Pripravništva v šolstvu

Trenutno berete:
Pripravništva v šolstvu

Pridružen
20. jun 2013
Prispevki
42
Pozdravljeni.

Pozivam vas, da zapišete svoje izkušnje iz prakse v šolstvu in mogoče predloge kje in kako bi bilo možno zaposlovati mlade, kje bi bilo potrebno karkoli urediti iz vidika strokovnosti, varnosti in oblike zaposlitve. Predlogi so lahko iz področja OŠ, SŠ ali predšolske vzgoje.

Zanimajo me tudi vaši predlogi kako bi lahko ustrezno redefinirali pripravništvo v naslednjih točkah:

- časovno obdobje
- naloge pripravnika oz. kaj vse naj bi pripravnik osvojil pred pristopom na strokovni izpit
- izvedba pripravništva (v času študija ali po študiju)

Imejte v mislih, da želijo na ministrstvu varčevati. :)

lp, J
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

-Pripravnistvo naj bo 5 mesecev
-neko simbolicno placilo (za ta denar, ki ga zdaj dobi teh 107 pripravnikov bi nas lahko delalo 600)
-delo v razredu, dva dni opazovanja, tri dni ucenja
 
Pripravništvo lahko študenti RP opravijo v času 5. letnika, brez državnih stroškov. Šole bi jih vključile v razrede, kjer so starejše učiteljice, katerim bi mlada delovna sila prav prišla, mladi pa bi od njih pridobili veliko izkušenj. Pripravništvo bi bilo brezplačno v času študija, država bi tako privarčevala, študenti pa bi iz fakultet prišli z malo večjo možnostjo zaposlitve. Tako bi razbremenili starejše učiteljice, mladi pa bi si pridobili pripravništvo.
 
Predlagam neko prehodno obdobje: za nas tiste, ki smo že končali faks in še nimamo strokovnega naj nam omogočijo le tega s pripravništvom, postopoma pa se naj ta oblika ukinja in uvaja v zadnji letnik faksa. Učiteljem naj se razbremeni povišana delovna obveznost, prav tako bi po mojem bilo najboljše, da se določi najmanj št. mesecev za opravljanje (npr. 6 mesecev), ostalo pa če je mentor za, da dela nekaj let pred penzijo (recimo dve leti) polovičko, drugo polovičko pa mladi učitelj.
Naloge: nastopi, samostojno vodenje kakšnega projekta, delavnic, ... somentorstvo pri raziskovalmih, priprave na tekmovanje,...
 
Še mnenje enega učitelja: Delo praktikanta: Priprava za NPZ, spremstva, sodelovanje v projektih, priprava tekmovanj, spremstvo, organizacija dnevov dejavnosti ... in seveda pouk! Tak bi se kandidat ucitelj res spoznal z delom. In ko bi nastopil samostojno delo bi imel konkretne izkusnje! Lahko bi res zaceli ze v 2. letniku 2. Stopnje. In ta letnik bi imel poudarek na tem delu in ne na podvajanju teoreticnih vsebin strokovnih predmetov iz prve stopnje!
 
Za tiste, ki smo pa že magistrirali, pa bi nas morale vzeti šole iz našega kraja stalnega prebivališča. Tako so prevozni stroški ničelni, malico za dodatno eno osebo pa tudi ni težko pripraviti - ne dobiš pa nadomestila za malico.
Pa da delaš en semester (tako je neka smiselna celota).. Tako kot je že ajtsan napisal: 2 dni opazovanja, 3 dni delaš. Vse kar je potrebno in ima veze s tvojim področjem.

Za tiste, ki se pa še šolajo, pa bi morala biti v zadnjem letniku magisterija. Itak so predavanja povečini samo popoldan, pa še izredno malo jih je. Takrat pa bi mlade pripravnike vzele kar šole v bližini fakultet.. Oziroma, da bilo na ravni države sprejeto, da je obvezno vzeti pripravnika, če se prijavi.

Tako bi vsi imeli strokovne izpite narejene ko bi končali z izobraževanjem in imeli tudi nekaj izkušenj. Bili bi si bolj enakovredni na razpisih.
 
Se strinjam z ajtsan. Pripravništvo naj se uredi tako, da bo izvedeno npr. 5 mesecev (ali še manj) - toliko, kolikor ga rabimo, da pridobimo ure za strokovni izpit. Bolonjci za strokovni izpit zaradi več prakse tekom študija, namreč potrebujemo manj ur. Tako se pojavi problem tudi v razpisu dveh različno dolgih pripravništev (za bolonjski sistem in stari sistem) - vendar mislim, da bi se to dalo. V tem času naj ministrstvo pripravniku plača simbolično plačilo (npr. 300€) in ne polne plače. Res je, da so se študenti razjezili in zahtevali plačana pripravništva. Vendar ministrstvo in država sta konec koncev sprejela sklep o plačanih pripravništvih, nato pa jih nista razpisala. Po temtakem bi bilo bolje, da bi vseeno obdržali možnost volunterskih pripravništev, zanje bi pa se odločili tisti, ki bi si jih želeli (spet bi moralo trajati manjše časovno obdobje).
 
Smiselno bi bilo skrajšati časovno obdobje na 4-6 mesecev. Vendar pa bi bilo zato potrebno ustrezno opredeliti kaj naj bi pripravnik v tem času osvojil, da bi bilo krajše obdobje vseeno dovolj efektivno oz. bi pripravnik pridobil ustrezne izkušnje. Vsekakor bi krajše časovno obdobje pomenilo tudi več nastopov tedensko.

Prosim, če se lahko še kdo vključi v to temo in prispeva svoje ideje kako reševati pripravništva v šolstvu, poskusite biti čim bolj podrobni. Ideje, ki jih boste tukaj objavljali bomo lahko prenesli naprej na MIZŠ. Ustanovljena bo delovna skupina, ki bo iskala rešitve glede pripravništev in tudi zaposlovanja mladih v šolstvu.
 
Nazadnje urejeno:
Najprej bi moralo ministrstvo in država spremeniti zdravo kmečko logiko, da se v krizi denar porablja in ne varčuje, kot se dela do sedaj. Ker potem je to vse povezano tako z zaposlovanjem kot s financami.

Osebno sem ugotovil, da nima smisla riniti z glavo skozi zid in osebno ne bom čakal po več let, da bi dobil priložnost za delo v vzgoji in izobraževanju. Se raje udejstvujem in izobražujem na področju računalništva, tistega kar sem tudi študiral. Prav tako sem pa ugotovil, da sploh nisem primeren tip za vsakodnevnega učitelja. Sem preveč "nežna" oseba in te strogosti ter avtoritete, ki jo potrebuješ kot učitelj, nimam v sebi. Pa tudi, prevečim stvarem naenkrat se je treba uklanjat. Otroci bi me odnesli ven iz razreda. To mi govorijo tudi vse profesorice na najbližji osnovni šoli in so bile res prijetno presenečene, ko sem jim pred leti povedal, da želim postati pedagog matematike in računalništva. Prav nobena učiteljica me ne vidi kot učitelja, ker bi bil zelo nesrečen in bi potreboval 80% več časa za kreiranje miru v razredu, kot je potrebno. Bolje je, da sem to odkril sedaj, kot pa, če bi že bil v rednem delovnem razmerju. Enostavno, sam sem moral priti do tega spoznanja. Idealen sem pa za inštrukcije in poučevanje učencev na kakšnih delavnicah, krožkih, taborih, poletnih šolah, ker je čisto drugače poučevati, če učence neka tema ali stvar dejansko zanima in je tudi pristop čisto drugi. Zato se bom tudi osredotočil v tej smeri vnaprej. Sploh pa, področje računalništva se tako hitro spreminja, vse tehnologije in to je nujno potrebno spremljat.

Me pa veseli, da se vsaj nekaj na tem področju dogaja, in da gre v pravo smer, saj bo na tem področju treba nekaj naredit. Na zaposlovanju mladih pa sploh, pa naj bo to za vse smeri, ne samo nas - pedagoški kader, ker nam so s prepovedjo zaposlovanja v javnem sektorju močno priprli zaposlovanje.
 
Še moji predlogi:
- OBVEZNO uvesti SPREJEMNE IZPITE (tako kot jih imajo na AGRFT-ju), ker tukaj bi se lepo videlo, kateri kandidati so sploh primerni za učitelja in kateri ne.
- VEČJA SELEKCIJA pri pedagoško-didaktičnih predmetih na fakulteti, ne pa na analizi in algebri
- Fakulteta bi morala kandidatom, ki bi uspešno opravili sprejemni izpit, v zadnjem letniku morala omogočiti opravljanje večmesečne prakse, ki bi štela kot pripravništvo, in potem greš lahko na strokovni izpit.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Nacionalna agencija RS za kakovost v visokem šolstvu obvešča, da je njihov nekdanji sodelavec...
Odgovori
0
Ogledi
200
  • Članek
Na spletnem podportalu E-demokracija so v rubriki Ministrstva za vzgojo in izobraževanje z dne...
Odgovori
0
Ogledi
164
  • Članek
Kadrov v šolstvu bo v prihodnje primanjkovalo še bolj kot zdaj. Vpis na pedagoške smeri se ne...
Odgovori
1
Ogledi
320
  • Članek
Na spletnem podportalu E-demokracija je v rubriki Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in...
Odgovori
0
Ogledi
164
  • Članek
Digitrajni učitelj je inovativni projekt, ki dviguje kompetentnost strokovnih delavcev v...
Odgovori
0
Ogledi
379
  • Članek
Digitrajni učitelj je inovativni projekt, ki dviguje kompetentnost strokovnih delavcev v...
Odgovori
0
Ogledi
920
  • Članek
Vladni predlog odprave plačnih nesorazmerij in hkratne prevedbe na novo plačno lestvico je med...
Odgovori
0
Ogledi
537

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu