24ur.com Zakaj je dobro, da imamo NPZ in zakaj šole premalo izkoristijo podatke?

Trenutno berete:
24ur.com Zakaj je dobro, da imamo NPZ in zakaj šole premalo izkoristijo podatke?

Nazadnje uredil moderator:
Prihodnje šolsko leto bodo poleg šestošolcev in devetošolcev nacionalno preverjanje znanja pisali tudi tretješolci. Temeljni namen preverjanja je izboljšanje znanja učencev ter kakovosti poučevanja in učenja, žal pa se še vedno dogaja, da šole teh podatkov ne uporabijo. O smiselnosti NPZ s šolsko psihologinjo, predstavnikom sveta staršev in predstavniki učiteljev.

Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: 24ur.com, www.24ur.com
 
Ne vem, po kateri analizi je SVIZ prišel do zaključka, da je dobro, ker se bo NPZ v 9. razredu upošteval za oceno. Upoštevanje za oceno je napaka in nerazumevanje smisla NPZ. Poskus izumljanja lesenega železa.
Na podlagi učnih načrtov bi moral Pedagoški inštitut ali RIC pripraviti naloge vsako leto, za vsak razred in jih izbranega dne obesiti na splet. Pisanje nalog bi bilo prostovoljno, edino na 10-20 šolah obvezno, saj bi na podlagi rezultatov nalog postavili merila. Potem bi NPZ res služil namenu, za katerega je bil ustanovljen. Kot dodatna informacija; drugo mnenje.
Nesprejemljivo je mešati in spajati NPZ z običajnim šolskim ocenjevanjem, saj je šolska ocena bolj večplastna in celostna.
V zakonu je zapisano, da ocenjevalna merila določi šolski strokovni aktiv. Kako bo po novem v 9. razredu? Jih bo predpisal RIC? Kateri bo pretvornik števila točk NPZ v oceno? Bo ta ocena enakovredna ostalim ocenam v redovalnici? Bo ta ocena enako težka oz. vplivna za oblikovanje zaključne ocene? Kako zaključiti oceno v 9. razredu, ko bodo v redovalnici same petice, pri NPZ pa bo rezultat 2? Kaj, če bo obratno? Starši bodo s pištolami prihajali grozit učitelju, ker je učencu s prejšnjim ocenjevanjem naredil škodo ali krivico.

Šola je preresna reč, da bi se lahko z njo špilali.
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Absolutno se strinjam. Kakšen vpliv bo imela ocena NPZ na ostale ocene? Kaj konkretno s tem pridobijo učenci?

Vsekakor se rezultati NPZ ne bi smeli uporabiti za oceno učitelja ali šole oz. je merilo za oceno zgolj ocena kot taka. Kot ste sami zapisali, ocena je večplastna.

Je pa res, bolj kot je pomemben rezultat NPZ za prihodnost oz. nadaljnje šolanje učencev, bolj resno ga znajo vzeti tudi sami. Ampak sam se bi tukaj vprašal, ali je ta stres, ki se ga s tem povzroča učencev 9. razredov potreben? Vsekakor obstajajo, ali jih je potrebno najti, tudi drugi načini za samoevalvacijo.

Dobra ideja se mi zdi ta:
Na podlagi učnih načrtov bi moral Pedagoški inštitut ali RIC pripraviti naloge vsako leto, za vsak razred in jih izbranega dne obesiti na splet. Pisanje nalog bi bilo prostovoljno, edino na 10-20 šolah obvezno, saj bi na podlagi rezultatov nalog postavili merila. Potem bi NPZ res služil namenu, za katerega je bil ustanovljen.
:idea:
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Januarsko izobraževalno srečanje v programu Enajsta šola v knjigarni (9. januar 2024, ob 11...
Odgovori
0
Ogledi
150
  • Članek
Ko učenci posvetijo pozornost učnemu okolju in vsebinam (ne učitelju, ampak kar pripravimo za...
Odgovori
0
Ogledi
403
  • Članek
Ob informativnih dnevih učitelj in glasbenik Boštjan Čukur svetuje, da je treba preizkusiti...
Odgovori
0
Ogledi
60
  • Članek
Ali se je sploh že kdaj zgodilo kaj takega – da bi se v tako kratkem času iz različnih delov...
Odgovori
0
Ogledi
294
  • Članek
Premoženje, prihodki in izobrazba staršev pomembno vplivajo na dosežke učencev. Nadaljuj z...
Odgovori
0
Ogledi
433

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu