Ne vem, po kateri analizi je SVIZ prišel do zaključka, da je dobro, ker se bo NPZ v 9. razredu upošteval za oceno. Upoštevanje za oceno je napaka in nerazumevanje smisla NPZ. Poskus izumljanja lesenega železa.
Na podlagi učnih načrtov bi moral Pedagoški inštitut ali RIC pripraviti naloge vsako leto, za vsak razred in jih izbranega dne obesiti na splet. Pisanje nalog bi bilo prostovoljno, edino na 10-20 šolah obvezno, saj bi na podlagi rezultatov nalog postavili merila. Potem bi NPZ res služil namenu, za katerega je bil ustanovljen. Kot dodatna informacija; drugo mnenje.
Nesprejemljivo je mešati in spajati NPZ z običajnim šolskim ocenjevanjem, saj je šolska ocena bolj večplastna in celostna.
V zakonu je zapisano, da ocenjevalna merila določi šolski strokovni aktiv. Kako bo po novem v 9. razredu? Jih bo predpisal RIC? Kateri bo pretvornik števila točk NPZ v oceno? Bo ta ocena enakovredna ostalim ocenam v redovalnici? Bo ta ocena enako težka oz. vplivna za oblikovanje zaključne ocene? Kako zaključiti oceno v 9. razredu, ko bodo v redovalnici same petice, pri NPZ pa bo rezultat 2? Kaj, če bo obratno? Starši bodo s pištolami prihajali grozit učitelju, ker je učencu s prejšnjim ocenjevanjem naredil škodo ali krivico.
Šola je preresna reč, da bi se lahko z njo špilali.