Evropska komisija je objavila letni Pregled izobraževanja in usposabljanja. Pregled analizira razvoj izobraževanja in usposabljanja v EU in njenih državah članicah. Pregled za leto 2020 se posebej osredotoča na poučevanje in učenje v digitalni dobi. Koronavirusna kriza je pokazala pomen digitalnih rešitev za poučevanje in učenje ter opozorila na njihove pomanjkljivosti.
Pregled med drugim razkriva, da kljub naložbam držav članic v digitalno infrastrukturo za izobraževanje in usposabljanje v zadnjih letih še vedno obstajajo velike razlike tako med državami kot znotraj posameznih držav. V nasprotju s splošnim mnenjem, da so današnji mladi digitalna generacija, rezultati anket kažejo, da mnogi nimajo zadostnih digitalnih spretnosti in znanj. V vseh državah, vključenih v raziskavo, več kot 15 odstotkov učencev nima zadostnih digitalnih spretnosti in znanj. Poleg tega ugotovitve kažejo, da učitelji nižjega sekundarnega izobraževanja v državah EU izražajo veliko potrebo po strokovnem razvoju pri uporabi znanj in spretnosti informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) za poučevanje.
Podatki za Slovenijo so sicer večinoma ugodni.
Poudarki EK so naslednji:
Z vidika digitalnega izobraževanja pa EK ugotavlja, da je:
Vir: MIZŠ, november 2020 in EU knjižnica datotek
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Eurydice Slovenija, eurydice.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
Pregled med drugim razkriva, da kljub naložbam držav članic v digitalno infrastrukturo za izobraževanje in usposabljanje v zadnjih letih še vedno obstajajo velike razlike tako med državami kot znotraj posameznih držav. V nasprotju s splošnim mnenjem, da so današnji mladi digitalna generacija, rezultati anket kažejo, da mnogi nimajo zadostnih digitalnih spretnosti in znanj. V vseh državah, vključenih v raziskavo, več kot 15 odstotkov učencev nima zadostnih digitalnih spretnosti in znanj. Poleg tega ugotovitve kažejo, da učitelji nižjega sekundarnega izobraževanja v državah EU izražajo veliko potrebo po strokovnem razvoju pri uporabi znanj in spretnosti informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) za poučevanje.
Vir: Evropska komisija in Predstavništvo EK v Sloveniji, 12. 11. 2020
Podatki za Slovenijo so sicer večinoma ugodni.
- Poročilo za Slovenijo
- Infografika doseganja ciljev na EU ravni
- Kratek izvleček o doseganju ciljev na EU ravni
Poudarki EK so naslednji:
- naložbe, ki jih je spodbudila pandemija COVID-19, so dobro ciljno usmerjene,
- uspešnost učencev presega povprečje EU na vseh treh področjih pismenosti v okviru raziskave PISA, čeprav so se rezultati pri naravoslovni in bralni pismenosti poslabšali,
- razlike med spoloma ter razlike med učenci, rojenimi v Sloveniji, in učenci z migrantskim ozadjem, so izrazite na vseh ravneh izobraževanja,
- trend upadanja vpisa v terciarno izobraževanje se nadaljuje.
Z vidika digitalnega izobraževanja pa EK ugotavlja, da je:
- digitalna usposobljenost mladih boljša od povprečja EU,
- je bil velik del učencev vključen v izobraževanje na daljavo (le nekaj manj kot 2 % jih ni bilo, kar je največ v EU),
- razlike med spoloma pri IKT so med največjimi v EU (enako FI),
- šole so bolje digitalno opremljene od povprečja EU, vendar sta digitalna politika in podpora šibki,
- učitelji so prepričani o svojih znanjih in spretnostih IKT, vendar jih ne uporabljajo veliko (op. to je pokazala že raziskava iz 2018 – OECD Talis).
Vir: MIZŠ, november 2020 in EU knjižnica datotek
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Eurydice Slovenija, eurydice.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.