,
- kako je sestavljen slovenski Pravopis, kaj v njem najdemo
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

Uporabnik rhona je objavil novo gradivo: Slovenščina - interaktivne naloge z rešitvami...
Odgovori
0
Ogledi
323
Za učiteljico RP 1. Avtonomija šolskega prostora 2. Ocenjevanje znanja 3. Zagotavljanje...
Odgovori
0
Ogledi
430

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Priljubljena vsebina

Nazaj
Na vrhu