- učni jezik v šoli,
- dodatno gradivo pri pouku, smisel in namembnost (k pripravam sem namreč priložila veliko dodatnega gradiva)
- kako učence konkretno spodbuditi k funkcionalni pismenosti (ko se učimo izpolnjevnja obrazcev, jih prinesemo v šolo, ko se učimo pisanja vabila, ga sami tvorijo, ko se učimo prevzete besede, na terenu preverijo npr. kakšna imena imajo trgovine itd.
- ker sem tudi germanistka, me je vprašala, kako bi tujca navdušila za učenje slovenščine (tu sem ji naštevala marsikaj od zvena našega jezika, pa melodike, pa števila govorcev ... dokler končno nisem prišla do tistega, kar je želela slišati - posebnosti našega jezika (6 sklonov, dvojina ...).
- socialne zvrsti jezika (samo našteti, malo podrobneje knjižni zborni in knjižno pogovorni jezik, o neknjižnih zvrsteh pa le stavek)
- popravek napake v moji učni pripravi (pomišljaj, vezaj - samo na kratko, nič podrobnosti o teh dveh ločili)
- kje lahko pogledamo pravilen zapis ločil? (pravopis - kaj še lahko pogledamo v njem? zapis velike začetnice - samo to sem rekla, pa je bilo dovolj)
- števniki (kateri so, kako jih pišemo, iz kolikih besed je sestavljena letnica 2009, kako napišemo 80-letnica in 80. obletnica)
- mejniki slovenskega jezika (Brižinski spomeniki, ali jih je Trubar poznal-ne, ker so bili odkriti šele v 19.st.; Kdo so bili Trubarjevi somišljeniki; Levčev slovenski pravopis-kaj je v njem zapisano)
- naštej priročnike (naštela sem SSKJ, Pravopis, Slovnico in me je vprašala, če poznam še katere druge pa sem omenila etimološki slovar-kaj je v njem, kaj je terminološki slovar)
Kako se zapisujejo prevzete besede?
(citatne (zveste izvirniku po pisavi, sklonu – First lady), tujke – polcitatne (zapis izviren, slov. končnice - New Yorka-a), sposojenke (popolnoma prilagojene pravilom SJ - pica)). V pripravah sem jih imel kar nekaj (jazz, soul, flamenco) »Me je vprašala za katere prevzete besede gre pri teh.« Sem (pravilno) odgovoril, da odvisno. Recimo jazz, flamenco, lahko zapisujemo na oba načina, tudi džez in flamenko … »Zakaj?« Ker so že tako dolgo v splošni veljavi. »Vprašala me je tudi kako je z glasbenim izrazjem (solfeggio, arpeggio)«, pa sem odrnil, da gre za polcitatne prevzete besede. »Od kod pa so prevzete?« Iz italijanskega jezika. »Zakaj?« Verjetno, ker so bile tam svoj čas zelo močne glasbene šole. No tu se ji je kar smejalo.
Zemljepisna imena.
Nenaselbinska, naselbinska. »Kako se zapisujejo?« Tu sem začel nekaj mutit vsepovprek glede vasi, sela, pa ne vem česa še … pa glede zapisovanja neprvega »obrazila« z malo, pa da se druga beseda piše z malo, razen če je lastno ime … Vse kar se mi je sanjalo sem pač spravil ven na najbolj neorganiziran možen način. No, pol sva pa malo klestila in zlagala ... recimo neprvi »predlog«, in ne »obrazilo«, pa »Kako se potem zapisuje Kranjska Gora ali Kranjska gora?«. Po dolgem premisleku sem »zaverovano« izstrelil, da z veliko, pa je dejala, da »ja, ampak da se to tepe z mojim prej povedanim, zakaj?« No tu se pa ne spomnim več zaključka, sori. Poglej v skripto. Uganil sem še, da se Šmarna gora ali Pekrska gorca pišeta z malo (sem dejal da z majhno, ampak sem se hitro popravil).
Ne vem ali sem dobil še enega, ker sva kar simpatično razpredala o prvih dveh. Med drugim sva debatirala tudi o imenih Perpetuum Jazzile in Carmina Slovenica. Aha! »Tu me je vprašala kakšna je zveza med besedama Cármina in Carmína.« Enak zapis, različen naglas in pomen.
katera so zemljepisna lastna imena,
kako jih zapisujemo (velika oin mala začetnica),
kaj je samostalnik, kje najdemo razlao zanj, kaj mu lahka določimo + primer,
Naštej priročnike.
1. Lastnosti samostalnika (spol, število, sklon, sklanjatev - in kahj to je mal debate okol tega)
2. Kaj je to publicistični in kaj strokovni jezik, kaj je značilno za njiju?
3. Sporočevalec, prejemnik kako se besedilo spreminja če sporočamo strokovno besedilo strokovnjaku ali pa šrši publiki. (Strokovno besedilo, strokovni izrazi, kaj to jem, zapleteni stavki, tvorijo jih znanstveniki ...
- samostalniki in naglasi - zakaj se pri sklanjanju zgubi zadnji samoglasnik
- beseda kraja- kakšna je (samostalnik), kakšen samostalnik (pridevniška beseda), po čem to vem (po končnici skanjatve)
- iz priprave, kako bi še stavke lahko drugače zapisali (z veliko začetnico in končnim ločilom.), naštej končna ločila, nato pa še povej kaj več o ločilih- po čem se delijo, katera so ...
1. Strokovni jezik, kako se bere, piše oz. značilnosti, delitev…?
2. Kako delimo ločila? Naštejte nekaj vsakih. Iz priprave: 3-5 let … katero ločilo je to? Glede naštevanja povedi v alinejah, kakšen zapis je najbolj pravilen… velika začetnica in ločilo.
3. Verjetno je bilo še kaj, se ne spomnim.
- izberi si 3 mejnike v zgodovini slovenskega jezika in jih predstavi,
- stičnost ločil,
- kaj vse najdemo v Slovenskem pravopisu (naštela sem poglavja), nato me je vprašala še če je beseda Maribor v slovarskem delu Pravopisa (da) in kako se piše mariborski (z malo, razen npr. Mariborske lekarne).
-ZEMLJEPISNA IMENA,
-NEKONČNA LOČILA (stičnost in nestičnost le teh, kje to pogledamo-v pravopis),
-IZ PRIPRAV SEM MOGLA POPRAVIT NAPAKE.
1. Izberite si 3 mejnike v zgodovini slov. jezika in jih predstavite.
2. Kako zapisujemo števnike - povejte na primeru letnice 2010. Kako zapisujemo vrstilne števnike? Kako zapišemo 10. obletnica in 30-letnik?
3. Popravek iz priprave: datum 30. 1. 2010 in oddelek OVI 3. c
1. Kaj ureja Zakon o OŠ? (zapisano takoj na začetku zakona)
2. Kaj obsega Vzgojni program za otroke s PP? (ime programa, cilje in načela VIZ, oblike dela)
3. V katerih zakonih se omenja otroke s PP? (ZoOŠ, ZOFVI, ZUOPP, Z. o gimnazijah, Z. o vrtcih, Z. o pokl. in strok. izobraževanju)
4. Naštejte skupine otrok s PP, po zakonu za usmerjanje.
5. Kdo imenuje strokovno skupino za izvedbo IP?
Socilane zvrsti in podrobneje neknjižne zvrsti
Pedagoški govor, podrobneje odnosni govor
Samoglasniki, kateri so in zvočnike
1. Velika začetnica( predstavi se, kaj vse si z veliko začetnico (ime, priimek, Slovenka, Dolenjka, Zemljanka(je lahko tudi z malo)...)
2. Slovenski pravopis(Našteti, kaj vsebuje, kaj najdemo v slovenskem pravopisu)
1. Socialne zvrsti jezika in kateri jezik uporabljam trenutno; opisati žargon ter navesti primer
2. Kratice in okrajšave (kako sklanjamo kratice, primeri kratic

3. Sklanjanje besede starši in otroci (ali obstaja beseda starši v ednini)
ZEMLJEPISNA IMENA
STIČNA LOČILA
VPRAŠANJE IZ PRIPRAV (ali je oklepaj in zaklepaj stično ločilo in v kateremu slovarju najdemo odgovor).
-3 mejniki slovenkega jezika
-velika začetnica v osebnih lastnih imenih (pol sm mogla povedat kaj sm jz vse z veliko začetnico: x, y, Gorenjka, Slovenka, Evropejka, Zemljanka; potem kako se napiše dedek Mraz...)
-mogla sm sklanjat besedo starši, povedat da so množinski samostalnik, pa zanimal jo je še, kaj je s priimki pri ženskih imenih in kaj pri moških imenih (pri ženskih se sklanjajo, pri moških ne)
1. Prenosniki ( =pisno in ustno sporočanje), opiši.
2. Osebna lastna imena
3. Kaj nam pove SSKJ?