Novice iz medijev

Novice iz raznih medijev (s povezavami na celotne članke)

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pedagoška fakulteta Univerza na Primorskem praznuje svetovni dan poezije in lutk, ki ju obeležujemo 21. marca. V mesecu marcu so se in se še bodo zvrstili raznovrstni dogodki v organizaciji priznane lutkarice izr. prof. Jelene Sitar Cvetko in njenih študentov ter pevskih zborov UP PEF in PEF teatra. V okviru meseca poezije in lutk se je gledališki ustvarjalec Andraž Jug z izr. prof. Jeleno Sitar podal na popotovanje, ki temelji na prstnem gledališču. Predstava, ki sta jo ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru predstavila študentom, je bila priložnost, da se publika poglobi v gledališče. 21. marca pa je mednarodno uveljavljena vizualna umetnica in potujoča lutkarica Katarina Cakova – Katanari v Galeriji Pokrajinskega muzeja Koper...
Na seminarju se bodo učitelji geografije in katerekoli stroke, ki lahko pri svojem delu uporabijo prostorske informacije ali se z učenci podajajo na ekskurzije, seznanili z uporabo različnih spletnih in mobilnih geoinformacijskih aplikacij, spoznali bodo možnosti uporabe iskalnika po zemljevidih ter izdelali lastno šolsko ekskurzijo. Seminar bo učiteljem ponudil možnosti uresničevanja učnih ciljev, v razredu in na terenu, na nekoliko »drugačen« način. Na seminar se lahko prijavite samo z AAI-računom, ki vam ga je dodelila vaša domača organizacija (šola). Ciljna skupina: učitelji geografije, zgodovine, naravoslovja, družboslovja in sorodnih predmetov v osnovnih in srednjih šolah. Cilji oziroma pričakovani dosežki izobraževanja...
Na 1. in 3. programu Radia Slovenija – ARS so za letošnje maturante pripravili vrsto vsebinsko ustreznih oddaj, ki bodo v pomoč maturantom, ki študirajo snov, predpisano za maturo. Poudarke izbranih dramskih besedil bodo predstavili literarni večeri in radijske igre na 3. Programu Radia Slovenija – ARS. Oddaje bodo dostopne na zahtevo na spletnih straneh Prvega programa Radia Slovenija, Programa Ars in platformi RTV 365. Zamejene vsebine bodo imele časovna okna odprta do 10. maja, tri vsebine pa bodo na voljo tudi po datumu, ki je razpisan za maturitetni esej iz materinščine. Termini literarnih večerov na ARS in 1. programu Radia Slovenija: 5. 3. 2024: Slavko Grum: Dogodek v mestu Gogi – Program Ars, ob 21.05 (Za poslušanje na...
Vabimo vas k prijavi na spletne seminarje eTwinning, ki bodo potekali v mesecu marcu in aprilu. Namenjeni so začetnikom na portalu eTwinning in tistim, ki portala še ne poznate. Predstavili bomo osnove portala ESEP/eTwinning, spletno učilnico TwinSpace, primere dobrih praks, enega od seminarjev pa bomo posvetili letni temi eTwinning – dobro počutje. Webinarje bodo vodili eTwinning ambasadorji, na sporedu bodo ob sredah zvečer. Kdaj? Naslov Opis 27. 3. 2024, ob 20:00-20:45, Zoom ESEP/eTwinning: Predstavitev portala ESEP Na srečanju vam bomo predstavili portal ESEP (kako opraviti registracijo na portal in ESEP in eTwinning, predstavitev vsebin portala) Katja Jenko in Tinkara Urek 3. 4. 2024, ob 20.00-20:45, Zoom...
Ob jubilejni 50. obletnici Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem bo potekal znanstveni sestanek Proučevanje preteklosti, razumevanje sedanjosti, oblikovanje prihodnosti vzgoje in izobraževanja, ki bo potekal 22. novembra 2024 na fakulteti v Kopru. Z znanstvenim sestankom bo Pedagoška fakulteta v Kopru obeležila pol stoletja izjemnih dosežkov in prispevkov na področju izobraževanja, zato vabimo vse zainteresirane k oddaji prispevkov, ki bodo tvorili temelj naše prihodnosti v pedagoški skupnosti. Fakulteta je v petih desetletjih postala gonilna sila in izvor znanja na področju vzgoje in izobraževanja. Svojo pot je tlakovala z inovacijami, strokovnostjo in strastjo do raziskovanja in predvsem poučevanja mlajših generacij. Ob tej...
Vabimo vas na okroglo mizo o preprečevanju medvrstniškega nasilja in sovražnega govora na spletu. Oboje povzroča hude čustvene, fizične in psihosocialne posledice, dogaja pa se predvsem med osnovnošolci in srednješolci. Na okrogli mizi bomo z izkušenimi sogovorniki iskali odgovore na vprašanja, kot so, kakšne oblike spletnega nasilja so pri nas najbolj prisotne, kako ga lahko med mladimi prepoznamo in se nanj ustrezno odzovemo ter še pomembneje, kako naj otroke in mlade opolnomočimo, da se bodo izognili tovrstnim okoliščinam. Okrogle mize v prvem sklopu organiziramo v šestih mestnih občinah v Sloveniji, isti dan ob isti uri. Sogovorniki, predvsem tudi iz lokalnega okolja, prihajajo s področja šolstva, socialnega dela, psihologije...
IZKUSTVENA KONFERENCA S PRAKTIČNIMI DELAVNICAMI V okviru raziskovalne skupine Observe 360 na Fakulteti za družbene vede smo v projektu PutEUfore pripravili izkustveno konferenco s praktičnimi delavnicami. Pomagali nam bodo vrhunski domači in tuji strokovnjaki: Rok Terkaj – Trkaj, Michelle Blanchett (Educator’s Lab, ZDA), Jordi Besemer in Karin Huet (BelVue, Belgija), dr. Mitja Sardoč (Pedagoški institut), dr. Karolina Babič (UL FDV), Maja Drobne (Pina, UL FDV) ter Nina Vombergar (UL FDV). Izvedli jo bomo v torek, 23. 4. 2024, v Ljubljani v hotelu Union. Udeležba je brezplačna, prav tako pa vam bomo izdali tudi potrdilo o udeležbi, primerno za napredovanje v naziv. Konferenco bomo zaokrožili s plenarnim predavanjem in panelno...
Vabimo vas na nacionalno medresorsko strokovno usposabljanje Kulturni bazar 2024, ki bo potekalo v Cankarjevem domu v Ljubljani, 20. marca 2024, med 8. in 19. uro. Kulturni bazar 2024 bo ponudil več kot štirideset dogodkov, kot so predstave, filmske projekcije, predavanja, okrogle mize, delavnice in vodenja po razstavi, namenjeni strokovnim delavcem ter študentom z različnih področij. Osrednja tema dogodka »Bivanje v sožitju – kultura in umetnost za varen in spodbuden svet« poudarja vloga kulture in umetnosti pri ustvarjanju varne, spodbudne in vključujoče skupnosti. Plenarna govorka bo Irena Štaudohar, dramaturginja in novinarka, s predavanjem »Magija, imenovana umetnost«, Na razstavnih prostorih bo predstavljena kulturnovzgojno...
V tednu duševnega zdravja z vami delimo izobraževalno dokumentarni film »Družbeni fenomeni: Digitalna odvisnost«, ki ste si ga lahko na RTV SLO ogledali 6. 2. Ogled filma priporočamo tako staršem kot tudi otrokom. Tehnologija je postala neločljiv del našega vsakdana, a se ob njeni vsesplošni uporabi pogosto znajdemo pred vprašanji o njenem vplivu na naše življenje. Kje je meja med običajno uporabo in zlorabo? Kdaj prestopimo mejo od uporabe do odvisnosti ali celo zasvojenosti? Kako najti ravnotežje med digitalnim svetom in resničnim življenjem? V izobraževalno-dokumentarnem feljtonu raziskujejo različne vidike digitalne odvisnosti ter iščejo poti za vzpostavitev uravnoteženega odnosa z digitalnimi napravami. Sledimo zgodbam...
Otroci in mladostniki so z digitalizacijo zaznamovani, še preden vstopijo v šolski sistem, prav tako pa bodo z njo zaznamovani, ko ga zapustijo. Treba jih je opolnomočiti za delovna mesta in pripraviti na družbo, v katero vstopajo in kakršno bodo tudi sami soustvarjali – vključujočo, zeleno in digitalno. Na CMEPIUS-u se zavedamo aktualne problematike. V novičniku smo iz različnih vidikov osvetlili digitalno dimenzijo slovenskega vzgojno-izobraževalnega prostora in tudi programa Erasmus+. Dosežke in izzive digitalizacije smo predstavili po posameznih izobraževalnih področjih, tako skozi strokovne prispevke kot tudi primere dobrih praks projektov in aktivnosti: Širši evropski pogled in zakonodajne pobude, ki so trenutno v obravnavi v...
Financiranje v okviru projekta ProBleu je namenjeno temu, da šole prevzamejo vodilno vlogo pri poučevanju otrok o varovanju oceanov in sladke vode. V treh letih bo ProBleu nudil podporo vsaj 100 šolam za vznemirljive projekte. Šole lahko dobijo do 10.000 evrov za projekte, ki trajajo do enega leta. Pobuda financiranja ProBleu podpira osnovne in srednje šole kot tiste, ki izobražujejo učence in dijake o modri trajnosti ter varovanju morskih in sladkovodnih ekosistemov. Vzgojno-izobraževalni zavodi so vabljeni, da zaprosijo za nepovratna sredstva v višini do 10.000 evrov za podporo projektom iz področja varovanja vodnih virov, ki bodo trajali do 12 mesecev. Več o projektu ProBleu in prijavi za sofinanciranje aktivnosti lahko preberete...
Arnes letos aprila in maja v sodelovanju s Slovenskim društvom Informatika, portalom Odprti podatki Slovenije – OPSI ter Fakulteto za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani organizira prvi vseslovenski HackathON za študente slovenskih univerz. Z odprtimi podatki in superračunalništvom do ciljev trajnostnega razvoja UNESCO Rdeča nit HackathONa sta raba odprtih podatkov in ugotavljanje njihovega potenciala prek obdelave s pomočjo superračunalnika za reševanje izzivov, ki naslavljajo cilje trajnostnega razvoja UNESCO. Odprta znanost Odprta znanost predstavlja del obsežnih sprememb v znanstvenem procesu, vključno z dostopom do raziskovalnih podatkov, znanstvenih del in transparentnostjo metod. Ključna načela odprte znanosti...
Center za vseživljenjsko učenje Univerze na Primorskem, Pedagoške fakultete v sodelovanju z Akademijo za poslovni protokol Ksenije Benedetti razpisuje nov seminar kariernega razvoja, ki je posebej prilagojen za učitelje/ice in vzgojitelje/ice. Izobraževanje “Kažipoti primernega komuniciranja v vzgojno-izobraževalnem okolju“, ki ga je pripravila predavateljica Ksenija Benedetti, je namenjeno zaposlenim v vzgojno-izobraževalnih zavodih, ki se soočajo z novimi izzivi komuniciranja z različnimi skupinami. “Udeleženci seminarja bodo pridobili vpogled v osnovne koncepte besedne in nebesedne komunikacije ter spoznali, kako te elemente uporabiti za ustvarjanje pozitivnih medosebnih odnosov z učenci, starši in sodelavci. Na svojih predavanjih...
eTwinning pomladna kampanja 2024 bo potekala od 4. do 29. marca. Številne aktivnosti in viri na temo dobrega počutja v šolskem okolju bodo zbrani v posebej za to kampanjo ustvarjeni skupini Annual Featured Group Wellbeing@school. eTwinning ambasadorji pa bodo dnevno bogatili knjižnico nasvetov in uporabnih orodij, ki se navezujejo na osrednjo temo kampanje. Pozor, pozor… Del aktivnosti bodo tudi 4 webinarji. Uvodni webinar: Kako z majhnimi odločitvami okrepiti dobro počutje učiteljev in učencev? KDAJ? Petek, 1. marec, ob 16. uri. REGISTRACIJA: Microsoft Virtual Events Powered by Teams Vstanimo zoper diskriminacijo! Predstavniki Hiše Anne Frank bodo predstavili strategije za obravnavanje diskriminacije z učenci s pomočjo...
V Službi za digitalizacijo izobraževanja z Ministrstva za vzgojo in izobraževanje smo pripravili kampanjo ozaveščanja z naslovom »Digitrajno izobraževanje«, ki so izvedena na način podkastov. Koncept za kampanjo nastal v sodelovanju Službe za digitalizacijo izobraževanja z RTV 365 ter na podlagi pobud drugih deležnikov, z nameni priprave in predstave vsebin, ki bodo v pomoč pri pridobivanju veščin in znanj v svetu, ki ga zaznamuje tehnologija. Ker so odrasli otrokom zgled, je ključno, da tudi sami tehnologijo uporabljajo odgovorno. Projekt financira Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s pomočjo sredstev programa Načrta za okrevanje in odpornost. Zaradi izzivov, s katerimi se srečujemo, ko vstopamo v digitalna okolja, je pomembno, da...
Pridružite se učiteljem iz Luksemburga in Irske na delavnici umetne inteligence za osnovnošolske učitelje Nekateri že poznate Pumice (Pouk s ščepcem umetne inteligence). Gre za zbirko idej za aktivnosti pri različnih predmetih – od slovenščine in zgodovine do matematike in naravoslovja, pri katerih učenci z raziskovanjem podatkov sami odkrivajo dejstva ali utrjujejo znanje pri predmetu, obenem pa spoznavajo umetno inteligenco in pridobivajo podatkovno pismenost. Mnogi ste se s projektom srečali v okviru izziva Priimkoslovje, ki je temeljil na eni od učnih aktivnosti, razvitih v okviru projekta. V projektu DALI4US (Erasmus+) preskušamo načine za uvajanje teh vsebin v vzgojno-izobraževalni proces. Poleg materialov razvijamo tudi...
Gozdarski inštitut Slovenije v okviru projekta LIFE IP CARE4CLIMATE razpisuje Nagradni stripovski natečaj: Gozd in podnebne spremembe. Teme: Gozdovi nam veliko sporočajo o preteklih spremembah podnebja in gospodarjenja, saj drevesa v njem rastejo zelo dolgo. Opaziš to tudi ti? Katere spremembe ti gozd sporoča, ko se sprehajaš po njem? Veš, kaj je razlog za te spremembe? Kako lahko ti pomagaš ohranjati zdrav gozd? Že imaš idejo? Boš izumil ali izumila posebno napravo za njegovo rast ali pa boš v prihodnjem letu posadil ali posadila vsaj 100 dreves? Preseneti nas s svojimi izvirnimi idejami. Poljubna tema, ki ustreza naslovu natečaja. Na natečaju lahko sodelujejo učenke in učenci druge in tretje triade osnovnih šol ter dijakinje in...
Avtorja: Boštjan Batič, Marta Licardo Izobraževalni sistem naj bi zagotavljal inkluzivno učno okolje, kjer je vsak posameznik pomemben in upravičen do enakih možnosti. V članku predstavljamo dejavnosti in funkcionalnosti virtualnega učnega e-okolja Moodle, in sicer na študiji primera e-učilnice, pri kateri smo analizirali potencial za zagotavljanje inkluzivnega učnega okolja, ki temelji na ideji personaliziranega učenja. Pri izvedbi izobraževanj v e-učilnici v Moodlu smo analizirali dejavnosti in funkcionalnosti glede na naslednje kriterije: a) omogočanje aktivnega ustvarjanja vsebin, b) podpora za različne učne stile (ustvarjanje različnih gradiv glede na učni stil), c) omogočanje načrtovanja izobraževanja glede na interese udeleženca...
EU Code Week je s februarjem 2024 pričel z zbiranjem prijav za pridobitev naziva »Code Week šola« za šole in vrtce v vseh državah, ki jih pokriva EU Code Week. Pobuda se je pilotno izvajala leta 2022 v Franciji, Grčiji, Italiji, na Nizozemskem, v Španiji in Sloveniji. Kaj je »Code Week šola« »Code Week šola« je šola ali vrtec, ki: je v preteklih dveh letih organiziral/a vsaj 5 kakovostnih dejavnosti v okviru Tedna programiranja, ima podporo ravnatelja/ravnateljice, bo naslednji dve leti aktivno vključeval/a programiranje in računalniško mišljenje v letni delovni načrt, bo naslednje dve leti sodeloval/a v Tednu programiranja in bo v aktivnosti Tedna programiranja vključil/a vsaj 5 % pedagoškega osebja. Šole ali vrtci, ki želijo...
EU Code Week vabi vse učitelje k sodelovanju na spletnem dogodku Teach Day 2024, katerega namen je proslaviti digitalno ustvarjalnost in programiranje pri pouku. Glavni cilj spletnega dogodka je obogatiti udeležence z novimi idejami, ki jih bodo lahko uporabili v razredu in delili s svojimi kolegi. Dogodek bo vključeval niz predavanj in delavnic, ki bodo osredotočene na programiranje pri pouku, učne načrte in izmenjavo najboljših praks. Na dogodku bodo sodelovali strokovnjaki z različnih področij izobraževanja, ki bodo razpravljali o preteklosti, sedanjosti in prihodnosti računalniškega mišljenja in programiranja v izobraževanju. Teach day se bo poglobil v “generativno umetno inteligenco v izobraževanju” v teoriji in praksi ter...

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Nazaj
Na vrhu