Re: 24.1. 2011 - Krašovec, Novak Kolenko, Grmek Zupanc
Zdravo,
a ste mogoče že kaj izvedele o novostih zakona o oš?
Jaz sem pri brskanju našla tole, mogoče so mišljene splošne spremembe ... ???:
Zakon o osnovni šoli (sprejet leta 1996) prinaša precej sprememb, osrednja novost zakona pa je uvedba devetletne osnovne šole. Devetletka, v katero bodo vstopali otroci s šestim letom starosti in bo trajala do njihovega 15. leta, je postala obvezna v šolskem letu 2003/2004, dvainštirideset osnovnih šol pa je začelo izvajati program devetletne osnovne šole že v šolskem letu 1999/2000.
Spremembe in novosti terjajo veliko znanja, ki ga bodo učitelji lahko pridobili v sistemu stalnega strokovnega izobraževanja in izpopolnjevanja. Spremembe, ki jih prinaša prenova osnovne šole, bodo korenito posegle v naš vsakdanjik, zato jih je bilo potrebno načrtovati in že pred letom 2003/2004 zagotoviti kadrovske in prostorske možnosti za kakovostno delo v novi devetletki. V tej smeri smo že do tedaj veliko postorili in se niti malo ne bojimo navedenih sprememb in drugačnosti v prihajajoči osnovni šoli.
Nova devetletka med drugim prinaša več sprememb:
* ob učiteljici v 1. razredu enakovredno sodeluje v vzgojno-izobraževalnem delu še vzgojiteljica (v okviru dogovorjenih normativov), učiteljica in vzgojiteljica delo opravljata po načelih timskega dela, skupaj načrtujeta in opredeljujeta, katero področje katera koordinira, interakcija v razredu pa je prepuščena obema;
* ista učiteljica praviloma spremlja učence skozi celotno prvo triado (1., 2. in 3. razred);
* znanje učencev se v celotnem prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju ocenjuje opisno;
* v nove učne načrte so vgrajene različne metode in oblike poučevanja, ki bodo naredile pouk bolj raznolik in zanimiv, hkrati pa bodo vključene metode in oblike poučevanj, ki bodo še bolj primerne za mlajše učence;
* učni načrti so pripravljeni tako, da ostaja učiteljem dovolj časa za ponavljanje in utrjevanje snovi, za ustno preverjanje in ocenjevanje znanja; torej več časa za pogovore in vzpostavljanje pristnejšega stika med učiteljem in učencem (večja vzgojna vloga učitelja);
* največja novost devetletne osnovne šole je ta, da vanjo vstopajo otroci, stari med 5 let in 8 mesecev in 6 let in 8 mesecev. Spoznanja strokovnjakov namreč kažejo, da je za otrokov razvoj pomembno sistematično in strokovno ukvarjanje z njim že v obdobju od tretjega leta starosti;
* dolžina učne ure ne bo predpisana, presoja bo v rokah učiteljice in vzgojiteljice (šolskega zvonca ni);
* zakon o osnovni šoli daje učencem prvega razreda pravico do brezplačnega prevoza ne glede na oddaljenost njegovega prebivališča od šole (56. člen Zakona o osnovni šoli in 3. odstavek 80. člena Zakona o varnosti v cestnem prometu);
* učenci imajo možnost shranjevanja večine šolskih potrebščin v šoli;
* upoštevale se bodo morebitne potrebe otrok po počitku (ležalniki za počitek v ločenem delu učilnice);
* učilnice so opremljene tako, da so prilagojene starostni stopnji otrok (kotički v učilnici, ergonomska oblika elementov, zaščita radiatorjev …)