SLOVENŠČINA - skupna izpitna vprašanja

Trenutno berete:
SLOVENŠČINA - skupna izpitna vprašanja

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

1. glasoslovje - koliko glasov ima slovenščina, razlika v številu glasov med knjižno in neknjižno zvrstjo (narečja imajo več glasov kot 29), koliko je samoglasnikov - kateri, soglasniki - kateri (asociacije: mlinarjev, ta suhi škafec pušča, ...)
2. lastna stvarna imena, velike začetnice, kdaj aspirin z veliko (ime na škatlici) in malo (aspirin kot zdravilo proti glavobolu), kam spadajo prazniki in katere so izjeme (Marijino vnebovzetje, Prešernov dan)
3. kratice, okrajšave, simboli - razlikovanje, kako se zapisujejo, kdaj pike (kako zapišemo tj. in t. i.)
 
1. Jezikovni priročniki - (samo našteti - pravopis, slovnica, slovnica in jez. vadnica, sskj)
2. Kdaj smo dobili prvi pravopis - (1899 Levčev pravopis)
3. Velika začetnica pri lastnih imenih - (naselbinska, nenaselbinska)
4. Narečja, značilnosti, ali se jezik spreminja, katera reka meji narečna območja v slo. (Sava)
 
1. Jezikovni priročniki (samo naštet)
2. Koliko črk ima naša abeceda in koliko glasov. Za kateri glas nimamo črke in katere glasove (é in ó pa te zadeve je bilo treba še naštet)
3. nekaj glede polglasnika, kako ga napišemo in kako ga izgovarjamo, pa kdaj izpade.
 
(ker sem slovenistka, mi je gospa postavila še nekaj dodatnih vprašanj – v besedilu podčrtano)

– pojasniti pojma slavist in slovenist; navesti še dva slavista (rusist, kroatist, bohemist /strokovnjak za češki j. in knjiž./, slovakist / strokovnjak za slovaški j. in knjiž./, makedonist, bolgarist …)
– neknjižne socialne zvrsti SJ-a, (razdelitev + narečne skupine; ker omenim še kočevsko narečno skupino, moram razložiti, zakaj jo obravnavamo kot narečno skupino; splošne značilnosti posameznih narečnih skupin, npr. primorske /italianizmi/, koroške + gorenjske + rovtarske /švapanje/, moje – panonske /germanizmi, diftongi idr./)
– mejniki SJ-a (samo Brižinski spomeniki – splošne značilnosti + slovanske značilnosti /nazalna vokala O in E, kontrakcije vokalov, sedanjik je samo kontrahiran, kontrahirane oblike osebnih zaimkov …)
– kdaj zapišemo na koncu naštevalnih enot (pri alinejnem naštevanju) vejico in kdaj podpičje (podpičje običajno pišemo za daljšimi naštevalnimi enotami, nujno pa ga je pisati za stavki /oblike s povedkom/; v drugih primerih /kratke naštevalne enote, tj. besede, besedne zveze/ pa pišemo vejico ali pa tudi ne; če za naštevalnimi enotami pišemo vejico oz. podpičje, na koncu zapišemo piko, če pa za posameznimi naštevalnimi enotami ne pišemo ločila, potem tudi končne pike ni)
 
1. Povej razdelitev socialnih zvrsti. Potem me je vprašal, kakšen jezik govorijo učenci (sleng) in kdo še govori sleng (npr. starejši ljudje) in zakaj ti dvojni govorijo sleng (ker je jezik iste generacije). Moral pa sem še povedati kam sodi jezik narkomanov in zakaj.
2. Sklanjati sem moral imena Toni (hotel slišati, da se podaljšuje z j: Tonija), Stane (hotel slišati, da se podaljšuje z t: Staneta) in Marko (hotel slišati, da se ne podaljšuje s t: pravilno Marka).
3. Kdaj bi uporabli SSKJ in kaj lahko v njem izvemo.
 
1. Socialne zvrsti jezika - samo našteti vse.
2. Zgradba slovenskega pravopisa (najbolje se je naučiti kazalo - tu nisem imela veliko pojma, zato me je do odgovora vodila s primeri - velika začetnica, ločila,....)
3. Uporaba vezaja - kako pišemo vzgojno-izobraževalni, USB-ključ, ključ USB, 15-metrski, osemletni,...
 
*vezaj in pomišljaj (kdaj katerega uporabljamo)
*pedagoški govor
*predlog z/s (pred katerimi glasovi zapišemo enega ali drugega)
 
1. Našteti temeljne priročnike za slovenski jezik in kaj obsegajo? Saj veste, SSKJ, pravopis in slovnica.
Dobila sem listek, na katerem je bila zapisana beseda in glede na razlago ugotoviti, iz katerega priročnika je.
2. Črke in glasovi!Spet veste, 25 črk 29 glasov(široki in ozki e, široki in ozki o, polglasnik in dž)
3. v besedilu na listu vstavit manjkajoče vejice! V kolikor seveda manjkajo, le glejte, da ne boste vstavljali kar vse vprek, hihi.
 
1. Kaj je prav: tujcev, tujcov? Zakaj? Kako se imenuje to pravilo?
2. Velika začetnica pri zemljepisnih lastnih imenih
3. razlika med izgovorjavo: vélika začetnica in velíka začetnica? Kako rečemo tej lastnosti pridevnika? (določni, nedoločni)
4. Ali v šoli govorim v narečju? Zakaj je dobro, da kdaj govorimo v narečju? Kam spada moje narečje?
5. Razlika med opisom in pripovedjo.
6. Zvočne prvine, podrobneje o intonaciji.
 
vezaj, v pripravi sem imela literarno-estetski, sem mogla utemeljit
stičnost ločil, mi je dala eno besedilo iz Na pragu besedila, pa sem mogla povedat, kaj je narobe
katero je edino končno nestično ločilo ...
rekla sem materinem jeziku pri zakonodaji, pa me je koj začela spraševat če je to prav, sem rekla, da ne, da je materni prav. je vprašala zakaj ne materin (kakšen, kateri...)
kakšen jezik je slo? uradni in državni. državni se menda ne uporablja več, pa vseeno razložit ka to pomeni in kaj pomeni uradni jezik. kaj pa zamejci, narodne skupnosti, v kakšnem jeziku so šole
sklanjaj Meri, Ines, katera sklanjatev je to. Sklanjaj Juno, kaj narrediš? Podaljašaš Junono. Pa še ene makarone je omenjala, ki jih mamo tud v sloveniji, neki na c, se tudi podaljša osnova.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

Uporabnik rhona je objavil novo gradivo: Slovenščina - interaktivne naloge z rešitvami...
Odgovori
0
Ogledi
245
Za objavo izpitnih vprašanj uporabite pripravljene obrazce - tukaj Novejša vprašanja oz...
Odgovori
1
Ogledi
1.580
Za učiteljico RP 1. Avtonomija šolskega prostora 2. Ocenjevanje znanja 3. Zagotavljanje...
Odgovori
0
Ogledi
199

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu