Erasmusovi projekti po novem omogočajo, da šola pošlje zaposlene na pet ali deset različnih obiskov po Evropi, kjer pridobijo znanje in ideje za nadaljnji razvoj šole.
OŠ Preserje pri Radomljah je v šolskem letu 2015/16 pridobila sredstva za mobilnost učiteljev v okviru Erasmusplus. Pri načrtovanju projekta smo želeli pridobiti znanje in spoznati izkušnje drugih držav na področju organizacije pouka, bolj naravnega, celostnega učenja in spremljanja učenčevega napredka. V ta namen smo želeli obiskati države, ki so v zadnji letih uvedle kurikularne spremembe v tej smeri. Zato smo se odločili obiskati Škotsko, Finsko in Švedsko.
Pred odhodom na Škotsko smo se v juniju 2015 udeležili seminarja o formativnem spremljanju v Londonu, pri priznanem mednarodnem svetovalcu za razvoj šol in spremljanje učenčevega napredka dr. Dylanu Wiliamu (vtisi in spoznanja).
Njegove prispevke lahko najdemo tudi na spletu v obliki kratkih filmov ali predavanj. Gospod je med drugim tudi sodeloval tudi pri prenovi in razvoju škotskega Kurikuluma odličnosti (Curiculum for Excelence), zato smo si šli ogledat, kako spoznanja raziskav in zamisli živijo v praksi. Nekaj vtisov in glavnih spoznanj, ki bi jih želeli prenesti tudi v našo prakso, lahko najdete na povezavi.
V januarju sta se dve članici kolektiva udeležili seminarja Finnish lessons for European Schools na Finskem. V mednarodni delegaciji sva se odlično počutili. Tak seminar omogoča hitro izmenjavo idej, izkušenj in prakse med učitelji več držav. Presenečeni sva bili predvsem nad finskim načinom zagotavljanja kakovosti, ki temelji na notranji presoji in samoregulaciji. Pridobili sva nekaj idej za nadgradnjo samoregulativnega sistema, za katerega si prizadeva tudi naša šola, a žal živimo v drugi realnosti, realnosti zunanjega nadzora in inšpekcij. Kako notranji samonadzor na vseh ravneh deluje na Finskem, sva se prepričali od vrtca do univerze. Navdušeni sva bili nad visoko usposobljenostjo in profesionalnostjo učiteljev in profesorjev. Navdušila naju je poklicna šola, ki zgleda kot prava delavnica ali salon. Razmerje med teorijo in prakso je 30 : 70. Celotno usposabljanje so Finci podkrepili še s predavanjem o kakovostnem menedžmentu v izobraževanju. Vredno ogleda.
V februarju smo tri učiteljica obiskale partnersko šolo na Švedskem. Za razloček od Finske smo imeli več časa za opazovanje pouka, dobiti navdih za metode in oblike dela, po čemer Finska ni izstopala. Vtisi bodo kmalu strnjeni v obliki fotografij in besedila na isti spletni strani.
Sporočilo pripravila Mateja Peršolja, prof. matematike in fizike, OŠ Preserje pri Radomljah
Zasneženi pozdrav s Finske
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževlano omrežje (SIO), sio.si
OŠ Preserje pri Radomljah je v šolskem letu 2015/16 pridobila sredstva za mobilnost učiteljev v okviru Erasmusplus. Pri načrtovanju projekta smo želeli pridobiti znanje in spoznati izkušnje drugih držav na področju organizacije pouka, bolj naravnega, celostnega učenja in spremljanja učenčevega napredka. V ta namen smo želeli obiskati države, ki so v zadnji letih uvedle kurikularne spremembe v tej smeri. Zato smo se odločili obiskati Škotsko, Finsko in Švedsko.
Pred odhodom na Škotsko smo se v juniju 2015 udeležili seminarja o formativnem spremljanju v Londonu, pri priznanem mednarodnem svetovalcu za razvoj šol in spremljanje učenčevega napredka dr. Dylanu Wiliamu (vtisi in spoznanja).
Njegove prispevke lahko najdemo tudi na spletu v obliki kratkih filmov ali predavanj. Gospod je med drugim tudi sodeloval tudi pri prenovi in razvoju škotskega Kurikuluma odličnosti (Curiculum for Excelence), zato smo si šli ogledat, kako spoznanja raziskav in zamisli živijo v praksi. Nekaj vtisov in glavnih spoznanj, ki bi jih želeli prenesti tudi v našo prakso, lahko najdete na povezavi.
V januarju sta se dve članici kolektiva udeležili seminarja Finnish lessons for European Schools na Finskem. V mednarodni delegaciji sva se odlično počutili. Tak seminar omogoča hitro izmenjavo idej, izkušenj in prakse med učitelji več držav. Presenečeni sva bili predvsem nad finskim načinom zagotavljanja kakovosti, ki temelji na notranji presoji in samoregulaciji. Pridobili sva nekaj idej za nadgradnjo samoregulativnega sistema, za katerega si prizadeva tudi naša šola, a žal živimo v drugi realnosti, realnosti zunanjega nadzora in inšpekcij. Kako notranji samonadzor na vseh ravneh deluje na Finskem, sva se prepričali od vrtca do univerze. Navdušeni sva bili nad visoko usposobljenostjo in profesionalnostjo učiteljev in profesorjev. Navdušila naju je poklicna šola, ki zgleda kot prava delavnica ali salon. Razmerje med teorijo in prakso je 30 : 70. Celotno usposabljanje so Finci podkrepili še s predavanjem o kakovostnem menedžmentu v izobraževanju. Vredno ogleda.
V februarju smo tri učiteljica obiskale partnersko šolo na Švedskem. Za razloček od Finske smo imeli več časa za opazovanje pouka, dobiti navdih za metode in oblike dela, po čemer Finska ni izstopala. Vtisi bodo kmalu strnjeni v obliki fotografij in besedila na isti spletni strani.
Sporočilo pripravila Mateja Peršolja, prof. matematike in fizike, OŠ Preserje pri Radomljah
Zasneženi pozdrav s Finske
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževlano omrežje (SIO), sio.si