- Pridružen
- 3. jun 2014
- Prispevki
- 58
- Naziv
- profesorica razrednega pouka
- Področje
- Vrtec
- Osnovna šola
Dodajam še (zelo natančen) povzetek same predstavitve, ki je bila interpretirana s strani mag. Darinke Cankar dne 16. 10. 2015 (za vse, ki se posveta niste udeležili):
---
Javni posvet: Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Služba za razvoj kadrov v šolstvu, mag. Darinka Cankar
S tem razpisom se predvideva zaposlitev 300 učiteljev začetnikov. Cankarjeva opozarja, da ne gre za razpis pripravništva, kakršnega smo do sedaj poznali. Osredotočanje na učitelje začetnike in njihov izhod v zaposlitev sta pogoja, pod katerimi so, po besedah Cankarjeve, sploh dobili sredstva zanj. Vir sredstev je Evropska komisija, ki naj bi bila izjemno nenaklonjena ideji, da se z evropskimi sredstvi financira pripravništva v javnem sektorju. Po poročanju Cankarjeve na Evropski komisiji trdijo, da so pripravništva neučinkovita, da ne vodijo v zaposlitev oziroma da ljudje po končanem pripravništvu ostajajo na Zavodu za zaposlovanje.
Razpis predvideva 42 % (126) zaposlitev v vzhodni kohezijski regiji in 58 % (174) zaposlitev v zahodni kohezijski regiji (gre za zahtevo po ločenem obravnavanju vzhodne in zahodne kohezijske regije v novem Operativnem programu za izvajanje evropske kohezijske politike, ki velja v obdobju 2014-2020). Možno se bo zaposliti v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodih: vrtcih, srednjih šolah, dijaških domovih in domovih za učence ter šolah in zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.
Diplomanti se, v nasprotju z dosedanjo prakso, ne bodo mogli sami prijavljati na pripravniške razpise. Prijavitelj na razpis bo javni vzgojno-izobraževalni zavod, v katerem je zaposlen izkušeni učitelj, ki se naj bi ob izteku pogodbe o zaposlitvi učitelja začetnika, to je po desetih mesecih, upokojil. Pogodba o zaposlitvi učitelja začetnika naj bi predvidoma trajala od 1. 1. 2016 do 1. 10. 2016.
Učitelja začetnika predstavlja kandidat, ki bo na dan zaposlitve (1. 1. 2016) star do vključno 29 let in ki ima z zakonom in drugimi predpisi ustrezno izobrazbo za zasedbo delovnega mesta izkušenega učitelja. Dodaten pogoj zanj je, da ima manj delovnih izkušenj, kot se jih zahteva za pristop k strokovnemu izpitu. Namen razpisa je namreč usposabljanje za opravljanje samostojnega vzgojno-izobraževalnega dela. Za tiste, ki so strokovni izpit že opravili oz. imajo dovolj delovnih izkušenj za pristop k strokovnemu izpitu, se smatra, da so že dovolj usposobljeni za opravljanje samostojnega vzgojno-izobraževalnega dela (ne ustrezajo namenu razpisa). Starost kandidatov do 29 let opredeljuje Operativni program za izvajanje evropske kohezijske politike, ki ga je sprejela Evropska komisija, in sicer v točki 8.1. Cankarjeva pojasnjuje, da so morali ob pripravi razpisa upoštevati ta pogoj, če so želeli pridobiti omenjena sredstva.
V delovnem razmerju se pričakuje sodelovanje učitelja začetnika z izkušenim učiteljem, katerega končni rezultat je usposobljenost za samostojno opravljanje dela. Kandidat jo izkaže z opravljenim strokovnim izpitom.
Razpis še veleva: Izkušeni učitelj, ki mora biti zaposlen vsaj za polovični delovni čas (Cankarjeva dodaja, da glede na zadnje varčevalne ukrepe v šolstvu ni veliko kandidatov, ki bi bili zaposleni za manj kot polovični delovni čas), mora nekje v obdobju do najkasneje 1. 10. 2016 izpolniti pogoje za upokojitev. Če izpolni pogoje za upokojitev pred 1. 10., se od ravnatelja pričakuje, da bo z njim sklenil dogovor o podaljšanju dela do izteka 10 mesecev zaposlitve učitelja začetnika.
Ravnatelj mora torej najprej preveriti, če je med zaposlenimi kdo, ki ustreza pogojem, in se z njim pogovoriti. Če oz. ko z izkušenim učiteljem sklede dogovor o upokojitvi, je zavod dolžen poiskati učitelja začetnika z vsemi mehanizmi, ki jih določa delovna zakonodaja: objaviti mora razpis projektnega delovnega mesta, ki bo realizirano pod pogojem, da bo zavod zadovoljeval razpisne pogoje. Potrebno je pripraviti tudi predlog načrta usposabljanja, ki služi kot podlaga za delo učitelja začetnika in ga mora ravnatelj predložiti ob prijavi.
Cankarjeva poudarja, da bo ravnatelj ob prijavi na ta razpis moral zagotoviti, da se je izkušeni učitelj obvezal, da se ob preteku 10 mesecev delovnega razmerja učitelja začetnika, upokoji. Takrat mora ravnatelj učitelja začetnika zaposliti za nedoločen čas. (Cankarjeva ob tem ponovno pojasnjuje, da je to zahteva Evropske komisije oz. pogoj za pridobitev njihovih sredstev). Pred zaposlitvijo za nedoločen čas (oz. pred iztekom 10 mesecev) mora kandidat opraviti strokovni izpit.
Na ministrstvu menijo, da je potrebno delo izkušenega učitelja in učitelja začetnika nekako zbližati tudi v razredu. Učitelj začetnik naj bi po njihovem mnenju ustrezne kompetence za samostojno delo pridobil le tako, da dejansko sam opravlja delo. Od učitelja začetnika lahko zato izkušeni učitelj pričakuje, da bo prevzel do 50 % njegove učne obveznosti, torej, da se bo usposabljal neposredno v razredu. O tem, koliko učne obveznosti bo učitelj začetnik prevzel, bo podrobneje presodil izkušeni učitelj. V starem sistemu pripravništva je bil pripravnik po zakonodaji dolžan mentorja le spremljati.
Cankarjeva ravnatelje nagovarja, da je 300 mest relativno veliko in da imajo zelo dobre možnosti, da bodo v primeru prijave na razpis, uspešni. V primeru, da bi bilo prijav slučajno več kot 300, se bi kot merilo za izbor upoštevala vključenost območij z višjo stopnjo brezposelnosti (upošteva se sedež prijavitelja; stalno/začasno prebivališče učitelja začetnika je nerelevanten podatek). Kot drugo merilo se bi, kot že omenjeno, upoštevalo ustreznost in izvedljivost predloga načrta usposabljanja (ustreznost aktivnosti, cilji posamezne aktivnosti, inovativnost načrta).
Posamezni prijavitelj lahko kandidira le z enim učiteljem začetnikom. Če prijavitelj ne bo izbral enega, ampak bo poslal prijavo z dvema ali tremi kandidati za zasedbo določenega delovnega mesta, bo taka vloga zavrnjena. Če je pri prijavitelju zaposlenih več izkušenih učiteljev, ki se bodo upokojili, lahko prijavitelj kandidira z več prijavami.
Snovalci razpisa so organu upravljanja predlagali, da bi bilo pravično uvesti standardni strošek na enoto, kar mesečno znaša 1.800 €. Zahtevki za izplačilo so predvideni na tri mesece, prav tako je predviden avans (kar pomeni, da šoli denarja ne bo potrebno zalagati). 1.800 € obsega plačo in druge stroške pri delu, usposabljanje učitelja začetnika itd. Višina plače naj bi predvidoma ustrezala 30. plačnemu razredu, to je izhodiščnemu plačnemu razredu za začetnika na področju vzgoje in izobraževanja (Prej je pripravniško mesto ustrezalo 24. plačnemu razredu, sedaj pa ne govorimo več o pripravnikih.) Višina plače izkušenega učitelja v obdobju omenjenih 10 mesecev bo ostala enaka kot prej.
Na ministrstvu so prepričani, da bi bilo potrebno v vzgoji in izobraževanju razmisliti o novih, inovativnejših načinih upokojevanja in težaven korak iz zaposlitve s 40-urnim delavnikom v upokojitev nekako ublažiti. Učitelj bi moral imeti možnost da se pripravi na upokojitev in se v zadnjem letu nekoliko razbremeni ter hkrati ohrani enak dohodek kot prej.
Govorice na spletu, da naj bi bil razpis objavljen 17. 11. 2016 in da se bo šola lahko prijavila do 1. 1. 2016, je, po besedah Cankarjeve, napačna. Na ministrstvu predvidevajo odpiranje predloženih prijav na razpis že med 10. 11. in 17. 11. 2016. To je odvisno od tega, kako hitro bo organ upravljanja izdal soglasje za objavo razpisa. Možno je, da bo to še pred 10. 11. 2017, morda že v zadnjih dneh oktobra.
---
---
Javni posvet: Prva zaposlitev na področju vzgoje in izobraževanja
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Služba za razvoj kadrov v šolstvu, mag. Darinka Cankar
S tem razpisom se predvideva zaposlitev 300 učiteljev začetnikov. Cankarjeva opozarja, da ne gre za razpis pripravništva, kakršnega smo do sedaj poznali. Osredotočanje na učitelje začetnike in njihov izhod v zaposlitev sta pogoja, pod katerimi so, po besedah Cankarjeve, sploh dobili sredstva zanj. Vir sredstev je Evropska komisija, ki naj bi bila izjemno nenaklonjena ideji, da se z evropskimi sredstvi financira pripravništva v javnem sektorju. Po poročanju Cankarjeve na Evropski komisiji trdijo, da so pripravništva neučinkovita, da ne vodijo v zaposlitev oziroma da ljudje po končanem pripravništvu ostajajo na Zavodu za zaposlovanje.
Razpis predvideva 42 % (126) zaposlitev v vzhodni kohezijski regiji in 58 % (174) zaposlitev v zahodni kohezijski regiji (gre za zahtevo po ločenem obravnavanju vzhodne in zahodne kohezijske regije v novem Operativnem programu za izvajanje evropske kohezijske politike, ki velja v obdobju 2014-2020). Možno se bo zaposliti v javnih vzgojno-izobraževalnih zavodih: vrtcih, srednjih šolah, dijaških domovih in domovih za učence ter šolah in zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami.
Diplomanti se, v nasprotju z dosedanjo prakso, ne bodo mogli sami prijavljati na pripravniške razpise. Prijavitelj na razpis bo javni vzgojno-izobraževalni zavod, v katerem je zaposlen izkušeni učitelj, ki se naj bi ob izteku pogodbe o zaposlitvi učitelja začetnika, to je po desetih mesecih, upokojil. Pogodba o zaposlitvi učitelja začetnika naj bi predvidoma trajala od 1. 1. 2016 do 1. 10. 2016.
Učitelja začetnika predstavlja kandidat, ki bo na dan zaposlitve (1. 1. 2016) star do vključno 29 let in ki ima z zakonom in drugimi predpisi ustrezno izobrazbo za zasedbo delovnega mesta izkušenega učitelja. Dodaten pogoj zanj je, da ima manj delovnih izkušenj, kot se jih zahteva za pristop k strokovnemu izpitu. Namen razpisa je namreč usposabljanje za opravljanje samostojnega vzgojno-izobraževalnega dela. Za tiste, ki so strokovni izpit že opravili oz. imajo dovolj delovnih izkušenj za pristop k strokovnemu izpitu, se smatra, da so že dovolj usposobljeni za opravljanje samostojnega vzgojno-izobraževalnega dela (ne ustrezajo namenu razpisa). Starost kandidatov do 29 let opredeljuje Operativni program za izvajanje evropske kohezijske politike, ki ga je sprejela Evropska komisija, in sicer v točki 8.1. Cankarjeva pojasnjuje, da so morali ob pripravi razpisa upoštevati ta pogoj, če so želeli pridobiti omenjena sredstva.
V delovnem razmerju se pričakuje sodelovanje učitelja začetnika z izkušenim učiteljem, katerega končni rezultat je usposobljenost za samostojno opravljanje dela. Kandidat jo izkaže z opravljenim strokovnim izpitom.
Razpis še veleva: Izkušeni učitelj, ki mora biti zaposlen vsaj za polovični delovni čas (Cankarjeva dodaja, da glede na zadnje varčevalne ukrepe v šolstvu ni veliko kandidatov, ki bi bili zaposleni za manj kot polovični delovni čas), mora nekje v obdobju do najkasneje 1. 10. 2016 izpolniti pogoje za upokojitev. Če izpolni pogoje za upokojitev pred 1. 10., se od ravnatelja pričakuje, da bo z njim sklenil dogovor o podaljšanju dela do izteka 10 mesecev zaposlitve učitelja začetnika.
Ravnatelj mora torej najprej preveriti, če je med zaposlenimi kdo, ki ustreza pogojem, in se z njim pogovoriti. Če oz. ko z izkušenim učiteljem sklede dogovor o upokojitvi, je zavod dolžen poiskati učitelja začetnika z vsemi mehanizmi, ki jih določa delovna zakonodaja: objaviti mora razpis projektnega delovnega mesta, ki bo realizirano pod pogojem, da bo zavod zadovoljeval razpisne pogoje. Potrebno je pripraviti tudi predlog načrta usposabljanja, ki služi kot podlaga za delo učitelja začetnika in ga mora ravnatelj predložiti ob prijavi.
Cankarjeva poudarja, da bo ravnatelj ob prijavi na ta razpis moral zagotoviti, da se je izkušeni učitelj obvezal, da se ob preteku 10 mesecev delovnega razmerja učitelja začetnika, upokoji. Takrat mora ravnatelj učitelja začetnika zaposliti za nedoločen čas. (Cankarjeva ob tem ponovno pojasnjuje, da je to zahteva Evropske komisije oz. pogoj za pridobitev njihovih sredstev). Pred zaposlitvijo za nedoločen čas (oz. pred iztekom 10 mesecev) mora kandidat opraviti strokovni izpit.
Na ministrstvu menijo, da je potrebno delo izkušenega učitelja in učitelja začetnika nekako zbližati tudi v razredu. Učitelj začetnik naj bi po njihovem mnenju ustrezne kompetence za samostojno delo pridobil le tako, da dejansko sam opravlja delo. Od učitelja začetnika lahko zato izkušeni učitelj pričakuje, da bo prevzel do 50 % njegove učne obveznosti, torej, da se bo usposabljal neposredno v razredu. O tem, koliko učne obveznosti bo učitelj začetnik prevzel, bo podrobneje presodil izkušeni učitelj. V starem sistemu pripravništva je bil pripravnik po zakonodaji dolžan mentorja le spremljati.
Cankarjeva ravnatelje nagovarja, da je 300 mest relativno veliko in da imajo zelo dobre možnosti, da bodo v primeru prijave na razpis, uspešni. V primeru, da bi bilo prijav slučajno več kot 300, se bi kot merilo za izbor upoštevala vključenost območij z višjo stopnjo brezposelnosti (upošteva se sedež prijavitelja; stalno/začasno prebivališče učitelja začetnika je nerelevanten podatek). Kot drugo merilo se bi, kot že omenjeno, upoštevalo ustreznost in izvedljivost predloga načrta usposabljanja (ustreznost aktivnosti, cilji posamezne aktivnosti, inovativnost načrta).
Posamezni prijavitelj lahko kandidira le z enim učiteljem začetnikom. Če prijavitelj ne bo izbral enega, ampak bo poslal prijavo z dvema ali tremi kandidati za zasedbo določenega delovnega mesta, bo taka vloga zavrnjena. Če je pri prijavitelju zaposlenih več izkušenih učiteljev, ki se bodo upokojili, lahko prijavitelj kandidira z več prijavami.
Snovalci razpisa so organu upravljanja predlagali, da bi bilo pravično uvesti standardni strošek na enoto, kar mesečno znaša 1.800 €. Zahtevki za izplačilo so predvideni na tri mesece, prav tako je predviden avans (kar pomeni, da šoli denarja ne bo potrebno zalagati). 1.800 € obsega plačo in druge stroške pri delu, usposabljanje učitelja začetnika itd. Višina plače naj bi predvidoma ustrezala 30. plačnemu razredu, to je izhodiščnemu plačnemu razredu za začetnika na področju vzgoje in izobraževanja (Prej je pripravniško mesto ustrezalo 24. plačnemu razredu, sedaj pa ne govorimo več o pripravnikih.) Višina plače izkušenega učitelja v obdobju omenjenih 10 mesecev bo ostala enaka kot prej.
Na ministrstvu so prepričani, da bi bilo potrebno v vzgoji in izobraževanju razmisliti o novih, inovativnejših načinih upokojevanja in težaven korak iz zaposlitve s 40-urnim delavnikom v upokojitev nekako ublažiti. Učitelj bi moral imeti možnost da se pripravi na upokojitev in se v zadnjem letu nekoliko razbremeni ter hkrati ohrani enak dohodek kot prej.
Govorice na spletu, da naj bi bil razpis objavljen 17. 11. 2016 in da se bo šola lahko prijavila do 1. 1. 2016, je, po besedah Cankarjeve, napačna. Na ministrstvu predvidevajo odpiranje predloženih prijav na razpis že med 10. 11. in 17. 11. 2016. To je odvisno od tega, kako hitro bo organ upravljanja izdal soglasje za objavo razpisa. Možno je, da bo to še pred 10. 11. 2017, morda že v zadnjih dneh oktobra.
---