DERNOVŠEK - izpraševalka (slovenščina, izpitna vprašanja)

Prispevki
7
Področje
Osnovna šola
Teta me je vprašala samo slovnico. Dost je vrtala, ampak zato ker je iskala znanje. Našla ga je po neštetih ovinkih ... in ala ji vera, da je bila tako potrpežljiva.
1. Veznik in pomišljaj (kje je stično, kje nestično.)
Kaj pomeni 25-letnica (da lahko besedo skupaj napišemo ali pa ločimo števnike in besedo. Ozirom pri C-vitamin, da ločimo črko in besedo)
2. Naštej odvisnike
3. Povej kdaj je poved podredna in priredna. Kje uporabljamo vejice. Povej primer.
4. Kako izražamo svojino (moj/tvoj, svojilni pridevniki)
 
Prispevki
5
Naziv
prof.
Zavod
Področje
Osnovna šola
1. Vezaj in pomišljaj (zaradi napak v pripravi).
2. Raba velike začetnice na splošno in kako je z veliko začetnico v premem govoru.
3. Odvisniki (našteti).

Izpraševalka je res prijazna in kar prekine, ko vidi da znaš. Nič se ne bati!!! Celoten izpit je trajal 10-15 minut.
 
Prispevki
9
Naziv
profesorica slovenščine in teologije
Področje
Osnovna šola
Zamenjala je go. Gomboc.
1. Sporazumevalna načela (ker nisem računala, da bo prišlo do zamenjave, sem se bolj učila po slovnici, ki jo je napisala ga. Gomboc, a tega tam ni bilo, zato sem, z njeno pomočjo, odgovarjala bolj na splošno, iz izkušenj).
2. Mašila (navezovanje na 1. vprašanje; samo našteti)
3. Jezikovni priročniki (samo našteti; naštela sem čisto vse, ki pridejo v poštev pri pouku slovenščine, ne samo osnovne).
4. Jezikovne ravnine (poglavja v Slovnici; samo našteti)
 
Prispevki
86
1. Vrste ločil oz. kako jih delimo (stična, nestična,....)
2. Vejica (kje vse jo uporabljamo + primeri)
3. Namenilnik, nedoločnik

Sproščena, prijetna!
 
Prispevki
12
Začela je s pedagoškim govorom, jaz pa sem odgovorila, da je pomembno, da se zavedamo, da obstajata spoznavni in odnosni. Začela sem že razlagati, a me je ustavila in vprašala, zakaj sem rekla, da je to pomembno. Pa sem potem govorila v bistvu definicijo, pa me je spet ustavila in ponovila, zakaj je pomembno. Na koncu mi je dala vedeti, da ni dvomila v moje znanje, ampak da me je "zafrkavala", ker pač dobro posluša, in se je vpičila v tisto "pomembno", tako da pazite, kako formulirate odgovore, hehe. Sicer zelo korektna.

Vprašala je tudi, kje so zapisani normativi za knjižni jezik in našteti sem morala poglavja slovnice, razliko med pravili v pravopisu in slovnici ter kaj pomeni skladnja.

Tretjega vprašanja se ne spomnim, bom še dodala.
 
Prispevki
12
Dodajam še tretje vprašanje:

3. Kako izražamo svojino. Povedala sem samo svoj. pridevnik in zaimek, sem že mislila začeti govoriti o povratno svojilnem, pa mi je rekla, naj še povem primera in sva končali.
 
Prispevki
6
Naziv
vzgojitelj
Zavod
vrtec
Področje
Vrtec
Prijazna gospa. Kljub temu, da sem se vmes malo zmedla, nerodno izrazila... je bila pozitivna, nasmejana. Moja vprašanja:

1. Napake v glasoslovju.
2. Ločila. Kako se delijo. S primeri razloži stično in nestično rabo vezaja in pomišljaja.
3. Kako si lahko pomagam s SSKJ-jem? Kdaj ga vzamem v roke, kako mi pomaga?

srečno vsem :)
 
Prispevki
60
1. Dva stavka, kjer sem morala popraviti napake: opozorila bi samo na besedo oktoberskem (se skriva notri polglasnik in je zapisan kot črka e) in pa drugi stavek je imel notri zapis učencom (prav je učencem in zakaj temu) - zaradi sklona in pa zaradi tega ker če imamo c na koncu se pri č, š ž...spremeni pri sklonu v -em, ostalim pa -om primer: svinčnikom).

2. Neskladenjska raba pomišljaja

3. Zemljepisna lastna imena (velika začetnica)

Zelo natančna gospa.
 
Prispevki
35
Naziv
profesorica matematike in tehnike
Zavod
OŠ Šmarje - Sap
Področje
Osnovna šola, Poklicne in strokovne šole
1. Povedala mi je stavek: Na cestnem odseku Celje Maribor je prišlo do prometne nesreče. Popravi ga. (Najprej sem rekla, da ni točnega podatka, kje je prišlo do prometne nesreče. Potem je rekla, da je nekje slovnična napaka. Potem sem morala sklanjati cestni odsek. V glavnem, še zdaj ne vem, kaj je tukaj napaka).
2. Kaj je sklon in kaj sklanjatev.
3. Neskladenjska raba pomišljaja.
4. Zemljepisna imena, primeri.

Izpit sem padla, tako da več sreče ostalim.
 
Prispevki
18
Področje
Osnovna šola
1. Glasoslovje (samoglasniki, soglasniki). Kako lahko povežemo soglasnike s pravopisom in pravorečjem (predlogi z/s, k/h).
2. Polglasnik (raba, razlika tema, oktober, propeler, sklanjat propelerski motor).
3. Nedoločnik, namenilnik.
4. Velika začetnica v zemljepisnih imenih.
Izpit nisem naredila.
 
Prispevki
4
Naziv
učitelj gozdarstva
Zavod
SGLŠ Postojna
Področje
Poklicne in strokovne šole
Gospa je super.

Zahteva znanje, tudi če ga je potrebno nekaj časa iskati.

1. Glasoslovje vse.
2. ločila vse kar vem, podrobneje vejica.
3. funkcijske zvrsti jezika (vse podrobno)
4. skladnja
prijetna gospa, če znaš.
 
Prispevki
6
Področje
Gimnazija
Prijazna gospa, ki tudi pomaga. Sploh če vidi, da znaš in si pač preveč pod stresom in se ne spomniš :)

Pedagoški govor? Načela? Razlika med naglasom in intonacijo? Kje najdemo besede (navezovanje na naglas)? v slovarju
Poglavja v slovnici in pravopisu.
 
Prispevki
4
Področje
Osnovna šola
  • Stičnost/nestičnost ločil?
  • Stičnost in nestičnost vezaja in pomišljaja?
  • Kdaj pišemo s/z/h?
  • Razlika med naglasom in pudarkom? Katera so naglasna znamenja?
  • Katere priročnike uporablja učitelj pri svojem delu?
 

Patrisen

CiaMB
Prispevki
4
Naziv
učiteljica
Zavod
/
Področje
Osnovna šola
1. Pravila postavljanja vejice, pomišljaja in vezaja.
2. Naglasna znamenja in pravila (sklanjat sem morala besedo otroci)
3. Opisat socialne zvrsti in štajersko narečje (sem iz Maribora in sem zato dobila to vprašanje)
Gospa je zelo korektna in išče znanje. Izpit sem opravila 5. 3. 2015, uspešno:)
 
Prispevki
8
Naziv
profesor glasbe
Zavod
OŠ Danile Kumar
Področje
Osnovna šola
1. Kako bi učencu razložila ali prepisujemo iz/s table in da odhajamo s/iz razreda? Uporaba predlogov. Tukaj me je malce šokirala z vprašanjem, ker si tega niti pogledala nisem, ampak sem ji odgovorila po zdravi kmečki pameti, da IZ razreda, ker je to nek prostor iz katerega dejansko izstopimo, medtem ko prepisujemo s table, ker ne moremo nekaj napisati V tablo.. Raba S pred katerimi črkami (sem rekla da kot glasbenica delam po posluhu te rečli, pa pravi imamo posebna pravila, pa rečem pred nezvočniki, pa ona kakšnimi - rečem nezvenečimi)

2. Poglavja pravopisa- tukaj spet nisem vedela točno, pa mi reče: spomnite se, da ste za računalnikom, na kaj vse pazite, ko sestavljate besedilo: in sva prišli do Velikih in malih črk, ločil, vse o ločilih. ali je pika lahko ne končno besedilo (Ne). Vedno je končna. Kakšno rabo ločil poznamo (skladenjsko in ne skladenjsko). Tukaj je res imela ogromno potrpljenja da je vse izvlekla iz mene, ker sploh nisem vedela točno kaj želi slišat :)

3. Nedoločnik in namenilnik.. raba in povej primera.

Res zelo prijazna, hoče da narediš, jaz sem bila res "presrana", ker so nekateri govorili, da so se po cel mesec učili to slovenščino, uglavnem ni tako hudo, malo logičnega razmišljanja, pa gre..

celotna komisija zeloo ok!
Hvala vsem, ki ste do sedaj prispevali k izpitnim vprašanjem, upam, da bom tudi jaz komu pomagala :)
Srečno! Občutek,ko opraviš, je neverjeten!
 
Prispevki
3
1. Kratek opis jezikovnih prirocnikov, podrobneje sskj.
2. Sklanjatve, podrobneje sklanjanje moška ga imena v zenski obliki (Aljosa, Vasja)
3. Veliko pozornosti nameni govoru vprasanih in na to navezuje vprasanja (masila, clenki, kje v slovarju bi to nasli....)

Strokovna, prijazna, isce znanje...pomaga s podvprasanji. Samo sprosceno in samozavestno pa bo. Moj zagovor je bil uspesen.
 
Prispevki
5
Področje
Osnovna šola
1. Skladenjska in neskladenjska raba pike.
2. Pridevniki (katere poznam).
3. Zapis zemljepisnih imen.

Prijazna in prijetna gospa, ki zahteva znanje. Pomaga s podvprašanji.
 
Prispevki
7
Naziv
profesorica razrednega pouka
Področje
Osnovna šola
1. Napake v pripravah- vezaj, pomišljaj, vejica v večstavčni povedi. Razložiti uporabo vseh treh in vstaviti manjkajočo vejico v pripravi.
2. Prihajam iz Prlekije, zato me je vprašala, kako se narečje razlikuje od knjižnega jezika, pri čem moram biti previdna. Rekla sem, da drugače naglašujemo, uporabljamo druge, narečne besede. Sem se že med samim odgovarjanjem na vprašanja iz ustave in zakonodaje popravljala, ko sem se slišala, da sem uporabila narečje oz. besedo napačno naglasila.
Je rekla, da je dobro, da se slišim in popravim.
In to je to.
Pa še to, res je iskala znanje, ki ga v praksi potrebujemo, saj ji pri večstavčni povedi nisem vedela povedati za kateri odvisnik gre (ime odvisnika), pa je rekla, da to sploh ni tako pomembno, glavno, da ga prepoznam in pravilno postavim vejico.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Na vrhu