Bliža se konec leta, z njim pa zadnje gostujoče pero letos, v katerem najavljamo Evropsko leto izobraževanja o digitalnem državljanstvu v letu 2025. Vabimo vse učitelje, izobraževalce in ostale zainteresirane k aktivnemu sodelovanju. Sproti bomo objavljali in obveščali o tekočih aktivnostih in kampanjah, ki jih boste lahko spremljali v sklopu Evropskega leta izobraževanja o digitalnemu državljanstvu.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje se je že v tem letu odločilo podpreti pobudo Sveta Evrope, ker verjamemo, da je v času hitrih tehnoloških sprememb ključnega pomena razvijati kompetence, ki omogočajo odgovorno in aktivno sodelovanje posameznikov v čedalje bolj digitalni družbi. Kot pilotna država smo v letu 2024 izvedli prve korake, vključno z objavo razpisa in izborom konzorcija, ki bo do leta 2026 izvajal aktivnosti za ozaveščanje in krepitev teh vsebin v šolah in širše.
O digitalnem državljanstvu, ki vključuje znanja in veščine, potrebne za sprejemanje informiranih odločitev ter uspešno navigacijo v sodobnem digitalnem svetu, smo že govorili v preteklem gostujočem peresu z Janice Richardson, strokovnjakinjo Sveta Evrope. Ga. Richardson se je udeležila tudi minule Arnesove Mreže znanja, kjer je v predavanju z naslovom »Digital Citizenship Education – Engaging parents, empowering children« bolj podrobno razložila, kaj digitalno državljanstvo je, kaj prinaša in katera področja vse naslavlja. Kot razloži, vključuje digitalno državljanstvo tri temeljna področja – biti na spletu, dobrobit na spletu in pravice na spletu – ter zajema deset ključnih domen, kot so medijska pismenost, etika, zasebnost in aktivno državljanstvo. Vabimo k ogledu posnetka predavanja na Arnes Video.
Mreže znanja se je udeležila tudi dr. Lindsey Harness, direktorica Raziskovalnega centra za ženske in dekleta na Alverno College (RCWG), ki je imela predavanje z naslovom »Navigacija v digitalni dobi: odločanje na podlagi vrednot v povezanem svetu«. V predavanju je razložila, da se v sodobni digitalni dobi učitelji soočajo z zahtevnimi odločitvami, ki ne oblikujejo le učnih okolij, temveč tudi širšo moralno in etično podobo skupnosti. Izpostavila je pomen osebnih vrednot kot temelja za premišljeno odločanje in odgovorno uporabo tehnologije, s poudarkom na introspekciji, moralni občutljivosti in etičnem razmišljanju ter obenem predstavila tudi strategije, kako učence opremiti s sposobnostjo kritične presoje vpliva tehnologije na njihovo življenje in družbo. Osrednje sporočilo predavanja pa je bilo jasno: učitelji imajo ključno vlogo pri oblikovanju sočutnih in odgovornih digitalnih državljanov, ki bodo uspešno navigirali svet hitrih tehnoloških sprememb. Oglejte si predavanje, ki je prav tako dostopno na Arnes Video.
Kot že omenjeno, je v tem letu Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s sredstvi Načrta za okrevanje in odpornost podprlo projekt »Krepitev digitalnega državljanstva v slovenskih vzgojno-izobraževalnih zavodih (DIGI.DR)«, ki odgovarja na izzive digitalne dobe z razvojem konceptualnih osnov, smernic in pedagoških praks za krepitev kompetenc za odgovorno in aktivno delovanje v digitalnem okolju. V projektu sodelujejo strokovnjaki z različnih področij, ki s svojim znanjem in izkušnjami prispevajo k oblikovanju novih vsebin za šole in vrtce. Za več informacij si lahko ogledate v posnetku s konference, kjer vodja projekta prof. Dr. Janez Krek bolj podrobno predstavi projekt in njegov namen.
Zaključujemo leto, ki je prineslo nove korake v smeri krepitve izobraževanja o digitalnem državljanstvu, in z navdušenjem zremo v leto 2025, ko bo ta tematika v središču evropske pozornosti. Ponovno vas vabimo, da se pridružite vsebinam in spremljate naše prihodnje aktivnosti.
Učimo, povezujmo, sodelujmo, uspevajmo in oblikujmo prihodnost, kjer bodo digitalne kompetence temelj za sočutno, etično in povezano družbo.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje se je že v tem letu odločilo podpreti pobudo Sveta Evrope, ker verjamemo, da je v času hitrih tehnoloških sprememb ključnega pomena razvijati kompetence, ki omogočajo odgovorno in aktivno sodelovanje posameznikov v čedalje bolj digitalni družbi. Kot pilotna država smo v letu 2024 izvedli prve korake, vključno z objavo razpisa in izborom konzorcija, ki bo do leta 2026 izvajal aktivnosti za ozaveščanje in krepitev teh vsebin v šolah in širše.
O digitalnem državljanstvu, ki vključuje znanja in veščine, potrebne za sprejemanje informiranih odločitev ter uspešno navigacijo v sodobnem digitalnem svetu, smo že govorili v preteklem gostujočem peresu z Janice Richardson, strokovnjakinjo Sveta Evrope. Ga. Richardson se je udeležila tudi minule Arnesove Mreže znanja, kjer je v predavanju z naslovom »Digital Citizenship Education – Engaging parents, empowering children« bolj podrobno razložila, kaj digitalno državljanstvo je, kaj prinaša in katera področja vse naslavlja. Kot razloži, vključuje digitalno državljanstvo tri temeljna področja – biti na spletu, dobrobit na spletu in pravice na spletu – ter zajema deset ključnih domen, kot so medijska pismenost, etika, zasebnost in aktivno državljanstvo. Vabimo k ogledu posnetka predavanja na Arnes Video.
Mreže znanja se je udeležila tudi dr. Lindsey Harness, direktorica Raziskovalnega centra za ženske in dekleta na Alverno College (RCWG), ki je imela predavanje z naslovom »Navigacija v digitalni dobi: odločanje na podlagi vrednot v povezanem svetu«. V predavanju je razložila, da se v sodobni digitalni dobi učitelji soočajo z zahtevnimi odločitvami, ki ne oblikujejo le učnih okolij, temveč tudi širšo moralno in etično podobo skupnosti. Izpostavila je pomen osebnih vrednot kot temelja za premišljeno odločanje in odgovorno uporabo tehnologije, s poudarkom na introspekciji, moralni občutljivosti in etičnem razmišljanju ter obenem predstavila tudi strategije, kako učence opremiti s sposobnostjo kritične presoje vpliva tehnologije na njihovo življenje in družbo. Osrednje sporočilo predavanja pa je bilo jasno: učitelji imajo ključno vlogo pri oblikovanju sočutnih in odgovornih digitalnih državljanov, ki bodo uspešno navigirali svet hitrih tehnoloških sprememb. Oglejte si predavanje, ki je prav tako dostopno na Arnes Video.
Kot že omenjeno, je v tem letu Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje s sredstvi Načrta za okrevanje in odpornost podprlo projekt »Krepitev digitalnega državljanstva v slovenskih vzgojno-izobraževalnih zavodih (DIGI.DR)«, ki odgovarja na izzive digitalne dobe z razvojem konceptualnih osnov, smernic in pedagoških praks za krepitev kompetenc za odgovorno in aktivno delovanje v digitalnem okolju. V projektu sodelujejo strokovnjaki z različnih področij, ki s svojim znanjem in izkušnjami prispevajo k oblikovanju novih vsebin za šole in vrtce. Za več informacij si lahko ogledate v posnetku s konference, kjer vodja projekta prof. Dr. Janez Krek bolj podrobno predstavi projekt in njegov namen.
Zaključujemo leto, ki je prineslo nove korake v smeri krepitve izobraževanja o digitalnem državljanstvu, in z navdušenjem zremo v leto 2025, ko bo ta tematika v središču evropske pozornosti. Ponovno vas vabimo, da se pridružite vsebinam in spremljate naše prihodnje aktivnosti.
Učimo, povezujmo, sodelujmo, uspevajmo in oblikujmo prihodnost, kjer bodo digitalne kompetence temelj za sočutno, etično in povezano družbo.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.