Zdaj pa ti dobi zaposlitev

Trenutno berete:
Zdaj pa ti dobi zaposlitev

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Nisem šla preverjati podatkov. Mirjanca, morda nas je res veliko, a še vseeno mislim, da bi moral biti trg odprt za ljudi, ki so se trudili s faksom. Šole so res teoretično usmerjene, a tu bi se morali nekako vsi skupaj, šole, trg dela-delodajalci in mi prilagoditi. Vsak lahko nekaj doprinese v trg dela, vsak je nekaj potegnil s faksa, izkušenj, življenjskih izkušenj in vsak lahko nekaj dobrega doprinese, obenem pa tudi zaživi kot človek in zacveti na profesionalnem področju. Mislim, da je tudi eden izmed EU ciljev, da nameravajo dvigniti izobrazbeno raven večine EU državljanov na terciarni nivo do ne-vem-točno-katerega leta.
 
Da jih je leta 2013 toliko diplomiralo pa malo ne vrjamem... mogoče DO vključno z letom 2013 :)
Mogoce sem malo nejasno napisala. V tej stevilki so menda vse smeri stete. Ni podatek vezan samo na pedagoski profil. Ampak za slo se mi cifra zdi astronomsko visoka... Upam, da je podatek napacen. Za dobro vseh nas :)
 
Toliko je razpisanih prostih mest. Koliko oseb odide s faksa z diplomo v roki je drugo vprašanje. Poznam ljudi, ki so starejši od mene in še vedno niso zaključili faks. Mislim, da statistika kaže, da se danes polovica generacije odloči za faks. Je pa tudi to res, da je rodnost pri nas nizka - z izjemo baby booma, ki se je pravzaprav začel 2007, kasneje je spet padlo in zdaj imamo povečano generacijo prvošolcev.
 
Diplomanti višješolskega in visokošolskega izobraževanja, Slovenija, 2013 - končni podatki

V koledarskem letu 2013 je na višjih strokovnih šolah in visokošolskih zavodih diplomiralo 18.774 študentov.

V letu 2013 manj diplomantov višješolskega in visokošolskega izobraževanja kot v letu 2012
V letu 2013 je višješolsko ali visokošolsko izobraževanje zaključilo 18.774 diplomantov ali skoraj 1.800 manj kot v letu 2012. Upadlo je predvsem število diplomantov višjega strokovnega izobraževanja (bilo jih je 2.349); v primerjavi z letom 2012 se je znižalo za tretjino, v primerjavi z letom 2011 pa celo za polovico. Število diplomantov visokošolskega izobraževanja je bilo približno enako lanskemu (16.425).


Evo, malo kopirane statistike iz STATISTIČNEGA URADA RS. Podatki so resnično grozljivi, zdaj preverjeno :/.

CUSTOM TITLE ???
Na povezavi je podatkov še več, za tiste, ki bi vas morebiti zanimalo.
 
Ups, jaz sem toliko v naši tematiki, da sem število 18.000 povezala z našo smerjo (vrtec, OŠ in SŠ) - to je bilo nemogoče veliko hehe, ja ja, to pa čisto drži da jih nasploh toliko magistrira/diplomira :)
 
Sploh me ne zanima več, koliko jih je diplomiralo iz moje ali meni podobne smeri letos, lani, predlani... Že zdavnaj bi morala biti na vrsti za zaposlitev, če bi bilo količkaj reda in pravičnosti na področju zaposlovanja. Pe ne zaradi mojega EMŠA, ampak zaradi vseh drugih pogojev, ki jih že daleč presegam, ne le izpolnjujem.

Na MIZŠ pa na takšno stisko pravijo: Normativi za šole so takšni kakršni so, ravnatelji pa imajo še dovolj maneverskega prostora z raznimi projekti, da lahko na šoli še koga zaposlijo.

No shit, al kaj?
 
Sploh me ne zanima več, koliko jih je diplomiralo iz moje ali meni podobne smeri letos, lani, predlani... Že zdavnaj bi morala biti na vrsti za zaposlitev, če bi bilo količkaj reda in pravičnosti na področju zaposlovanja. Pe ne zaradi mojega EMŠA, ampak zaradi vseh drugih pogojev, ki jih že daleč presegam, ne le izpolnjujem.

Na MIZŠ pa na takšno stisko pravijo: Normativi za šole so takšni kakršni so, ravnatelji pa imajo še dovolj maneverskega prostora z raznimi projekti, da lahko na šoli še koga zaposlijo.

No shit, al kaj?
Točno tako! Mladi sedimo doma, učitelji pa imajo preveč dela!
 
Sploh me ne zanima več, koliko jih je diplomiralo iz moje ali meni podobne smeri letos, lani, predlani... Že zdavnaj bi morala biti na vrsti za zaposlitev, če bi bilo količkaj reda in pravičnosti na področju zaposlovanja. Pe ne zaradi mojega EMŠA, ampak zaradi vseh drugih pogojev, ki jih že daleč presegam, ne le izpolnjujem.

Na MIZŠ pa na takšno stisko pravijo: Normativi za šole so takšni kakršni so, ravnatelji pa imajo še dovolj maneverskega prostora z raznimi projekti, da lahko na šoli še koga zaposlijo.

No shit, al kaj?

Ravnatelji bi lahko marsikaj naredili ja, če bi jim bilo v interesu.

Iz prve roke poznam primer, ko je ravnatelj raje ukinil sistematizirano delovno mesto dvopredmetne učiteljice, ki je šla v pokoj, kot pa zaposlil nekoga novega. To se je zgodilo l.2014. Večina ur se je razdelila med kolektiv, majhen delež pa je prevzela učiteljica iz druge šole po vnaprejšnjem dogovoru.
Kljub temu, da je bilo na šoli več pripravnikov. Med drugim tudi pripravnik pri dotični učiteljici, ki je šla v pokoj. Mentorstvo je prevzel drug učitelj, ki je ustrezal pogojem mentorja.

Toliko o naših ravnateljih.

No jaz pa očitno najdem še vsaj v tej statistiki neko uteho :). Saj pravzaprav ne vem zakaj... Mogoče zato, ker sem vedno imela rada številke :)!
 
Ravnatelji bi lahko marsikaj naredili ja, če bi jim bilo v interesu.

Iz prve roke poznam primer, ko je ravnatelj raje ukinil sistematizirano delovno mesto dvopredmetne učiteljice, ki je šla v pokoj, kot pa zaposlil nekoga novega. To se je zgodilo l.2014. Večina ur se je razdelila med kolektiv, majhen delež pa je prevzela učiteljica iz druge šole po vnaprejšnjem dogovoru.
Kljub temu, da je bilo na šoli več pripravnikov. Med drugim tudi pripravnik pri dotični učiteljici, ki je šla v pokoj. Mentorstvo je prevzel drug učitelj, ki je ustrezal pogojem mentorja.

Toliko o naših ravnateljih.

No jaz pa očitno najdem še vsaj v tej statistiki neko uteho :). Saj pravzaprav ne vem zakaj... Mogoče zato, ker sem vedno imela rada številke :)!
Ravnatelji imajo preveč moči. Žalostno, da jih ni briga za mlade. Glavno, da so oni dobili službo, ki jo bojo opravljali do pokoja.
 
Prej v 2014 niso smeli zaposlovati in morali so še zmanjševati del. mesta. V letu 2016 so se ti pogoji sprotili, jih ni in upam, da jih ne do tudi v prihodnje. Jaz pa kolikor sem uspela spoznati ravnatelje, gredo by the book in, če niso smeli zaposlovati, tudi niso. Še vedno pa bodo ravnatelji tisti, ki nas bodo zaposlovali. Vemo, da so takšni in drugačni. A še vseeno mislim, da sedaj ni čas za kazanje prstov, ampak za složna dejanja.
 
Prej v 2014 niso smeli zaposlovati in morali so še zmanjševati del. mesta. V letu 2016 so se ti pogoji sprotili, jih ni in upam, da jih ne do tudi v prihodnje. Jaz pa kolikor sem uspela spoznati ravnatelje, gredo by the book in, če niso smeli zaposlovati, tudi niso. Še vedno pa bodo ravnatelji tisti, ki nas bodo zaposlovali. Vemo, da so takšni in drugačni. A še vseeno mislim, da sedaj ni čas za kazanje prstov, ampak za složna dejanja.
Blacblue tudi leta 2014 se je zaposlovalo ljudi v šolstvu; v okviru daljših bolniških odsotnosti, porodniških in seveda na mestih, kjer so učitelji šli v pokoj. Seveda se je težilo tudi k zmanjševanju zaposlenih, ampak to nikakor ni pomenilo, da se prav nikogar ne zaposli. Šole so morale na ministrstvu zaprosit z utemeljitvijo, zakaj nekoga zaposliti. Še sama sem tega leta dober mesec nadomeščala...
Ampak jaz vidim problem v tem, da se je dolgoročno zaposlilo le ljudi, za katere je nekdo imel oseben interes, da jih zaposli.
In ja, jaz tu vidim en velik problem v ravnateljih in njihovim delovanjem. Pa ne mečem vseh v enak koš, daleč od tega. Obstajajo tudi taki, pred katerimi lahko rečem samo "kapo dol". In tukaj me prav malo briga složnost in kazanje ali nekazanje prstov.

Ker pa gre za forum, se mi zdi prav,da delimo svoje izkušnje, dobre in slabe pa tudi osebne poglede na različne situacije, ki so prav tako različni. In v tem, da delim svoje izkušnje in mnenja ter želim slišati svoje kolege, kaj pa oni o tem mislijo, ne vidim nobene ne sloge. Saj pa menda ja nismo ovce. Smo izobraženi ljudje, ki upam da vidimo, kaj se dogaja okoli nas, vsak s svojo glavo in vsak malo drugače.

In če vidimo krivca za neko stanje, trenutno situacijo, prav tako ne vidim nič spornega, če jasno in povsem nedvoumno pokažem nanj s prstom. Kakor je prav, da se pokaže s prstom tudi na tiste, ki so zaslužni za dobre stvari. Tukaj bi pokazala s prstom na administratorja tega foruma, saj vsekakor vidim veliko pozitivnega v tem, da lahko svojimi kolegi delim izkušnje in razmišljanja pa tudi takšne in drugačne informacije, četudi se ne strinjamo :).
 
Mirjanci, nisem se dobro izrazila, se opravičujem. :) Jaz sem imela v mislih ravno to, kar govoriš. Ja se je zaposlovalo, a ne dolgoročno, temveč "sporadično". Nisem govorila o ovcah ali pa o tem, da ne smeš povedati svojega mnenja. Absolutno se mora povedati najrazličnejše zgodbe in mnenja so različna. A te zgodbe morajo doseči tudi ravnatelje in ministrstvo. V mislih sem imela to, da se moramo ljudje skupaj boriti, pa ne kot ovce, temveč kot izobraženi mladi skupno zahtevati naše pravice in to je pravica (in dolžnost, da ne govorim samo o pravicah) do dela. Vsake toliko vidim, da gre debata v smer nezadovoljstva in jeze, kar razumem, a če že vidimo anomalije, dajmo še predlagati, kako bi jih reševali. Tudi to lahko napišemo na forumu, predloge, ideje, karkoli, kakšen nadzor si mi predstavljamo nad šolami, ravnatelji, kaj rabimo, da bi učiteljska skupnost na državni ravni zaživela, itd. :);):sun:
 
No, tukaj bi jaz potegnil z blackblue in dodatno argumentiral, predvsem v zvezi z nezaposlovanjem. Dejstvo je, da je ravnatelj za vsako novo zaposlitev moral pridobiti soglasje ministrstva in v veliko primerih je ministrstvo novo zaposlitev tudi zavrnilo z obrazložitvijo, da naj šola najprej razporedi višek ur med druge zaposlene. Iz tega naslova najbrž tudi podatek, ki mi je prišel na uho (in sicer iz preverjenih virov, ampak zanj kljub temu ne morem dati roke v ogenj), da ima trenutno na naših šolah kar 61 % učiteljev povečan obseg dela. Hkrati je še vedno v veljavi zakon, ki učiteljem omogoča, da v obsegu kar 40 % dopolnjujejo učno obveznost pri drugih predmetih. Ta odstotek bo sicer v šolskem letu 2017/18 upadel na 20 %. Tako da to razporejanje ur med kolektiv namesto nove zaposlitve je kar redna praksa in tukaj imajo ravnatelji večinoma zvezane roke.
Iz prve roke poznam primer, ko je ravnatelj raje ukinil sistematizirano delovno mesto dvopredmetne učiteljice, ki je šla v pokoj, kot pa zaposlil nekoga novega. To se je zgodilo l.2014. Večina ur se je razdelila med kolektiv, majhen delež pa je prevzela učiteljica iz druge šole po vnaprejšnjem dogovoru.
Kljub temu, da je bilo na šoli več pripravnikov. Med drugim tudi pripravnik pri dotični učiteljici, ki je šla v pokoj. Mentorstvo je prevzel drug učitelj, ki je ustrezal pogojem mentorja.

Toliko o naših ravnateljih.
In naveden primer zelo diši po zgoraj opisanem scenariju, zato si jaz, ne da bi preveril, ne bi upal krivde kar zvaliti na tega ravnatelja. Seveda obstaja tudi verjetnost, da je omenjeni ravnatelj to storil na lastno pest, brez da bi se pri ministrstvu sploh pozanimal o odobritvi nove zaposlitve.
Kakorkoli, še bolj pa si jaz ne bi upal enega (domnevam) nepreverjenega primera kar aplicirati na vse oz. večino ravnateljev po principu: "Toliko o naših ravnateljih."
 
Sem v tesni navezi z gospo, ki opravlja administrativna dela v šoli (pogodbe, kontaktiranje ministrstva po naročilo ravnatelja itd...). V primeru, ki sem ga navedla jaz, ni bilo nobenega kontaktiranja ministrstva. Ravnatelj se je iz osebnih vzgibov pač odločil kot se je. Če ne bi bila prepričana v verodostojnost informacij, jih sploh ne bi pisala sem.
Meni se takšna ukinjanja delovnih mest zdijo popoln absurd. Sploh v teh časih, ko se borimo za službe kot levi. In tukaj si ne morem nič, da ne bi z negativizmom gledala na to. Sem pa na lastne oči videla marsikaj, kar bi bolje bilo, da ne bi. Pa na srečo ne gre za nobene osebne zamere. Način dela določenih vodilnih v VIZ pa se mi zdi zgrešen do same biti. Pa spet poudarjam, nikakor ne gre vseh metati v enak koš. Absolutno pa na njih ne gledam kot na bogove, katerih se niti na kraju pameti ne sme ocenjevati. Sploh pa ne vem, zakaj se vsi tako otepamo kritike. Le to bi bilo bolje vzeti kot motivacijo za izboljšanje svojega dela, kakršno koli že je.

Pa pustimo zdaj ravnatelje, mislim, da ta del debate ne pelje nikamor več :).

Se strinjam, da je treba iskati rešitve in na njih delati. Samo to nas lahko premakne naprej.

Ampak predloga, kako bi omogočili vsem enake možnosti in omejili priviligiranost znancev vodilnih, v čemer jaz vidim največji problem. Tega pa žal nisem sposobna...
Razen, če bi se vsakega kandidata za zaposlitev objektivno ocenjevalo s točkami po izbranem kriteriju. Podobno kot se točkujejo kandidati za vpis v vrtec.
V primeru zaposlitve pa bi se po mojem mnenju lahko ocenjevalo: del. izkušnje, strokovni, oddaljenost od šole, uspeh na faksu, mogoče subjektivna ocena ravnatelja, kako se je kandidat obnesel na razgovoru... Kandidat z največjim doseženim številom točk dobi zaposlitev :).

Haha, teoretično bi celo bilo možno. Ampak v praksi, ko na šolo prispe množica prošenj...
 
Nekateri omenjate tvorno sodelovanje in složnost. Osebno sem bila vedno za sodelovanje in modro premikanje stvari na bolje. In sem še.
Vendar, žal mi nezaposleni učitelji nimamo nobenega glasu. Nihče nas noče slišati, nimamo nobene moči, saj nimamo pozicije moči.
Tudi če se združimo, gremo na ulico, pritiskamo na institucije s svojimi argumentiranimi zahtevami. Mi smo za njih izbrisani. Žal. Kdor misli drugače - je idealistični utopist.
 
In še tole. Oblast je zadovoljna s trenutnim (pogosto zgolj navidezno) skrbnim in varčnim ravnanjem ravnateljev (v škodo nas iskalcev zaposlitve). Vesela je, da delajo, kakor delajo in nima še z njimi dodatnega sranja. Zato jim tudi prepušča avtonomijo v obsegu, ki jo imajo. In dokler jo bodo imeli, jo bodo tudi uporabljali.
 
cufek, ne pravim, da se motiš. Situacija je resna in res smo pozabljeni od sveta, tako se tudi počutimo. Kakorkoli obrnemo, je pa dejstvo še vedno, da na ulice še nismo šli! K složnosti in skupnem sodelovanju pozivamo zato, da bi šli na ulice masovno, ne pa 20 osebkov, kar bo izgledalo žalostno. Mislim pa tudi, da se ljudje bojimo dati vse od sebe, ker nas je strah, kaj bo, ko se bomo res potrudili in ne bo razlike in rezultatov. Kajti, če bomo res šli na ulice masovno in se ne bo nič premaknilo, potem se lahko bojimo, da smo res pozabljeni. A upati je vedno treba, le to nas drži pokonci. Mi res nimamo pozicije moči, a moramo najti pot, kjer se nas bo slišalo. ;)
 
Mene pa nekaj zanima. Tisti kateri ste bili vsaj na parih razgovorih za službo, koliko ljudi je bilo v komisiji?Je bil kdaj ravnatelj/ica čisto sam/a? Če je ravnatelj sam na razgovoru, mu nihče ne more dokazati, da zaposljuje ljudi preko veze in poznanstva. Saj to je itak znano ampak vseeno no.
 
sem bila na enem razgovoru, ki ga je imel ravnatelj sam ampak je bilo vse korektno opravljeno :) Ampak sluzbe pa zal nisem dobila :(
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Dopolnjeni zakon o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 87/11 z dne 2. novembra 2011) je...
Odgovori
0
Ogledi
170
  • Članek
Skupina strokovnjakov pripravlja prenovo nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja za...
Odgovori
0
Ogledi
421
  • Članek
Fakultete in univerze po vsem svetu trenutno razglabljajo o politikah, ki bi jih morale...
Odgovori
0
Ogledi
464
  • Članek
Arnesova jesenska konferenca Mreža znanja 2024, ki je potekala med 14. in 16. novembrom 2023, je...
Odgovori
0
Ogledi
105
  • Članek
Monografija Predšolski otrok v digitalni dobi (.pdf) je izšla pri založbi Univerze na...
Odgovori
0
Ogledi
308
  • Članek
Na sprejemu vodstva za visokošolske učiteljice, učitelje in sodelavke, sodelavce v okviru...
Odgovori
0
Ogledi
466
Pozdravljeni, Zanima me, kako je v praksi s tem, če si zaposlen kot svetovalni delavec za 16 ur...
Odgovori
0
Ogledi
702

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu