Zgrešena poteza Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Trenutno berete:
Zgrešena poteza Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Zgrešena poteza Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Minule dni je veliko polemik med mladimi iskalci zaposlitve vzbudil prihajajoči javni razpis Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) "Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja". S tem razpisom namerava omogočiti 300 mladim diplomantom starim do 29 let opravljanje plačanega pripravništva in kasneje zaposlitev za nedoločen čas v šolah. Diplomant si bo moral sam poiskati strokovnega delavca na šoli, ki se bo v kratkem upokojil in bo sprejel mentorstvo, po usposabljanju in upokojitvi pa bi zasedel njegovo delovno mesto.

Prihajajoči projekt je na noge spravil mlade učitelje in iskalce zaposlitve v šolstvu, ki se v ta projekt ne bodo mogli vključiti, ker so bodsi starejši od 29 let, že imajo opravljeno pripravništvo, strokovni izpit ali delovne izkušnje v šolstvu. Prepričani so, da je tako zasnovan projekt nepravičen in diskriminatoren, saj bodo do zaposlitev za nedoločen čas v šolah na lahek način prišli mladi diplomanti brez izkušenj, medtem ko so sami morali opravljati volontersko pripravništvo, prostovoljsko delo, delo za določen čas, da so pridobili ustrezne pedagoške izkušnje, za katere so očitno zmotno verjeli, da jim bodo prinesle dodatne prednosti pri zaposlovanju v šolstvu.

Ministrstvo razpisa zaenkrat še ni komentiralo. Pojasnili so, da bo projekt financiran iz evropskega programa, ki sredstva namenja mladim do 29 let. Dejstvo je, da je v Sloveniji veliko pedagoškega kadra in da je zaposlovanje v šolstvu pravzaprav prepovedano. Ravnatelji šol so namreč od MIZŠ že pred leti dobili direktivo zmanjševanja zaposlenih za 1% letno, zato je prostih delovnih mest v šolah izredno malo. Obenem naj bi bilo največ brezposelnih učiteljev starih med 30 in 39 let, kar zbuja še dodaten dvom v pravičnost prihajajočega projekta.
 
Konec septembra letos je bilo v evidenci brezposelnih oseb pri Zavodu RS za zaposlovanje prijavljenih 1.383 oseb s pedagoško izobrazbo, od teh jih je 999 starih 30 let ali več.

Širšo javnost zavajajo s takimi naslovi, realnost pa je čisto drugačna. Odnos, ki ga imajo do nas pedagogov je ponižujoč in kaže na to, kakšen je njihov odnos do šolstva nasploh. Z različnimi ukrepi so v zadnjih letih delali razdor med učitelji, sedaj ga želijo še med nami brezposelnimi. Tu ne gre za diskriminacijo glede let, prakse in podobno... tu gre za kršenje osnovnih pravic. Mi se ne bomo postavili v dve skupini, ena proti drugi, mi se bomo postavili skupaj proti temu in podobnim projektom.
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Nov razpis je napisan zelo lepo in sliši se prečudovito. Tako sem mislila tudi sama, dokler se nisem udeležila posveta javne objave tega razpisa. Ker sem se nanj prijavila preko ministrstva, sem bila v dvorani s 150timi ravnatelji. Ko so ti slišali pogoje razpisa so planili v smeh, mene pa je stisnilo pri srcu, saj sem vedela da ta smeh ne pomeni nič dobrega. In res. Ko so se začela vprašanja smo ugotovili, da skoraj noben ravnatelj nima takega strokovnega delavca, ki bi ustrezal pogojem razpisa. Velja namreč, da mora iti izkušeni učitelj v penzijo najkasneje do 31.10.2016, oziroma celo podaljšati svoje delovno razmerje do takrat, da ustreza pogojem (kar so pa redki pripravljeni). Vsi tisti učitelji, ki gredo recimo 31.11.2016 ali kasneje ne pridejo v upoštev na tem razpisu. Ravno tako večina šol s pomočjo upokojitve lovi nižanje števila učiteljev ter ob upokojitvi običajno NE zaposlijo nikogar drugega, kaj šele da bi se zavezali, da MORAJO to osebo vzeti za nedoločen čas, ne da bi se sploh prepričali ali ta nova oseba ustreza njihovemu kolektivu.

Ker sem mlajša od 29 let, brez dela v VI in imam ustrezno izobrazbo, sem začela hoditi po šolah in jih spraševati ali imajo ustreznega učitelja. Osebno sem bila na 10tih šolah, klicala sem jih še dodatno 25 in nikjer nimajo nikogar, ki bi šel v upokojitev naslednje leto. Tako da imajo na ministrstvu prav in teh 300 mest bo absolutno dovolj, ker bodo ekstremno redke šole, ki bodo ustrezale pogojem in se želele prijaviti na razpis.

Razen dijaški domovi, ki pa bodo razpisali 15 mest, če koga slučajno zanima... predvidevam da za vzgojitelje..
 
Konec septembra letos je bilo v evidenci brezposelnih oseb pri Zavodu RS za zaposlovanje prijavljenih 1.383 oseb s pedagoško izobrazbo, od teh jih je 999 starih 30 let ali več.

Širšo javnost zavajajo s takimi naslovi, realnost pa je čisto drugačna. Odnos, ki ga imajo do nas pedagogov je ponižujoč in kaže na to, kakšen je njihov odnos do šolstva nasploh. Z različnimi ukrepi so v zadnjih letih delali razdor med učitelji, sedaj ga želijo še med nami brezposelnimi. Tu ne gre za diskriminacijo glede let, prakse in podobno... tu gre za kršenje osnovnih pravic. Mi se ne bomo postavili v dve skupini, ena proti drugi, mi se bomo postavili skupaj proti temu in podobnim projektom.
Toliko jih je v evidenci. V realnosti pa je oseb s pedagoško izobrazbo, ki bi si želele službe v Vzgoji in izobraževanju še več. Tudi sama sem ena izmed njih, ki po srečnem spletu okoliščin ne rabim biti v evidenci brezposelnih. Kljub temu pa se ne bi branila službe v svoji smeri izobrazbe. Tako da se jaz na te uradne podatke ne bi preveč zanašala.
 
Včasih mi prav zmanjka besed-tistih diplomatskih in me ima, da bi začela bentit in noret. V enem letu niso mogli nekaj skup spacat, mislim no? A kaj res ni tok denarja, kakor je že nekdo zgoraj omenil, da se pripravnikom plača malica, prevoz in vsaj nekakšna "žepnina"? Ne vem. Za nas ga zmanjka, smo sami krivi, lalala in podobne floskule,... res ne vem kako bo tole šlo, samo treba se bo začeti boriti malo bolj aktivno, odločno in očitno s takšno držo, kot jo imajo vodilni v naši državi. Sedaj imamo super šanso, da stopimo skupaj.
 
Se popolnoma strinjam. Ne smemo odnehati, sicer bo ostalo tako kot je in bomo životarili še naprej.
 
Pozdravljeni,

želela bi opozoriti na širšo problematiko v zvezi z razpisom. Objavljam svoj zapis s spletne strani ZA enake možnosti pri zaposlovanju v VIZ

Stara sem 27 let, prof. pedagogike in sociologije, učiteljica dodatne strokovne pomoči na začetku svoje poklicne poti. Za sabo imam volontersko pripravništvo, opravljen strokovni izpit, in dobri 2 leti delovnih izkušenj na področju dela z otroki in mladostniki (6, če sem prištejem tudi prostovoljstvo in delo, ki sem ga opravljala tekom študija), ki sem jih pridobila z nadomeščanjem, ki se mi izteče v naslednjem mesecu. V svojem delu uživam, rada hodim v službo, sem zagnana in radovedna - v želji po čim bolj kvalitetnem opravljanju (pedagoškega) dela ter po strokovni in osebnostni rasti se udeležujem različnih izobraževanj ter študija psihoterapije, ki si ga, seveda po lastni izbiri, krijem iz svojega žepa.

Misel, vprašanje in wake up call za kolege, starše, študente,... Super, da se dela na tem da se mladim, ki so, kar se tiče zaposlitve, najbolj ranljiva skupina, le-to omogoči. Močno pozdravljam! Ampak nikakor ne na račun tega, da ostale dele te skupine potisnejo v še bolj ranljivo situacijo.
Pomislek 1: Kandidat brez strokovnega izpita in delovnih izkušenj bo na takšen način že v štartni poziciji pri zaposlovanju za NDČ iz "igre" izločili kandidata s strokovnim izpitom in izkušnjami. Zaposlitev za NDČ pa se v VIZ trenutno sklene zgolj, če se strokovni delavec upokoji ali pa da odpoved (slednjih je zaradi situacije na trgu dela zanemarljivo malo) in ob tem ni mogoča notranja prerazporeditev (nemalokrat pride zaradi le-te tudi do preseganja učne obveznosti preko zakonskih mej, večanje normativov pa je zgodba zase). ZUJF. Vse ostalo je vezano na nadomeščanja porodniških dopustov in bolniških staležov. To pomeni, da bo nekaterim kar nekaj časa praktično izredno otežena, zaposlitev za NDČ. In to zato, ker imajo strokovni izpit (slednji naj bi bil pogoj za zaposlitev) in izkušnje? Hkrati pa se mi ob tem postavlja diametralno nasprotno vprašanje oz. pomislek: Kandidati, ki bodo ustrezali razpisu bodo popolnoma odvisni od (ne)interesa šol in vrtcev, da se nanj prijavijo.

Pomislek 2: Bomo izbiro kandidatov in s tem kvaliteto vzgoje in izobraževanja res podredili zgolj tehničnim pogojem (razpisa), namesto da bi kader izbirali na podlagi strokovnosti in pedagoškega čuta? In da ne pride do nesporazuma - zavedam se, da je lahko nekdo takoj po zaključku študija veliko bolj strokoven, topel in primeren za delo z otroki kot nekdo po 2, 3, 5,10,... letih delovne dobe in obratno.

"Finančna perspektiva do leta 2020 predvideva okoli 300 pripravniških mest v vrtcih, šolah in srednjih šolah. Šolsko ministrstvo, ki ga vodi Maja Makovec Brenčič, bo za zaposlovanje pripravnikov v naslednjih petih letih namenilo okoli pet milijonov evrov. "V naslednji finančni perspektivi, torej do leta 2020, bo v ta namen na voljo 5.400.000 evrov, od tega jih bo 80 odstotkov iz Evropskega socialnega sklada, ostalo je slovenska soudeležba," pojasnjujejo na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport."
"Na razpis se bodo lahko prijavili javni zavodi (šole, vrtci, zavodi za otroke s posebnimi potrebami), ki imajo v svojem kolektivu osebo, ki je pred tem, da se naslednje leto (v roku desetih mesecev) upokoji. Skupaj z osebo pred upokojitvijo bo nato zavod sprejel pakt, da bo ta prejemala polno plačo do izteka pogodbenega razmerja ob polovičnem delovnem času, prav tako pa bo polno plačo (30. plačilni razred) za delo, opravljeno v polovičnem delovnem času, prejemal ustrezni kandidat. Javni zavodi bodo imeli možnost usposabljati in kasneje zaposliti mlade iskalce zaposlitve, ki še niso opravili strokovnega izpita (in niso opravljali pripravništva) in ki iščejo prvo zaposlitev. Do razpisa morajo kandidati imeti tudi ustrezno izobrazbo in biti stari do 29 let (vključno z 29. letom starosti!). Po končanem usposabljanju (tj. preteku desetih mesecev in opravljenem strokovnem izpitu) bo kandidat ob izpolnjevanju vseh pogojev prejel pogodbo o zaposlitvi za nedoločen čas. Na razpis se ne morejo prijaviti pedagogi in andragoški delavci ter osebe, ki delo opravljajo npr. v knjižnici (torej vse osebe, ki niso neposredno vključene v sam pedagoški proces, med katerega lahko uvrščamo poučevanje, delo v vrtcu idr.). Prav tako v poštev ne pridejo učitelji, ki se ukvarjajo oz. se želijo ukvarjati s poučevanjem odraslih (različne ljudske univerze ipd.)."

Omenjeni razpis "bo nadomestil razpis za plačano pripravništvo, ki naj bi bilo prvotno razpisano v mesecu oktobru. Tako plačanega pripravništva v prihodnje ne predvidevajo več, prav tako je ukinjeno neplačano (volontersko) pripravništvo."
Pomislek 3: Kaj in kam pa z mladimi v VIZ, ki ne bodo "pasali" v nobeno od teh "škatlic" in bodo medtem zaključili šolanje ali pa so ga že ter se ne bodo uvrstili med teh 300 - ker bodo številčni višek ali pa jih razpis ne zajema, strokovni izpit pa prav tako morajo opraviti. To so pomočniki vzgojitelja (razpis se namreč veže le na diplomante druge bolonjske stopnje), pedagoški delavci ki ne bodo imeli neposredne učne obveznosti (npr. svetovalni delavci, ki ne bodo imeli določenega števila ure neposredne učne obveznosti, knjižnjičarji,...) ter starejši od 29 let, ki še nimajo izkušenj zahtevanih za pristop s strokovnemu izpitu. Kakšne bodo pa njihove izhodiščne možnosti? Kako bodo enakopravni pri iskanju zaposlitve, za katero praviloma potrebujejo strokovni izpit? Če jim ne bo omogočeno opravljanje pripravništva, ki je v praksi najbolj realna pot do zahtevane kvote izkušenj v VIZ, le-te pa so pogoj za pristop k strokovnemu izpitu? Druga možna pot je sicer zasedba prostega delovnega mesta oz. nadomeščanje v primeru, da se nanj ne prijavi kandidat z opravljenim izpitom - a kaj, ko je trg močno prenasičen že samo s slednjimi. Spet smo se lotili reševanja problema na napačnem koncu. Ali jo to pač še ena kolateralna škoda ob nenehnem produciranju in vlaganju v kader, ki po zaključku izobraževanja postane višek? Kako lahko ob takšni problematiki ostaja število vpisnih mest na pedagoških smereh praktično nespremenjeno? Na kakšen način država o(ne)mogoča neko bazično (socialno) varnost, da osnovi katere se ljudje razvijamo, napredujemo in nenazadnje preživljamo?

Torej... zaganjam akcijo -- > ZA enake možnosti pri zaposlovanju v VIZ. Svojo prvo v takšni obliki. Ne vem, kam bo pripeljala, niti v kaj točno se podajam. :) Mogoče bo brca v temo, mogoče nam uspe narediti vsaj mišji korak v pravo smer. Je pa dejstvo, da samo besedičenje o tem, kako stvari niso ok, razočaranje in jeza med 4 stenami niso dovolj, zato skušam ta del pretvoriti v energijo za proaktivnost. Ob tem se zavedam, da izpostavljena zadeva niti zdaleč ni no. 1 problem naše družbe - pa vendar, na anomalije je potrebno opozarjati.
Bodimo proaktivni, to je prvi korak k spremembam. Ni dovolj samo to, da se ne strinjamo in da smo jezni, razočarani. Ne računajmo na to, da bodo za nas poskrbeli drugi. Vsak lahko prispeva, vsak je pomemben, vsak glas šteje. Bolj bomo glasni, več možnosti bomo imeli, da nas kdo sliši. Zato, ljudje, pišimo, opozarjajmo - s konstruktivnimi argumenti in konstruktivno akcijo! Najbrž bomo s tem"potegnili" tudi kakšen živec, but hey, vsak odziv je boljši kot ne-odziv. :)

Nina S.
 
Toliko jih je v evidenci. V realnosti pa je oseb s pedagoško izobrazbo, ki bi si želele službe v Vzgoji in izobraževanju še več. Tudi sama sem ena izmed njih, ki po srečnem spletu okoliščin ne rabim biti v evidenci brezposelnih. Kljub temu pa se ne bi branila službe v svoji smeri izobrazbe. Tako da se jaz na te uradne podatke ne bi preveč zanašala.
Podatki so točni in gre za učitelje OŠ, vzgojiteljice niso štete - teh je malo morje! Vem, da je cel kup takih kot si ti, na to sem tudi opozorila na posvetu, saj ljudje ne moremo v nedogled čakati... je treba tudi kaj jesti :) Zato pa moramo temu in podobnim projektom narediti konec... delajo se norca iz nas!!!
 
Samo to vem, da nisem šel zastonj študirat matematike in računalništva, da bi na koncu pristal za šankom ali pultom gostilne ali pa lokala, kot opažam pri kakšnih sošolcih (posebej sošolkah) iz osnovne ali srednje šole ... Pa brez zamere, drugače spoštujem vsak poklic !

Če sem študiral matematiko in računalništvo, potem sem suveren na tem področju in to znam tudi najbolje početi. Seveda pa pričakujem, da se bo tudi nekje našlo kakšno delovno mesto zame.
 
Zdravo.

Menim, da prva zaposlitev sploh ni toliko problematična kolikor je problematična zaposlitev za NDČ. Prvo zaposlitev se hitro dobi preko različnih programov - javna dela in podobno. Ne trdim, da je taka ureditev OK, ali bolje išta nego ništa Bolj kot se bliža konec te zaposlitve, bolj se stopnjujejo napetosti. Dejansko bi bil najbolj pravičen sistem, ki ga imajo španci. Uvede se enotna evidenca in ministrstvo razporeja kader. Vključno z ravnatelji in pomočniki. Šolski inšpektor lahko pride kadarkoli, najbolj se ga bojijo (ne zaradi priprav), ampak da bo vprašal po kakšnem zaposlenem in ga ne bo možno "najdet". Če se to zgodi dvakrat, se potem razreši ravnatelja. Tako odpadejo vsa jokanja in stokanja glede zaposlitev. Seveda lahko kot učitelja ponujeno zaposlitev zavrneš, vendar to pomeni, da greš na konec vrste. Moramo pa vedeti, da so na teh listah tudi ljudje, ki čakajo na delo po 10 let, a dobijo ga.

Po drugi strani pa je potrebno tudi zaostriti strokovni izpit. Nikakor ni OK, da v teoriji lakho opraviš strokovni izpit brez vstopa v razred. To je grozno. V Španiji je kolegica dobila na strokovnem izpitu vprašanje kako bi naučila angleškega jezika gluheha otroka. Totalno je zatrokirala in ni vedela kaj in kako. Izpit je padla in sedaj mora čakati pet let, da se lahko na izpit spet prijavi. Če upoštevaš dejstvo, da ga moraš delati na vsakih deset let to pove vse. Znanje o ustavi in EU mi pri delu pač veliko ne pomaga, nikakor pa ne trdim ,da bi nek teoretik iz fakultete bolje vedel, kaj pomeni učiti in zakaj učiti.

Naši ravnatelji in ravnateljice pa so v 99 % zafrustrirani delavci, ki se v vodstveni funkciji ne znajdejo. Tako se oklevajo, ne preveč uspešno, pomoči drugih, pedagoško delo pa trpi, sami pa ostajajo v službi do petih, seštih zvečer. Prav zanima me koliko ravnateljev bi še bilo na njihovi funkciji, če bi bila funkcija častna.
 
Delim novico, ki sem jo prejel iz prve roke od 2 ravnateljic iz OŠ na Koroškem. Na posvetu, ki je v minulih 2-3 dneh potekal v Portorožu, smo vsi nezaposleni pedagoški delavci dobili še en "slap in the face", pa to je milo rečeno. Ravnateljici sta mi sporočili, da je bila tema "Pripravništva" zadnja na dnevnem redu, predstavniki ministrstva pa so posvet izpeljali tako, da se o tej tematiki SPLOH NI GOVORILO. Bojda je bilo postavljenih nekaj vprašanj, ampak v iskanju konkretnih odgovorov so ravnatelji naleteli na gluha ušesa ministrstva.

Takšna je situacija, ni samo problem, da je razis strukturiran POPOLNOMA NAPAČNO, saj je nazavodu 999 učiteljev, ki so starejši od 29 let, problem je tudi oz. predvsem v tem, da razpisa verjetno sploh ne bo, ali pa bo enostavno zopet prestavljen za nekaj mesecev.
Žal mi je, da so novice, kakršne pač so ... Bomo videli, kaj bo 17. oz do konca meseca sporočilo ministrstvo. Toliko za zdaj, če izvem še kaj, sporočim.
 
Me pa samo zanima kdo je podal informacijo, da razpisa verjetno ne bo ali pa bo prestavljen za nekaj mesecev... glede na to, da je država verjetno že pridobila sredstva od Evrope.
Ker sama na ministrstvu vedno dobim enak odgovor, da žal nimajo nobenih novih informacij in naj spremljam spletno stran.
 
Jaz sem napisal, da SKLEPAM, da ne bo nic, in sicer na podlagi 2 informaciji: da se na posvetu v Portorožu, ki je potekal v preteklih dneh, dejansko skoraj niso pogovarjali o pripravništvih, zdaj pa sem dobil še podatek, da naj bi pripravljali razpis samo za stare 30 in starejše. Sploh ne vem več, kaj se dogaja ... Vse, kar sem izvedel, so mi povedale ravnateljice, ki so se posveta udeležile.
 
Hvala, sem mislila, da je kdo z ministrstva podal takšno informacijo, zato sem raje vprašala :)
 
Morda bodo pa dali pol-pol, neki za mlade pod 30, neki za mlade nad 30. Sej v vsakem primeru bo nekdo kratko potegnil.:confused: Naredili bodo po svoje. Zanimivo pa je, da niso "prisluhnili" ravnateljem oz. so njihova vprašanja naletela na gluha ušesa. Kaj, so jim kar "zagrozili" tako bo in pika? Ta projekt mora uspet (za ministrstvo), razen če bodo čakali nekaj mesecev, da bodo imele šole res učitelje za v pokoj.
 
Ne vem, kje bodo našli toliko učiteljev za v pokoj - enostavno jih ni. Koroška: 0; Štajerska: 0, projekt pa namerava do 2020 zaposliti 300 ljudi. To je NIČ, da ne rečem, da skoraj da žaljivo za vse, ki se za delo v šolstvu potegujejo/mo. V vsakem primeru sem skrajno razočaran. 5 let faksa z povprečjem nad 9 in zaključkom študija z 10-ko, sodelovanje v projektih in samoiniciativnih obšolskih dejavnostih, da me bo ministrstvo po domače jeb**o v glavo ... Nimam več besed, pa sem na začetku tega križevega pota.
 
Potem nam ne ostane nič drugega kot, da se sami začnemo boriti za svoje pravice!!!
 
@KlemenM
Ne vem, kje bodo našli toliko učiteljev za v pokoj - enostavno jih ni. Koroška: 0; Štajerska: 0, projekt pa namerava do 2020 zaposliti 300 ljudi.

Teh 300 mest je mišljeno za leto 2015/2016, ker sem na posvetu vprašala in mi je Cankarjeva odgovorila, da je 300 mest mišljeno za letos oz. naslednje leto. Kje so dobili št. 300? Za naslednje leto napovedujejo cca. 750 upokojitev (polovica prostih delovnih mest naj bi pripadla nam).
Mislim pa, da so na ministrstvu spregledali dejstvo, da na teh 750 mest očitno že nekdo čaka (npr. tisti, ki so zaposleni le za 4-urni delavnik, OPB itd.) in ob sprostitvi mesta ne bodo nobenega "na novo" zaposlili.

Kot so omenili na SVIZ-u je to pilotni projekt in nima zakonske pravice, da nadomesti pripravništva.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Na Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in inovacije so globoko pretreseni nad tragičnim...
Odgovori
0
Ogledi
203
  • Članek
Minister za visoko šolstvo, znanost in inovacije dr. Igor Papič se je 26. 10. 2023 srečal s...
Odgovori
0
Ogledi
188
  • Članek
Letošnji, 55. Mednarodni sejem obrti in podjetnosti (MOS), ki bo na celjskem sejmišču potekal od...
Odgovori
0
Ogledi
307
  • Članek
MVZI na svojih spletnih straneh navaja pojasnila v zvezi z naslednjimi napačnimi in zavajajočimi...
Odgovori
0
Ogledi
243
  • Članek
Predstavniki Ministrstva za vzgojo in izobraževanje in predstavniki Policije so se v luči...
Odgovori
0
Ogledi
413

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu