Sem mobilna specialna pedagoginja in izvajam dodatno strokovno pomoč na rednih osnovnih šolah. Pri svojem delu se večkrat srečujem s situacijami nesprejemanja drugačnosti. Odločila sem se izdelati aktivnost, s katero bi spodbudila razumevanje razlik in posebnosti med nami.
V mojem primeru se to nanaša predvsem na učence s posebnimi potrebami. Sama bi vam rada predstavila primer dobre prakse, kako so se učenci seznanili s posebnostmi sošolca z aspergerjevim sindromom. V ta namen sem sestavila socialno aktivnost s kartami, ki je pri učencih spodbudila razmišljanje o drugačnosti, posebnih potrebah, različnih neprijetnih situacijah, da bi lažje razumeli njega in sebe ter da bi ga zato bolje sprejemali. Za ta način sem se odločila, ker so učenci že dovolj stari in sposobni kritičnega mišljenja in ker se je razredničarka s tem strinjala. Aktivnost smo namreč izvajali v času razrednih ur.
Igra je sestavljena iz treh sklopov kart: Prvi sklop vstopnih kart so opisi posebnih potreb, stereotipov, predsodkov, po čem vse se razlikujemo, kaj je to strpnost… Drugi sklop kart so vprašanja o tem, koliko so si zapomnili iz vstopnih kart. Tretji sklop pa so karte vprašanj pri katerih otroci iščejo odgovore iz lastnih izkušenj, podajajo mnenja, opisujejo reakcije in se vživljajo v situacije.
Z igro smo spodbujali razmišljanje o drugačnosti ter poskušali mirno sprejemati različna mnenja in se učili strpnosti. Učenci so se zelo vživeli in bili pripravljeni deliti svoje mnenje in razmišljanje vsakič znova. Hkrati pa se je tudi vzdušje v razredu v tem času umirilo.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
V mojem primeru se to nanaša predvsem na učence s posebnimi potrebami. Sama bi vam rada predstavila primer dobre prakse, kako so se učenci seznanili s posebnostmi sošolca z aspergerjevim sindromom. V ta namen sem sestavila socialno aktivnost s kartami, ki je pri učencih spodbudila razmišljanje o drugačnosti, posebnih potrebah, različnih neprijetnih situacijah, da bi lažje razumeli njega in sebe ter da bi ga zato bolje sprejemali. Za ta način sem se odločila, ker so učenci že dovolj stari in sposobni kritičnega mišljenja in ker se je razredničarka s tem strinjala. Aktivnost smo namreč izvajali v času razrednih ur.
Igra je sestavljena iz treh sklopov kart: Prvi sklop vstopnih kart so opisi posebnih potreb, stereotipov, predsodkov, po čem vse se razlikujemo, kaj je to strpnost… Drugi sklop kart so vprašanja o tem, koliko so si zapomnili iz vstopnih kart. Tretji sklop pa so karte vprašanj pri katerih otroci iščejo odgovore iz lastnih izkušenj, podajajo mnenja, opisujejo reakcije in se vživljajo v situacije.
Z igro smo spodbujali razmišljanje o drugačnosti ter poskušali mirno sprejemati različna mnenja in se učili strpnosti. Učenci so se zelo vživeli in bili pripravljeni deliti svoje mnenje in razmišljanje vsakič znova. Hkrati pa se je tudi vzdušje v razredu v tem času umirilo.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.