Eurydice Slovenija OECD TALIS 2018 – tematsko poročilo o pravičnosti

Trenutno berete:
Eurydice Slovenija OECD TALIS 2018 – tematsko poročilo o pravičnosti

https://www.oecd-ilibrary.org/education/mending-the-education-divide_92b75874-enOECD je 14. marca 2022 objavil tematsko poročilo o pravičnosti: Mending the Education Divide: Getting Strong Teachers to the Schools That Need Them Most. Gre za drugo tematsko poročilo, pripravljeno na osnovi rezultatov mednarodne raziskave o poučevanju in učenju TALIS 2018.

Poročilo se posveča vprašanjem pravičnega dostopa učenk in učencev do dobrih učiteljic in učiteljev, do podpornega učnega okolja ter digitalnega učenja v šoli. Poleg tega opozarja na vidike izobraževalnih sistemov, ki vplivajo na razporeditev učiteljic in učiteljev po šolah, in išče načine za ublažitev razlik pri učenju.

Po izkušnji s pandemijo in v luči vračanja družbe k bolj normalnemu delovanju še bolj potrebujemo najboljše učiteljice in učitelje, prav tako dobre digitalne vire, ki bodo učenkam in učencem pomagali pri “povratku”. Vemo, da imajo učiteljice in učitelji vpliv na izobraževalno pot svojih učenk in učencev. Raziskave kažejo, da imajo otroci, ki jih poučujejo različni učitelji in učiteljice, pogosto zelo različne izobraževalne rezultate. Toda kaj razumemo pod pojmom dobro ali učinkovito poučevanje? Ali lahko ugotovimo, če dobri učitelji in učiteljice delajo v šolah, ki jih najbolj potrebujejo?

Na ta in druga vprašanja poskuša z uporabo podatkov mednarodne raziskave o poučevanju in učenju TALIS 2018 odgovoriti zadnje v seriji tematskih poročil. Poročilo proučuje, ali imajo udeleženke in udeleženci izobraževanja po državah enak dostop do učinkovitih učiteljic in učiteljev, učnih okolij in digitalnih orodij za popolno podporo njihovemu učenju, zlasti v težkih časih.

Na podlagi literature, ki opredeljuje značilnosti in prakse poučevanja, ki prispevajo k večjemu uspehu učenk in učencev, prikazuje, kako se učiteljice in učitelji z različnimi značilnostmi in praksami običajno razporejajo na različne šole. Posebno pozornost posveti preučevanju, kakšen dostop do dobrih učiteljic in učiteljev imajo učenci z različnimi socialno-ekonomskimi ozadji. Pri tem obravnava tudi vprašanje učnega razkoraka med učenkami in učenci različnih socialno-ekonomskih okolij in posledice, ki jih ima razporeditev učiteljic in učiteljev na izobraževalne rezultate učenk in učencev.

Javna objava poročila je potekala v organizaciji Educational Policy Institute (EPI), Združeno kraljestvo, s podporo Capita. Glavne ugotovitve poročila je predstavil Andreas Schleicher, direktor za izobraževanje in spretnosti pri OECD, predstavitvi pa je sledila razprava s skupino strokovnjakov na temo ključnih razlogov za neenako razporeditev dobrih učiteljic in učiteljev po šolah in o načinih, kako bi jih pritegnili za delo v zahtevnejših šolah. Dogodek si lahko ogledate preko povezave na spletni strani Mending the Education Divide: Getting Strong Teachers to the Schools That Need Them Most | OECD.



TALIS je mnenjska raziskava, ki zbira in preučuje podatke, povezane s prepričanji in stališči učiteljev in ravnateljev o različnih vidikih poučevanja, delovnih pogojih in učnih okoljih ter s pedagoškimi in vodstvenimi vprašanji. Predstavlja enega od načinov vključevanja glasu učiteljev in ravnateljev v procese priprave izobraževalnih politik. Cilj raziskave je namreč zagotoviti verodostojne podatke s področja dela učiteljev in ravnateljev ter opraviti ustrezno analizo različnih vidikov poučevanja in učenja. Rezultati raziskave so v pomoč pri določanju nacionalne politike, mednarodna narava raziskave pa omogoča mednarodno primerljivost.

V raziskavi, ki je bila izvedena v letu 2018, je sodelovalo 48 držav, skupno 260.000 učiteljev, ki predstavljajo glas več kot 8 milijonov učiteljev z vseh kontinentov sveta. V Sloveniji je sodelovalo 2.097 učiteljev tretjega izobraževalnega obdobja s 136 osnovnih šol ter 119 njihovih ravnateljev ter 2.200 učiteljev s 122 srednjih šol ter 103 njihovi ravnatelji. Na mednarodni ravni raziskavo koordinira OECD, v Sloveniji jo je izvedel Pedagoški inštitut.

Junija 2019 in marca 2020 sta bila objavljena prva dva dela mednarodnega poročila, ki sta se osredotočala na učitelje nižje sekundarne ravni, v katero so bile vključene vse sodelujoče države, sodelovanje na drugih dveh ravneh pa je bilo opcijsko. Delno so bili v prvih dveh delih mednarodnega poročila že predstavljeni tudi učitelji drugih dveh ravni, v tretjem delu septembra 2021 pa so predstavljeni bolj podrobno, tudi primerjalno med ravnmi. Slovenija je v raziskavi TALIS 2018 poleg učiteljev nižje sekundarne ravni vključila tudi učitelje višje sekundarne ravni.

Nacionalni vidik rezultatov mednarodne raziskave TALIS 2018 je Pedagoški inštitut predstavil v nacionalnih poročilih Vseživljenjsko učenje učiteljev in ravnateljev (2019, .pdf) ter Učitelji in ravnatelji, cenjeni strokovnjaki (2020, .pdf), tematskem poročilu Zaostajanje Slovenije v uporabi IKT za poučevanje (januar 2021, .pdf) in v poročilu pridružene nacionalne raziskave Zaznavanje nasilja nad učitelji in ravnatelji (oktober 2020).

Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Eurydice Slovenija, eurydice.si

Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Novo poročilo UNICEF-ovega raziskovalnega centra Innocenti navaja, da večina bogatih držav na...
Odgovori
0
Ogledi
59
Uporabnik Kvrh je objavil novo gradivo: 1. in 2. del zapiskov za strokovni izpit VIZ po...
Odgovori
15
Ogledi
2.287

Zadnji prispevki

Na vrhu