Danes smo na MIZŠ poslali dopis, ki je objavljen tudi v podforumu
Sporočila za medije in vsebuje tudi odziv na razpis:
Glavni problem ponovljenega JR za izbor operacij "Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2016" ostaja starostna diskriminacija, saj tudi na tem razpisu ne morejo kandidirati osebe, starejše od 29 let. Kljub več pozivom, naj se v razpis vključijo še pomočniki vzgojiteljev, ostajajo ti tudi tokrat neupravičeno izvzeti.
Dodatne težave in pomanjkljivosti, ki jih prinašajo spremenjeni razpisni pogoji, pa so naslednje:
- Razpis vzgojno-izobraževalnim zavodom nalaga, da z učiteljem začetnikom po izteku pogodbe o zaposlitvi na projektnem delovnem mestu sklenejo novo pogodbo o zaposlitvi s trajanjem vsaj do 30. 6. 2017, kar pomeni, da morajo za to obdobje načrtovati prosto delovno mesto. To v praksi še vedno pomeni le delovno mesto, ki se bo sprostilo z upokojitvijo izkušenega učitelja (saj je bolniške in porodniške odsotnosti nemogoče načrtovati tako daleč vnaprej, prav tako sredi šolskega leta ni mogoče ustvariti novega delovnega mesta s prerazporejanjem ur ob morebitnem povečanem obsegu dela zaposlenih), kar se je že v prvem razpisu izkazalo za izjemno problematično, zato je tudi ta razpis zaradi nerealnih zahtev obsojen na neuspeh.
- Nejasnosti v zvezi s pogodbo za določen čas od 1. 12. 2016 do 30. 6. 2017. Nikjer v besedilu razpisa ni jasno opredeljeno financiranje te pogodbe, torej ali mora stroške zaposlitve kriti vzgojno-izobraževalni zavod iz lastnih sredstev ali pa bodo kriti iz sredstev MIZŠ. Prav tako ni definirana oblika in vsebina te pogodbe, zato iz besedila razpisa ni jasno, ali mora tudi ta pogodba biti sklenjena za polni delovni čas ali ne in za katero delovno mesto. Zaradi nedefiniranosti pogodbe za določen čas omogoča razpis v tem delu širok spekter interpretacij in možnost zlorab.
- Neopredeljena in nejasno določena vloga mentorja v procesu usposabljanja učitelja začetnika. V prvem razpisu Prva zaposlitev v VIZ je ta vloga bila natančno opredeljena s tem, ko je učitelj začetnik v sodelovanju z izkušenim učiteljem pridobival vzgojno-izobraževalne izkušnje, ki so obvezne za pridobitev poklicne kvalifikacije, tako da je postopoma prevzel izvajanje do ene polovice učne obveznosti izkušenega učitelja. V tokratnem razpisu ni mentorstvo nikjer neposredno določeno in opisano.
Omeniti je potrebno, da so naloge, ki naj bi jih opravljal učitelj začetnik, praktično dobesedni navedek druge alineje 2. točke 21. člena Pravilnika o pripravništvu strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja, ki se glasi: -
vključevanje /.../ v neposredno vzgojno-izobraževalno delo, ki zajema samostojno delo pod vodstvom mentorja, nadomeščanja, sodelovanje na ekskurzijah, mentorstvo učencem in dijakom pri raziskovalnih nalogah, individualno delo z otroki, učenci in dijaki, in obsega najmanj dve uri tedensko, vendar tako, da skupni obseg teh nalog ne presega polovice pripravniške dobe; le da je v besedilu razpisa izpuščena besedna zveza "pod vodstvom mentorja", kar kaže na to, da mentorstvo za učitelja začetnika po tem razpisu sploh ni predvideno oz. je predvideno le toliko, kot to določa tretji odstavek 8. člena Pravilnika o strokovnem izpitu strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja, ki ureja mentorstvo drugemu strokovnemu delavcu, torej za obdobje največ dveh mesecev.
Vse opisano pomeni, da so iz ponovljenega razpisa odstranjeni vsi elementi pripravništva, ki jih je prvi razpis še vseboval.
Odposlali smo tudi prilogo z vprašanji v zvezi z razpisom:
V skupini uporabnikov spletnega foruma Mladi učitelj zaradi nejasnosti besedila razpisa
Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja 2016 ministrstvo pozivamo, da čimprej odgovori na najpogostejša vprašanja, ki se v zvezi z razpisom pojavljajo, in odgovore tudi javno objavi (najbolje kar v dokumentu o najpogostejših vprašanjih, ki je del razpisa in je že objavljen skupaj z vso razpisno dokumentacijo).
Prav tako naj ministrstvo v zvezi z nejasnostmi glede razpisa z okrožnico nemudoma obvesti vodstva vseh šol, saj prve izkušnje »s terena« kažejo, da se ravnatelji spopadajo z enakimi vprašanji kot iskalci prve zaposlitve. Zaradi nejasnega besedila razpisa in nerealno zastavljenih razpisnih pogojev se šole tudi na tokratni razpis večinoma ne morejo/ne želijo prijaviti.
Vprašanja:
- Mora vzgojno-izobraževalni zavod učitelju začetniku zagotoviti mentorja za vseh 8 mesecev usposabljanja na projektnem delovnem mestu ali ne? Kakšna je vloga mentorja?
- Kdo in na kakšen način financira drugi del zaposlitve (pogodbo za določen čas od 1. 12. 2016 do 30. 6. 2017)?
- Ali mora biti pogodba tudi v drugem delu sklenjena za polni delovni čas ali ne? Mora kandidat zasedati enako delovno mesto kot v prvem delu ali lahko zasede drugo delovno mesto (npr. najprej poučuje določen predmet, nato pa dela v podaljšanem bivanju)?
- Ali mora šola že ob prijavi na razpis zapisati, katero delovno mesto bo kandidatu ponudila s 1. 12., ali se te formalnosti lahko sporočijo naknadno?
- Ali pride v poštev tudi odobritev delovnega mesta učitelja za dodatno strokovno pomoč, v primeru da šola ministrstvu javi, da ima na šoli izjemno veliko učencev odločbo o usmerjanju?
- Nekatere šole objavljajo projektno delovno mesto
z možnostjo podaljšanja do 30. 6. 2017 in s tem izkazujejo dokaj jasen namen izpeljati samo prvih 8 mesecev projekta. Boste na ministrstvu takšne in podobne primere tolerirali ali ne?
O podrobnostih vas bomo sproti obveščali.