Eurydice Slovenija Pregled izobraževanja in usposabljanja 2020

Trenutno berete:
Eurydice Slovenija Pregled izobraževanja in usposabljanja 2020

Evropska komisija je objavila letni Pregled izobraževanja in usposabljanja. Pregled analizira razvoj izobraževanja in usposabljanja v EU in njenih državah članicah. Pregled za leto 2020 se posebej osredotoča na poučevanje in učenje v digitalni dobi. Koronavirusna kriza je pokazala pomen digitalnih rešitev za poučevanje in učenje ter opozorila na njihove pomanjkljivosti.

Pregled med drugim razkriva, da kljub naložbam držav članic v digitalno infrastrukturo za izobraževanje in usposabljanje v zadnjih letih še vedno obstajajo velike razlike tako med državami kot znotraj posameznih držav. V nasprotju s splošnim mnenjem, da so današnji mladi digitalna generacija, rezultati anket kažejo, da mnogi nimajo zadostnih digitalnih spretnosti in znanj. V vseh državah, vključenih v raziskavo, več kot 15 odstotkov učencev nima zadostnih digitalnih spretnosti in znanj. Poleg tega ugotovitve kažejo, da učitelji nižjega sekundarnega izobraževanja v državah EU izražajo veliko potrebo po strokovnem razvoju pri uporabi znanj in spretnosti informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) za poučevanje.


Podatki za Slovenijo so sicer večinoma ugodni.


Poudarki EK so naslednji:

  • naložbe, ki jih je spodbudila pandemija COVID-19, so dobro ciljno usmerjene,
  • uspešnost učencev presega povprečje EU na vseh treh področjih pismenosti v okviru raziskave PISA, čeprav so se rezultati pri naravoslovni in bralni pismenosti poslabšali,
  • razlike med spoloma ter razlike med učenci, rojenimi v Sloveniji, in učenci z migrantskim ozadjem, so izrazite na vseh ravneh izobraževanja,
  • trend upadanja vpisa v terciarno izobraževanje se nadaljuje.

Z vidika digitalnega izobraževanja pa EK ugotavlja, da je:

  • digitalna usposobljenost mladih boljša od povprečja EU,
  • je bil velik del učencev vključen v izobraževanje na daljavo (le nekaj manj kot 2 % jih ni bilo, kar je največ v EU),
  • razlike med spoloma pri IKT so med največjimi v EU (enako FI),
  • šole so bolje digitalno opremljene od povprečja EU, vendar sta digitalna politika in podpora šibki,
  • učitelji so prepričani o svojih znanjih in spretnostih IKT, vendar jih ne uporabljajo veliko (op. to je pokazala že raziskava iz 2018 – OECD Talis).

Vir: MIZŠ, november 2020 in EU knjižnica datotek

Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Eurydice Slovenija, eurydice.si

Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Evropska komisija je 30. 11. 2023 objavila letni Pregled izobraževanja in usposabljanja...
Odgovori
0
Ogledi
305
  • Članek
Evropska komisija je 30. 11. 2023 objavila letni Pregled izobraževanja in usposabljanja. Letni...
Odgovori
0
Ogledi
224
  • Članek
Evropska komisija je 1. marca 2024 objavila pregled svojih glavnih rezultatov od začetka mandata...
Odgovori
0
Ogledi
83
  • Članek
Arnesova jesenska konferenca Mreža znanja 2024, ki je potekala med 14. in 16. novembrom 2023, je...
Odgovori
0
Ogledi
129
  • Članek
Leto 2023 SURS zaokrožuje s pregledom najnovejših statističnih podatkov. Na enem mestu so zbrali...
Odgovori
0
Ogledi
172
  • Članek
Teden digitalnega izobraževanja prinaša 5 brezplačnih izobraževalnih večerov na daljavo. Z...
Odgovori
0
Ogledi
70
  • Članek
Teden digitalnega izobraževanja 2024 prinaša pet brezplačnih izobraževalnih večerov na daljavo...
Odgovori
0
Ogledi
64

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu