Strokovna pomoč Pasivizacija

Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.

Liu

Prispevki
29
Področje
Osnovna šola
Pozdravljeni,

med vašimi odgovori sem našla podatek, da Pasivizacija učencev izhaja iz enosmerne komunikacije (ob učiteljevi enosmerni razlagi brez sodelovanja udeležencev učnega procesa). V mojih zapiskih piše, da je pasivizacija spreminjanje glagolskega načina (iz tvornika v trpnik). Primer:

Mama kuha kosilo --> Kosilo se kuha.

Ali je torej ta podatek v zapiskih napačen?

Zanima me še, ali se lahko tri pike uporabijo tudi pri nedokončanih besedah v povedi (npr.: Res je bila prava kra...)? Se v tem primeru pišejo levo stično?
Ali drži podatek, da se tri pike v primeru naštevanja pišejo nestično (npr.: Kupil je mleko, kruh, sir ...)?

Hvala in lep pozdrav! Liu


*opomba: na temo bo odgovorila @Tanja Tomšič_RUTIL (sodelavka za strokovno pomoč pri slovenščini)
 
Prispevki
115
Naziv
profesorica
Zavod
Gimnazija Kranj
Področje
Gimnazija
Pozdravljeni.

Prava sta oba odgovora o pasivizaciji, ki pa sta po svoji razlagalni funkciji opredeljena glede na zastavljeno vprašanje!
V skladu s tem lahko potrdim tudi vaš odgovor, da imate v primeru trpnika prav tako rabo strokovnega termina pasiv. To pravilo poznamo tudi iz angleščine.

Trditvi, ki ju navajate o treh pikah, držita:
- Tri pike lahko uporabljamo pri nedokončanih besedah v povedi in jih zapišemo levo stično. Gre za NESKLADENJSKO RABO, stične tri pike, ki nakazujejo izpust dela besede.
- Tri pike v primeru naštevanja, zamolka ob koncu povedi (SKLADENJSKA RABA) pišemo nestično in v primeru naštevanja pred njimi ne dodajamo vejice (da ne pride do kopičenja ločil). Prav tako so tri pike nestične v primeru dvodelne rabe, kadar ločijo vrinjeni stavek.
 

Liu

Prispevki
29
Področje
Osnovna šola
Hvala za odgovor! Ravno vprašanje o treh pikah sem dobila na izpitu in k sreči sem znala :) Lp
 
Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.
Na vrhu