ŽNIDAR KADUNC - izpraševalka (slovenščina, izpitna vprašanja)

Mladi učitelj

Osebje foruma
Administrator
Pridružen
21. nov 2010
Prispevki
5.964
Nazadnje urejeno:
Za objavo izpitnih vprašanj uporabite pripravljene obrazce - tukaj

Novejša vprašanja oz. prispevki se dodajajo na koncu teme.

Vprašanja so posredovana samo s strani uporabnikov.
- - -​

Vprašanja na strokovnem izpitu raznih kandidatov:


Pravorečje - kako učitelji spodbujamo ustrezno vzgojo in vedenje na področju pravorečja
Okrajšave - delitev, kaj so
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

1. Lastna in naselbinska imena, njihov zapis
2. Koliko glasov ima slovenski jezik, izgovor naglašenih samoglasnikov, delitev glasov (zvočniki, nezvočniki ...)
 
1. Razloži pedagoski govor (kaj je, delitev, katera socialna zvrst jezika je značilna ...).
2. Naštej ločila, loči končna in nekončna.
3. Mejniki SKJ (podrobneje opiši Brižinske spomenike).
 
Uporaba ločil
Temeljni mejniki slov. jezika vse tja do Prešerna in zakaj je Prešeren tako pomemben.
Sklanjatve: otroci, gospa, franci
 
(ker sem slovenistka, mi je gospa postavila še nekaj dodatnih vprašanj – v besedilu podčrtano)

– pojasniti pojma slavist in slovenist; navesti še dva slavista (rusist, kroatist, bohemist /strokovnjak za češki j. in knjiž./, slovakist / strokovnjak za slovaški j. in knjiž./, makedonist, bolgarist …)
– neknjižne socialne zvrsti SJ-a, (razdelitev + narečne skupine; ker omenim še kočevsko narečno skupino, moram razložiti, zakaj jo obravnavamo kot narečno skupino; splošne značilnosti posameznih narečnih skupin, npr. primorske /italianizmi/, koroške + gorenjske + rovtarske /švapanje/, moje – panonske /germanizmi, diftongi idr./)
– mejniki SJ-a (samo Brižinski spomeniki – splošne značilnosti + slovanske značilnosti /nazalna vokala O in E, kontrakcije vokalov, sedanjik je samo kontrahiran, kontrahirane oblike osebnih zaimkov …)
– kdaj zapišemo na koncu naštevalnih enot (pri alinejnem naštevanju) vejico in kdaj podpičje (podpičje običajno pišemo za daljšimi naštevalnimi enotami, nujno pa ga je pisati za stavki /oblike s povedkom/; v drugih primerih /kratke naštevalne enote, tj. besede, besedne zveze/ pa pišemo vejico ali pa tudi ne; če za naštevalnimi enotami pišemo vejico oz. podpičje, na koncu zapišemo piko, če pa za posameznimi naštevalnimi enotami ne pišemo ločila, potem tudi končne pike ni)
 
Tako je bilo:

1. Socialne zvrsti slovenskega jezika, vse opisat s primeri - tukaj je fajn, da se opremiš s primeri, ker jaz se jih nisem spomnil veliko :) - Ko sem opisoval kaj je sleng, sem se spomnil samo "kul" in "ful" :D Ko me je vprašala, če imamo tudi učitelji žargon, se nisem spomnil primera :), no... potem me je spomnila da kadar ima nekdo popravni izpit, ima t.i. "popravca", ti imaš čez nekaj dni "strokovca" itd... sam(a) si poglej, nebom ti vsega zaj tu jaz, kr tak... zastonj :)
2. Velika začetnica (kje, primeri)
3. Jezikovni priročniki (samo naštet). Če si štajerc/štajerka, bodi pozoren ko boš rekel/rekla Slovenski pravopis. Tukaj je naglas na i, ne na a :)

HAHA, sej bo ;)
 
Kaj so lastna imena in kako jih zapisujemo
Predlog s/z, k/h - kdaj uporabljamo katerega imez njih (je hotela kr natančno vedet, potem kateri so nezveneči nezvočniki)
Kakšno zvrst jezika uporabljamo v pedagoškem govoru, na kaj moramo biti posebej pozorni na primeru gorenjskega narečja
 
1. Socialne zvrsti slovenskega jezika, podrobneje opisat narečja
2. Stvarna lastna imena- okrepit s primeri
3. Jezikovni priročniki- naštet. Če si štajerc/štajerka, bodi pozoren ko boš rekel/rekla Slovenski pravopis. Tukaj je naglas na i, ne na a
 
Odg: Izpraševalec: ŽNIDAR KADUNC

1. Slovenščina kot učno načelo
2. Stvarna lastna imena
3. Predlog k/h
Vredu gospa;)
 
Odg: Izpraševalec: ŽNIDAR KADUNC

Še moja vprašanja:

1. Pedagoški govor (kaj je to, delitev)
2. Razlika med naglasom in poudarkom
3. Pisanje zemljepisnih lastnih imen

Srečno :)
 
Odg: Izpraševalec: ŽNIDAR KADUNC

1. Sporazumevanje
2. Kdaj zapisujemo s/z
3. Jezikovni priročniki (slovnica - naštej nekaj poglavij, kaj zajema oblikoslovje)
4. Zvrsti jezika (preko primera, kakšen jezik govorijo učitelji)
5. Jezikovni kod
 
Odg: Izpraševalec: ŽNIDAR KADUNC

1. Iz seminarske: predlog k-h, z-s
2. Kako zapisujemo (z besedo) glavne in vrstilne števnike?
3. Kam bi pogledala pravilni zapis in izgovor besede? Kaj pa internet; katero internetno orodje bi uporabila in kako izgleda? (Besana)
 
1. socialne zvrsti jezika
2. zapis zemljepisnih lastnih imen (primeri)
3. narečja (enega opiši)
 
30.1.2019 Vesna Znidar Kadunc Slovenscina:
Socialne zrsti jezika (knjizn. Neknjiz. Opises vse)
Predlog k h (katerega najvec uporabljamo: K) in z s
Deljeje besed: kdaj jih lahko delimo (besed ne delimo, ce so kratice, ce ostane samo ena crka na eno strani in stevilk ne delimo)
Kaksen govor imamo v vrtcih (pedagoski govor: spoznavni, odnosni)
Sklanjaj besedo Otrok v moznini (sem kar.naglas..kdo ali kaj so..otroci, koga ali cesa ni..otrok, komu ali cemu dam..otrokom, koga ali kaj vidim...otroke, o kom ali o cen govorim..o otrocih, s kom ali s cem govorim..z otroki.)

Drugi kandidati na isti dan so dobili vprasanja:
Okrajsave, kaj so? Pedagoski govor? Kako skrajsamo besedo: gospa? (Tukaj naj ne bi bil pravilen odgovor: ga.. Preveri)..

Srecno!
 
30.1.2019 Vesna Znidar Kadunc Slovenscina:
Socialne zrsti jezika (knjizn. Neknjiz. Opises vse)
Predlog k h (katerega najvec uporabljamo: K) in z s
Deljeje besed: kdaj jih lahko delimo (besed ne delimo, ce so kratice, ce ostane samo ena crka na eno strani in stevilk ne delimo)
Kaksen govor imamo v vrtcih (pedagoski govor: spoznavni, odnosni)
Sklanjaj besedo Otrok v moznini (sem kar.naglas..kdo ali kaj so..otroci, koga ali cesa ni..otrok, komu ali cemu dam..otrokom, koga ali kaj vidim...otroke, o kom ali o cen govorim..o otrocih, s kom ali s cem govorim..z otroki.)

Drugi kandidati na isti dan so dobili vprasanja:
Okrajsave, kaj so? Pedagoski govor? Kako skrajsamo besedo: gospa? (Tukaj naj ne bi bil pravilen odgovor: ga.. Preveri)..

Srecno!
Okrajšava za gospa JE ga., vendar le v imenovalniku. Za razliko od drugih okrajšav ta pozna sklonske oblike: ge., go.
Vesna ;)
 
1. Status slovenskega knjižnega jezika v povezavi z italijanščino in madžarščino
2. razlika med poudarkom in naglasom

Zelo v redu gospa.
 
1. Naštej ločila (in ločila pri naštevanju - tudi pri alinejnem)
2. Krajšave (delitev, primeri, več o okrajšavah)
Zelo prijetna izpraševalka.
 
1. Socialne zvrsti slovenskega jezika
2. Narečja in narečne skupine
3. Predlog s/z, k/h
4. Pravila za deljenje besed

Ni zahtevala podrobnosti, samo osnove.
 
1. Mejniki (Brižinski spomeniki in reformacija)
2. S/z, k/h (samo poveš kje uporabljaš kateri predlog)
3. Žal se ne spomnem

Prijetna gospa, tudi če se zmedeš, pomaga.
 
Področje: Osnovna šola

1. Kako delimo glasove
2. Predlog s/z
3. Razlika med opisom in razlago
4. Razlika med naglasom in poudarkom

Strokovna. Pomaga.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Zaklenjeno
Pozdravljeni, ima kdo zbrana izpitna vprašanja za sloveneščino izpraševalke Grmek Zupanc? Lep...
Odgovori
1
Ogledi
298
Za učiteljico RP 1. Avtonomija šolskega prostora 2. Ocenjevanje znanja 3. Zagotavljanje...
Odgovori
0
Ogledi
430
Na forumu je malo vprašanj izpraševalke za Slovenščino, ge. Nine Levstik. Ima kdo kaj zbrano in...
Odgovori
1
Ogledi
577

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Priljubljena vsebina

Nazaj
Na vrhu