E-dnevnik, e-redovalnica in ostalo na "e-"

Podpirate tovrstne storitve in rešitve v šolah?

  • Da

    Glasovi: 14 60,9%
  • Ne

    Glasovi: 4 17,4%
  • Da in ne

    Glasovi: 2 8,7%
  • Ne morem se odločiti

    Glasovi: 3 13,0%

  • Skupaj glasov
    23

Mladi učitelj

Osebje foruma
Administrator
Prispevki
4.760
Naziv
profesor
V Žurnalu je bil objavljen članek Služijo na račun šolarjev, kjer se omenjajo določena podjetja, ki bajno služijo s storitvami, ki jih nudijo šolam. Torej služijo na račun javnega denarja.

Pred nekaj tedni se je namreč tudi pri nas doma znašla ponudba za naročilo teh storitev in sem bil kar malo presenečen. Na šoli, kjer poučujem, tega sicer ne uporabljamo, ampak mi nekako način ni preveč všeč, saj menim, da se zaupanje med staršem in otroci mora zgraditi na drugačen način in ne z nadzorom preko neke aplikacije.

Zanima me predvsem to, če držijo dejstva, kot jih navajajo pri enem od ponudnikov tovrstnih storitev:

  • Odpravili boste nepotrebno administracijo. Učitelji bodo lahko spet pedagogi in ne več administrativni delavci.
  • Olajša delo učiteljem in razrednikom. Tudi do 103 ure manj administrativnega dela vsako šolsko leto.
  • Omogoča hitrejšo, enostavnejšo, bolj osebno komunikacijo s starši.
  • Na šoli boste postavili en sistem, eno bazo podatkov, ki omogoča upravljanje vseh ključnih procesov v šoli.
  • Staršem je na voljo preprosto spletno orodje, kjer lahko spremljate ključna področja (ocene, izostanke, domače naloge, pripombe, pohvale ipd.) in dobite celotno sliko o dogajanju vašega otroka v šoli.
    Poleg tega je za starše na voljo učnikovito SMS ali e-mail obveščanje o ocenah, izostankih, pohvalah, pripombah in domačih nalogah, da boste lahko na pravi način motivirali vašega otroka in ukrepali takrat, ko je potrebno in ne takrat, ko je prepozno.
Seveda lahko na spletnih straneh ponudnikov preberemo razne pohvale uporabnikov ipd., vendar bi prosil bi za vaše poglede, saj (kot že omenjeno) tega pri opravljanju svojega poklica ne uporabljam. Kaj so prednosti in slabosti?

V oči bode dejstvo, da je zadeva postavljeno izredno komercialno, kar je logično, glede na to, da gre za zasebnega ponudnika. Pravijo, da ni denarja (Po odločitvi sodišča grožnje s 5 % nižanjem plač), po drugi strani pa ga imamo za financiranje zasebnih podjetij.
 
Nazadnje urejeno:
Prispevki
4
Področje
Osnovna šola
Sem pristaš napredka vendar mi e redovalnica kot ideja ni všeč, hitro lahko pride do zlorab.
 
Prispevki
268
Področje
Osnovna šola
Meni osebno je eAsistent všeč, saj ni več potrebno prenašati dnevnikov in redovalnic po šoli. Seveda si je pametno določene stvari še vedno zapisati za lastno evidenco, saj se kot nekdo s področja računalništva zavedam pomembnosti "back up-a".

Se mi zdi, da v določenih družinah, to obveščanje nima smisla, saj ga že v preteklosti ni bilo, nezanimanje za otroka...

Hkrati se mi zdi, kraja otrokove svobode, da se lahko v primeru slabše ocene, sam sooči s starši in ugotovi svoje napake.

Kar se tiče srednje šole...nekako razumem nadzor, saj hormoni preveč divjajo :)
 

Mladi učitelj

Osebje foruma
Administrator
Prispevki
4.760
Naziv
profesor
Še zmeraj sem zelo nezaupljiv do tovrstnih rešitev, torej raznimi spletnimi aplikacijami, ki obdelujejo podatke zaposlenih, učencev, staršev, beležijo razno statistiko ipd.

Seveda, tudi na naši šoli imamo eno od teh "e-" "rešitev". Čedalje bolj se mi zdi, da imamo s temi aplikacijami več dela. Res je, da nekatere zadeve olajša, ampak dejstvo je, da predvsem olajša vodstvu šole in računovodstvu. Učitelji vse marljivo izpolnimo, seveda točno do določenega datuma, da lahko v pisarni sami kliknejo na Natisni, če to potrebujejo. Ampak vredu, to je lahko stvar diskusije.

Kar me bolj moti je to, da (vsaj v naši aplikaciji) lahko vodstvo šole prebira vsa sporočila, ki jih pošiljamo preko aplikacije. Mislim, da je to zelo sporno iz stališča varovanja zasebnosti, pa naj gre za službeni elektronski naslov ali zasebni.

Druga zadeva v naši aplikaciji je modul, ki prikazuje trenutno prisotne uporabnike. Zakaj je ta modul sploh potreben? Komu koristi? Nadzoru?

Da ne omenjam vsiljevanja sistema iz strani podjetja, ki aplikacijo izdeluje, npr. beleženje ur in t.i. doprinosov (ki ne obstajajo in je izmišljotina nekaterih ravnateljev!) ... Vsaj naša aplikacija ni narejena čisto v skladu s šolsko zakonodajo, saj se vmes najdejo razni moduli, ki so nastali iz interesov določenih ljudi za še večji nadzor in olajšanje dela v pisarni.

Kakorkoli, še bi lahko našteval, mislim, da imajo te aplikacije prevelik nadzor nad našim klikanjem (saj se beleži dobesedno vse, kar tam delamo), podatke zaupamo zasebnemu podjetju, ki se je "prisesalo" na javne finance ipd.

Že zelo dolgo se sprašujem - zakaj učitelji toliko zadev toleriramo? Premalo je kritične mase ...

Zanima me tudi vaše mnenje.
 

Mladi učitelj

Osebje foruma
Administrator
Prispevki
4.760
Naziv
profesor
Iz članka, omenjenega v prejšnjem prispevku, citiram par zanimivih:

... (eAsistent) uporablja okoli 400 slovenskih šol in v anketi so ugotovili, da je 97 odstotkov uporabnikov z njim tako zadovoljnih, da se ne bi več vrnili k staremu načinu dela.
»Zagotovo elektronska redovalnica in dnevnik pripomoreta in nas tudi prisilita k temu, da vse vodimo sproti, in potem je to tudi na razpolago nadzoru ravnateljev,« pravi Rejc, ki na Osnovni šoli Gorje uporablja eAsistent.
»Menim, da izgubljamo osebni stik,« pravi. Nekoč so morali učitelji med odmori v zbornico, da so si izmenjali dnevnike in redovalnice razredov, pri tem pa so si povedali tudi, kako je bilo med uro pouka. »Seveda se še srečujemo, a manj. Taka izmenjava informacij je nujna, da izoblikuješ čim celovitejšo zgodbo razreda in kaj se v njem dogaja z vsakim posameznikom,« pojasnjuje Fani Al Mansour.
Največji problem je po njegovem pretrganje stika med učiteljem, starši in otrokom, saj lahko željo staršev, da so sproti obveščeni o dogajanju v šoli, otroci razumejo kot pomanjkanje zaupanja vanje. Hkrati Macuh meni, da v komunikaciji prek SMS-sporočil, e-pošte ali spleta umanjka »stik v živo«, ki je neizogiben, če so starši o tem, kaj se z otrokom dogaja, obveščeni na govorilnih urah.
Prav zato eAsistent in Lo.Polis staršem samodejno SMS-sporočilo ali e-pismo pošljeta le, kadar je otrok v šoli pohvaljen. Za ocene in neopravičene ure starši izvedo z nekajdnevnim oziroma nekajurnim odlogom.
eAsistent ima podobno poslanstvo. Na spletni strani je opisan kot orodje, ki staršem omogoča učinkovito spremljanje otrokovega šolanja, da ostane na pravi poti in uspešno konča šolo. »Glavni namen je omogočiti, da ga boste na pravi način motivirali in ukrepali takrat, ko je potrebno in ne prepozno,« piše.
»Ena od redkih funkcij šole, ki so nedvomno pozitivne, je, da omogoča otroku odmik od družine,« pojasnjuje strokovnjak za teorijo vzgoje dr. Robi Kroflič s Filozofske fakultete v Ljubljani, »sprotno obveščanje staršev o dogajanju v šoli je poleg mobilnega telefona, prek katerega morajo biti otroci staršem vedno dosegljivi, še ena dodatna vrvica, s katero so privezani na starše.«
»Če za otroka neprestano nekdo drug oblikuje strategije, se sam tega nikoli ne bo naučil,« nadaljuje socialna psihologinja, »potem mu bodo morali starši poiskati tudi službo.«
Na ministrstvu za izobraževanje pa se obnašajo, kot da se jih to ne tiče. Do orodij, kot sta eAsistent in Lo.Polis, se ne opredeljujejo, ampak poudarjajo, da je uporaba teh orodij v pristojnosti posamezne šole.
Ampak tako smo se znašli v položaju, ko šola pri uvajanju velikih sprememb upošteva zgolj potrebo po zmanjševanju časa za administracijo, vse drugo pa je odprto za želje staršev in zasebnih podjetij.
»Ne zavedamo se, kako zelo je šolski sistem odvisen od avtoritete učitelja in od tako imenovanega pedagoškega erosa,« svari Mirjana Ule.
 
Prispevki
46
Zavod
SS
Moje mnenje je, da e-redovalnica in e-dnevnik razredniku delo zelo oljašata. Res je malce čudno, ko pridejo starši v šolo in bulijo v ekran za ocene.

Dejstvo pa je tudi to, da je v šolstvo zelo veliko dinozavrov, ki odklanjajo napredek in tako tudi pumpajo ljudi z neumnostmi kot je to, da se izgublja osebni stik in kaj vem kaj še vse. To je takšna neumnost, da je kar hodo. Me res zanima, kdaj so ti ljudje dobili obisk učitelja na domu oziroma kam bi takega učitelja prijavili.

Seveda ne pozabimo na tiste lenivce maksimus, ki so prisotni v vsakem koletktivu in zaščiteni bolj kot kočevski medvedi. Njim e-asistent tudi ni pogodu, da več ne bodo mogli "bluzit", da ni bilo dnevnika. Sedaj v njihovihh učilnicah skrivnostno ne bo delal internet. Ravnatelji se branijo digitalizacije iz drugih razlogov. Marsikatera zaposlitev na marsikateri šoli je posledica mahinacije s papirji, ki pa je pri digitalni verziji ne more biti iz preprostega razloga - sledljivosti. Tu vsi vemo kaj je kdo naredil - če ne pa krivimo nekoga.

V praksi opažam, da starše zelo skrbi kadar so stvari natačno zapisane. Kakor hitro vedo, da stvari niso zapisane, gredo v napad. Deluje tudi, če se samo pretvarjaš in prelistaš zvezek, ki nima nujno notri zapisanih stvari v zvezi z njihovim otrokom.

Kar se pa tiče nadzora pa menim, da je imenovanje ravnateljev v Sloveniji popolnoma zgrešeno. Do danes sem delal na petih šolah tako srednjih kot osnovnih. Vse so imele skupno točko: slabo urejene stvari in protekcija določenega sloja učiteljev s strani vodstva. Samo predstavljajte si, da bi vsaka tri leta prišel novi ravnatelj in nihče ne bi vedel kdo in od kod bo prišel. Stvari bi se drastično spremenile - tako na naši strani kot na strani staršev
 

Mladi učitelj

Osebje foruma
Administrator
Prispevki
4.760
Naziv
profesor
Vsak ima seveda svoje poglede in izkušnje s temi sistemi. Meni osebno to pomeni še večjo pot v birokratizacijo sistema, kot že omenjen nadzor, za katerega ne vem, če je res potreben v takšni meri(!) ...

Tem zadevam nisem naklonjen že iz samega dejstva, da se najema zasebna podjetja, ki pripravijo sistem glede na želje ravnteljev (v našo aplikacijo se mesečno vnaša čedalje več funkcij, ki za učitelje pomenijo dodatna klikanja, za vodstvo pa klik na gumb Natisni). Zadeva ni enotna za vse zavode. Ko, če in upam da ne, bo to predpisano s strani ministrstva z jasnimi navodili in kaj vse se sploh v aplikacijo vpisuje, kdo kaj vpisuje ipd., potem bom to podprl. Trenutno pa imam do teh zadev zelo zadržan odnos.

Se strinjam, @gnusi, dinozavri so na vsaki šoli in zmeraj bodo, lenuhi tudi, tudi t.i. "inventar", ampak dokler je to v manjšini, nas pretirano ne rabi skrbeti. Mislim, da je potrebno bolj prisluhiti posameznikom, ki morda ne odobravajo takšnih sistemov. Predvsem jim prisluhniti zakaj menijo tako.

Strinjam se tudi s tem, da bodo nekateri zmeraj iskali stranske poti. Očitno se temu ne moremo izogniti, lahko pa vsi ostali naredimo več, da se tudi takšne utiša (ker so ponavadi najglasnejši). Na naši šoli se trudimo, da se neumnosti (predvsem iz kolektiva!) čimprej zatrejo in se jih postavi tja, kamor sodijo. Drugače nastane neobvladljiv kaos.

Zaposleni vsekakor lahko marsikaj naredimo za dobro šole (tudi brez aplikacij), za dobro počutje pripravnikov, za dober odnos z vodstvom in medsebojno spoštovanje. Če tega ni (ker imamo preveč dinozavrov, lenuhov, tudi bedakov, ja), potem vemo kaj sledi...

Tukaj bi prilepil še povezavo na ta prispevek, v katerem je marsikaj res: http://forum.mladiucitelj.si/teme/ravnatelj-dusan-merc-o-solskem-sistemu.5933/

Z leti se naveličaš neumnosti, zato poskrbite, da se jih čimprej znebite. Kjerkoli in v kakršnikoli obliki že so.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Zadnji prispevki

Na vrhu