Pozdravljeni,
da, se izvaja. Več lahko preberete v
Predpisi - Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi potrebami.
Dodatno:
Strokovni delavec, ki otroku s posebnimi potrebami, njegovi družini in odraslim v vrtcu nudi dodatno strokovno pomoč (defektolog ustrezne smeri, socialni pedagog, fizioterapevt, ...) sodeluje pri oblikovanju individualiziranega programa za posameznega otroka do operativne ravni.
Strokovni delavec ustrezne smeri nudi:
- sistematično individualno pomoč s ciljem razvijati njegove psihofizične sposobnosti,
- ozavešča okolico in s tem ustvarja strpnejši odnos do otroka,
- sodeluje pri zagotavljanju ustreznih pogojev v vrtcu (prostor, igrače, oprema, ...),
- sodeluje z drugimi strokovnimi delavci, ki otroku nudijo dodatno strokovno pomoč in z odraslimi, ki otroku nudijo fizično pomoč v vrtcu,
- povezuje se z vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev in jim pomaga prepoznati otrokove značilnosti, med njimi tudi posledice težav oziroma motenj in ovir v razvoju,
- vzgojiteljem in pomočnikom vzgojiteljev svetuje postopke dela z otrokom in s pripomočki,
- seznanja starše o vsakem otrokovem napredku,
- svetuje staršem o delu in igri z otrokom doma tako, da starše in otroka dodatno ne obremenjuje in jim priporoča ustrezno opremo in igrače,
- ozavešča starše o možnostih vključevanja družine v združenja, društva,
- skupaj s strokovno skupino vrtca, v soglasju s starši in drugimi zunanjimi strokovnimi delavci, ki spremljajo otrokov razvoj, preverja ustreznost programa in ga prilagaja glede na njegov napredek,
- organizira različne oblike izobraževanja za strokovne delavce vrtcev in starše,
- sodeluje s širšim okoljem pri organizaciji in zagotavljanju pomoči, razumevanju problematike otroka in njegove družine.
Glede na potrebe in interese otroka s posebnimi potrebami in njegovih vrstnikov ter glede na objektivne okoliščine, delo z otrokom izvaja na različne načine:
- pomaga otroku pri dejavnosti, ki jo pripravi vzgojitelj ali pomočnik vzgojitelja, in za katero potrebuje otrok s posebnimi potrebami več časa, pomoči, posebne prilagoditve ali posebno rokovanje oziroma vodenje odraslega,
- sodeluje v skupni dejavnosti, ki jo pripravi skupaj z vzgojiteljem in/ali pomočnikom vzgojitelja, ob vsebini in/ali metodičnem pristopu, ki je posebej primeren za otroka, je pa ustrezen in zanimiv tudi drugim otrokom,
- izvaja delo v manjši skupini otrok izven igralnice (s prijatelji iz skupine, ki si jih otrok sam izbere ali z otroki, ki želijo sodelovati, ...),
- dela v manjši skupini otrok, v kateri je otrok s posebnimi potrebami le eden od udeležencev,
- izvaja individualno delo z otrokom v igralnici v mirnem kotičku,
- izvaja individualno delo z otrokom v posebnem prostoru,
- otroku s posebnimi potrebami in drugim otrokom pomaga pri razvijanju ustreznih socialnih odnosov, ki so pomembni za socialno integracijo,
- pomaga otrokom pri reševanju konfliktnih situacij v oddelku.
Sledi novostim, ki jih ponuja trg in tudi sam oblikuje in izdela različna sredstva, s katerimi lahko v največji možni meri spodbuja razvoj otrok. Dobro je, da so različna sredstva, ki jih uporabi pri individualnem delu, otroku s posebnimi potrebami in drugim otrokom v oddelku na voljo tudi tedaj, ko strokovni delavec ni prisoten v oddelku. Tako ima otrok s posebnimi potrebami možnosti, da utrjuje aktivnosti, ki jih je izvajal ob odraslem, hkrati pa pritegne k aktivnosti tudi svoje vrstnike, kar lahko spodbuja socialno zorenje vseh otrok v oddelku in daje možnosti za kakovostnejše druženje.
-----
Vir:
http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/vrtci/pdf/kurikulum_navodila.pdf