Preverjanje in ocenjevanje znanja predstavljata sklepno fazo zaključene učne enote. V primeru preverjanja znanja gre za načrtno, sistematično zbiranje podatkov o tem, v kolikšni meri učenci/dijaki dosegajo učne cilje oz. standarde znanja. S pomočjo pridobljenih povratnih informacij ponuja priložnost za izboljšanje kakovosti učenja in poučevanja ter posledično tudi dosežkov. Ocenjevanje znanja je samostojna stopnja učnega procesa, v kateri so standardi znanja učencev/dijakov ovrednoteni z opisno oz. s številčno oceno.
V prispevku prikazujemo, kako si lahko s ChatGPT pomagamo pri pripravi nalog za preverjanje in ocenjevanje znanja. Za primer smo izbrali učno enoto “Ničla linearne funkcije” (matematika, 9. razred), pri kateri so učni cilji, da učenci:
Pri zasnovi konkretne učne ure si lahko pomagate tudi z gradivi, ki jih najdete v iučbeniku Matematika 9 (MATEMATIKA 9 (sio.si)).
V skladu s klasifikacijo različnih vrst vprašanj smo z uporabo ChatGPT-ja generirali nekaj različnih nalog.
Najprej smo želeli pridobiti vprašanja izbirnega tipa, pri katerih je mogoč le en odgovor.
Naloga izbirnega tipa
Nato smo želeli pridobiti nalogo, pri kateri učenci povežejo pravilne odgovore v dveh stolpcih.
Naloga povezovanja
Ker so mogoče tudi naloge z vstavljanjem in dopolnjevanjem, smo ChatGPT vprašali tudi za takšen tip naloge.
Naloga dopolnjevanja
Želeli smo pridobiti tudi nestrukturirane naloge polodprtega tipa.
Pri uporabi ChatGPT, ali drugih klepetalnih robotov, je treba vedno preveriti smiselnost in pravilnost nalog, saj temeljijo na prepoznavanju in uporabi vzorcev za generiranje najverjetnejših in najbolj ustreznih odgovorov na dana vprašanja. Kar pomeni, da vsi odgovori niso nujno 100% pravilni.
Primeri, ki so prikazani na zgornjih slikah, so zgolj nekateri izmed množice primerov, ki jih ChatGPT kreira na podlagi vaše vpisane zahteve. Zato vas vabimo, da kreiranje nalog za preverjanje in ocenjevanje znanja preizkusite tudi sami za vsebino, ki jo trenutno obravnavate pri pouku.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
V prispevku prikazujemo, kako si lahko s ChatGPT pomagamo pri pripravi nalog za preverjanje in ocenjevanje znanja. Za primer smo izbrali učno enoto “Ničla linearne funkcije” (matematika, 9. razred), pri kateri so učni cilji, da učenci:
- določijo presečišči premice z obema koordinatnima osema,
- določijo ničlo na grafu linearne funkcije,
- izračunajo ničlo funkcije.
Pri zasnovi konkretne učne ure si lahko pomagate tudi z gradivi, ki jih najdete v iučbeniku Matematika 9 (MATEMATIKA 9 (sio.si)).
V skladu s klasifikacijo različnih vrst vprašanj smo z uporabo ChatGPT-ja generirali nekaj različnih nalog.
Najprej smo želeli pridobiti vprašanja izbirnega tipa, pri katerih je mogoč le en odgovor.
Naloga izbirnega tipa
Nato smo želeli pridobiti nalogo, pri kateri učenci povežejo pravilne odgovore v dveh stolpcih.
Naloga povezovanja
Ker so mogoče tudi naloge z vstavljanjem in dopolnjevanjem, smo ChatGPT vprašali tudi za takšen tip naloge.
Naloga dopolnjevanja
Želeli smo pridobiti tudi nestrukturirane naloge polodprtega tipa.
Pri uporabi ChatGPT, ali drugih klepetalnih robotov, je treba vedno preveriti smiselnost in pravilnost nalog, saj temeljijo na prepoznavanju in uporabi vzorcev za generiranje najverjetnejših in najbolj ustreznih odgovorov na dana vprašanja. Kar pomeni, da vsi odgovori niso nujno 100% pravilni.
Primeri, ki so prikazani na zgornjih slikah, so zgolj nekateri izmed množice primerov, ki jih ChatGPT kreira na podlagi vaše vpisane zahteve. Zato vas vabimo, da kreiranje nalog za preverjanje in ocenjevanje znanja preizkusite tudi sami za vsebino, ki jo trenutno obravnavate pri pouku.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si
Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.