Eurydice Slovenija Znani rezultati Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2022

Trenutno berete:
Eurydice Slovenija Znani rezultati Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2022

Pedagoški inštitut in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje sta na skupni novinarski konferenci hkratno z mednarodno objavo predstavila prve rezultate mednarodne raziskave ICCS 2022 za Slovenijo.

Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS – International Civic and Citizenship Education Study, dostopno v angleškem jeziku) preverja dosežke učencev in učenk na področju državljanske vzgoje in izobraževanja v 8. razredu osnovne šole. Namen raziskave je ugotoviti ravni vednosti in stališča mladih na področju državljanstva in raziskati, na kakšne načine se mladi v različnih državah in njihovih izobraževalnih sistemih pripravljajo na aktivno državljanstvo. Gre za edino tovrstno raziskavo na svetu, ki jo na mednarodni ravni koordinira organizacija IEA (Mednarodna organizacija za evalviranje učinkov izobraževanja), v Sloveniji pa že od začetka (1999) Pedagoški inštitut. Nacionalna koordinatorka raziskave je dr. Eva M. Klemenčič, ki je tudi predstavila najnovejše rezultate.

Skupno je v raziskavi ICCS 2022 sodelovalo 22 držav oz. izobraževalnih sistemov (ter 2 referenčni udeleženki), med njimi 19 evropskih držav in 2 regiji iz Evrope. V Sloveniji je sodelovalo 177 šol z oddelki učencev v osmem razredu. V raziskavo je bilo tako vključenih skoraj 5 tisoč učencev iz slovenskih šol, vprašalnike pa so izpolnjevali tudi ravnatelji in učitelji vključenih šol.

Podatki na šolah so bili zbranih v času od sredine aprila do junija leta 2022. V raziskavo so bili vključeni osmošolci, ki so se v šestem in sedmem razredu dolgo časa izobraževali na daljavo.

Raziskava ICCS 2022 je pokazala, da se je državljanska vednost učencev od predhodnega merjenja leta 2016 poslabšala v več državah, znižal pa se je tudi povprečni mednarodni dosežek. Državljanska vednost se je poslabšala tudi v Sloveniji, še bolj kot v mednarodnem povprečju.

Med letoma 2016 in 2022 je porasel delež učencev, ki jih je strah vrstniškega nadlegovanja, nižje so ocenili raven medsebojnega spoštovanja učencev na šoli, obenem pa je tudi manj tistih, ki bi se strinjali s trditvijo, da njihove učitelje zanima dobro počutje učencev. Učenci so v primerjavi z mednarodnim povprečjem precej manj zadovoljni z odnosi med učitelji in učenci na šoli (ta percepcija učencev je podobna tisti iz leta 2009).

Pod mednarodnim povprečjem je tudi dojemanje učencev glede odprtosti oddelčne klime za razpravo. Tudi učitelji vseh predmetov v osmem razredu so v tem pogledu pod mednarodnim povprečjem.

Vendar je potrebno poudariti, da je 66 % učiteljev, ki poučujejo predmete najbolj povezane z državljansko vzgojo (v Sloveniji gre za predmete domovinska in državljanska kultura in etika, slovenščina, zgodovina in geografija), poročalo, da so se o temi raznolikosti in vključevanju (tekom študija ali v okviru dodatnega strokovnega usposabljanja) tudi usposabljali. Ta delež je nad mednarodnim povprečjem. A hkrati ti isti učitelji opozarjajo, da se pri tej temi (raznolikost in vključevanje), kot tudi pri nekaterih drugih (ustava in politični sistem, migracije, glasovanje in volitve, pravice in dolžnosti državljanov, enake možnosti za moške in ženske, okolje in okoljska trajnost, človekove pravice) čutijo manj usposobljeni za poučevanje kot to velja za mednarodno povprečje.

V članku, ki je bil 28. 11. 2023 objavljen na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje si še preberite:

  • Stališča in delovanje mladih tudi odsev širših družbenih trendov
  • Minister za vzgojo in izobraževanje: mladim omogočiti, da postanejo aktivni državljani

V teku je tudi posodobitev učnih načrtov in katalogov znanj, ki vključuje izgradnjo državljanskih kompetenc in kompetenc za trajnostni razvoj kot skupna cilja izobraževalnih programov programa osnovne šole in gimnazije – v srednje šole se sicer že uvajajo nove vsebine aktivnega državljanstva.

V okviru Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja se sicer več razprav vrti tudi okrog vzgojne funkcije šole oziroma sodelovanja med šolo in starši.

Vir in več informacij: PeI, 27. 11. 2023, in MVI, 28. 11. 2023

Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Eurydice Slovenija, eurydice.si

Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Pedagoški inštitut in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje sta na skupni novinarski konferenci...
Odgovori
0
Ogledi
171
  • Članek
Javni štipndijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS obvešča da je štipendijo za...
Odgovori
0
Ogledi
355
  • Članek
Na Univerzi v Ljubljani (UL) so v okviru Tedna Univerze podelili Prešernove nagrade študentkam...
Odgovori
0
Ogledi
360
  • Članek
Znani so prejemniki najvišjih državnih nagrad za umetniške dosežke za leto 2024. V skladu z...
Odgovori
0
Ogledi
226
  • Članek
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje je dne 10. novembra 2023 objavilo javni razpis Z...
Odgovori
0
Ogledi
60
  • Članek
Objavljeni so rezultati razpisa za sofinanciranje znanstveno-tehnološkega sodelovanja med...
Odgovori
0
Ogledi
255
  • Članek
CMEPIUS sporoča, da so objavljeni rezultati razpisa za projekte KA210 – Manjša partnerstva, za...
Odgovori
0
Ogledi
206

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu