Zmožnost ustvarjanja različnih vsebin, kot so besedila, slike, videoposnetki, glasba in programske kode, daje orodjem generativne umetne inteligence širok pomen tako za izobraževanje kot tudi za raziskovanje. Nedavna globalna raziskava UNESCA, ki je zajela več kot 450 šol in univerz, je pokazala, da ima manj kot 10 % v raziskavi sodelujočih institucij formalno vpeljana navodila o uporabi orodij generativne umetne inteligence. Glede na hitro razvijajoč trend uporabe umetne inteligence tudi v izobraževanju, UNESCO predlaga uvedbo ustreznih predpisov ter usposabljanja učiteljev, ki bodo lahko zagotovili ustrezen pristop k uporabi generativne umetne inteligence.
UNESCOV teden digitalnega učenja (Digital Learning Week), ki je bil izveden v Parizu začetku septembra, je naslavljal več vidikov uporabe digitalizacije oz. umetne inteligence v izobraževanju. Pogosto postavljeno vprašanje, ali bodo učitelji še sploh potrebni, je bilo izpostavljeno tudi v okviru tega dogodka. Nanj je dr. Stuart J. Russell v sklopu diskusije odgovoril, da se bo v prihodnje delo učitelja zagotovo spremenilo, ampak v smislu uporabe generativne umetne inteligence kot komplementarnega sredstva za poučevanje in učenje, ki bo učitelju (in tudi učencem) v pomoč, in ne kot zamenjava za njegovo vlogo v izobraževalnem procesu. Namreč dejstvo je, da če so včasih učitelji predstavljali edini vir znanja, je danes njihova vloga predvsem v smeri usmerjevalca pri izgradnji učenčevega lastnega vedenja in znanja. Spremenjena učiteljeva vloga v tem procesu naslavlja dileme predvsem v smislu iskanja odgovorov na vprašanja, ali učenci dobijo vse potrebno za dosego cilja, kako jim pomagati, ko česa ne razumejo, kako naj najdejo smer, po kateri bodo zagotovo prišli do cilja in podobno. Prihodnost je po njegovem tudi v sistemu poučevanja z umetno inteligenco, ki se bo prilagajala vsakemu posameznemu učencu, s čimer bo mogoče doseči največji možen posameznikov potencial.
Poleg množice predstavitev in diskusij so bile na dogodku predstavljene tudi prve globalne smernice za uporabo generativne umetne inteligence v izobraževanju in raziskovanju. Smernice postavljajo sedem ključnih korakov, ki jih bi morali odločevalci sprejeti ob regulaciji generativne umetne inteligence in tudi za vzpostavitev političnih okvirov za njeno etično uporabo v izobraževanju in raziskovanju. Poleg tega določajo starostno omejitev 13 let za uporabo orodij umetne inteligence v učilnici ter pozivajo k usposabljanju učiteljev na tem področju. Generativna umetna inteligenca lahko namreč predstavlja izjemno priložnost za razvoj, hkrati pa lahko po drugi strani vpliva tudi zelo negativno. Zato je namen smernic, da pomagajo oblikovalcem politik in učiteljem, da najbolje izkoristijo potencial umetne inteligence v korist učiteljev. Vljudno vabljeni k branju!
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
UNESCOV teden digitalnega učenja (Digital Learning Week), ki je bil izveden v Parizu začetku septembra, je naslavljal več vidikov uporabe digitalizacije oz. umetne inteligence v izobraževanju. Pogosto postavljeno vprašanje, ali bodo učitelji še sploh potrebni, je bilo izpostavljeno tudi v okviru tega dogodka. Nanj je dr. Stuart J. Russell v sklopu diskusije odgovoril, da se bo v prihodnje delo učitelja zagotovo spremenilo, ampak v smislu uporabe generativne umetne inteligence kot komplementarnega sredstva za poučevanje in učenje, ki bo učitelju (in tudi učencem) v pomoč, in ne kot zamenjava za njegovo vlogo v izobraževalnem procesu. Namreč dejstvo je, da če so včasih učitelji predstavljali edini vir znanja, je danes njihova vloga predvsem v smeri usmerjevalca pri izgradnji učenčevega lastnega vedenja in znanja. Spremenjena učiteljeva vloga v tem procesu naslavlja dileme predvsem v smislu iskanja odgovorov na vprašanja, ali učenci dobijo vse potrebno za dosego cilja, kako jim pomagati, ko česa ne razumejo, kako naj najdejo smer, po kateri bodo zagotovo prišli do cilja in podobno. Prihodnost je po njegovem tudi v sistemu poučevanja z umetno inteligenco, ki se bo prilagajala vsakemu posameznemu učencu, s čimer bo mogoče doseči največji možen posameznikov potencial.
Poleg množice predstavitev in diskusij so bile na dogodku predstavljene tudi prve globalne smernice za uporabo generativne umetne inteligence v izobraževanju in raziskovanju. Smernice postavljajo sedem ključnih korakov, ki jih bi morali odločevalci sprejeti ob regulaciji generativne umetne inteligence in tudi za vzpostavitev političnih okvirov za njeno etično uporabo v izobraževanju in raziskovanju. Poleg tega določajo starostno omejitev 13 let za uporabo orodij umetne inteligence v učilnici ter pozivajo k usposabljanju učiteljev na tem področju. Generativna umetna inteligenca lahko namreč predstavlja izjemno priložnost za razvoj, hkrati pa lahko po drugi strani vpliva tudi zelo negativno. Zato je namen smernic, da pomagajo oblikovalcem politik in učiteljem, da najbolje izkoristijo potencial umetne inteligence v korist učiteljev. Vljudno vabljeni k branju!
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.