Pred kratkim sta izšli knjigi Sreča Zakrajška Nujne spremembe v osnovni šoli zaradi sodobnih tehnologij in Kako do sodobne slovenske gimnazije? Obe deli se umeščata v okvir vse močnejših razprav na Slovenskem, da je po 20 letih čas za korenitejše spremembe v šolstvu; temeljita na raziskavah o spremembah, ki so jih prinesle nove tehnologije v svetovni in slovenski šolski prostor.
Avtor tako za osnovno šolo kot za gimnazijo vzporeja tri izobraževalne načine: klasično izobraževanje, tehnološko podprto izobraževanje in kombinirano izobraževanje. Za obe vrsti šol ponuja tudi praktične rešitve, ki bi jih prinesla uvedba kombiniranega izobraževanja. Loteva se e-izobraževanja, preverjanje in ocenjevanje učnih učinkov pri sodobnem izobraževanju, spremenjenih zahtev za delo učiteljev, sodobne šolske tehnologije, pomena sodelovanja, timskega dela in produkcije multimedijskih izdelkov; težav, dilem in negativnih vplivov sodobnih tehnologij v izobraževanju. V raziskavi za gimnazije opiše tudi pozitivne vplive uvajanja sodobne tehnologije, pridobivanje sodobnega znanja, veščin in kompetenc, revidirano digitalno taksonomijo ter spodbujanje ustvarjalnosti.
Obe deli se zaključujeta s predlogi za posodobitev osnovne šole in gimnazije. Za gimnazijo je predlagana tudi strategija uvajanja kombiniranega izobraževanja.
Kazalo knjig je na spletni povezavi; tam ju je možno tudi naročiti. Na voljo sta v tiskani in digitalni obliki. Kako do sodobne slovenske gimnazije? je zaradi velikega povpraševanja v tiskani različici že pošla.
Avtor Srečo Zakrajšek je doktor kemijskih znanosti in avtor več kot 250 znanstvenih in strokovnih del s področja kemije, izobraževanja, projektnega dela in organiziranja. Na Gimnaziji Bežigrad je bil profesor kemije in pomočnik ravnatelja, od leta 1985 do 2007 pa tudi vodja raziskovalne enote, prek katere je potekalo uvajanje mednarodne mature v Slovenijo. – v okviru IBO in šole za otroke tujih državljanov v okviru ECIS. Od leta 1980 je sodeloval pri uvajanju sodobnih tehnologij in pedagoških modelov v gimnazijo ter v različne raziskovalne projekte mladih. Med letoma 1989 in 1991 je bil direktor Zavoda RS za šolstvo in pobudnik dejavnosti, ki so slovensko šolstvo umestile v skupino najbolj razvitih držav Evrope. Je ustanovitelj Inštituta in akademije za multimedije, v okviru katerega od leta 2002 poteka višješolsko izobraževanje, od leta 2012 pa visoka šola za multimedijsko produkcijo
Nujne spremembe v osnovni šoli zaradi sodobnih tehnologij
Kako do sodobne slovenske gimnazije?
Dr. Srečo Zakrajšek niza rešitve za slovenske splošnoizobraževalne šole.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževlano omrežje (SIO), sio.si
Avtor tako za osnovno šolo kot za gimnazijo vzporeja tri izobraževalne načine: klasično izobraževanje, tehnološko podprto izobraževanje in kombinirano izobraževanje. Za obe vrsti šol ponuja tudi praktične rešitve, ki bi jih prinesla uvedba kombiniranega izobraževanja. Loteva se e-izobraževanja, preverjanje in ocenjevanje učnih učinkov pri sodobnem izobraževanju, spremenjenih zahtev za delo učiteljev, sodobne šolske tehnologije, pomena sodelovanja, timskega dela in produkcije multimedijskih izdelkov; težav, dilem in negativnih vplivov sodobnih tehnologij v izobraževanju. V raziskavi za gimnazije opiše tudi pozitivne vplive uvajanja sodobne tehnologije, pridobivanje sodobnega znanja, veščin in kompetenc, revidirano digitalno taksonomijo ter spodbujanje ustvarjalnosti.
Obe deli se zaključujeta s predlogi za posodobitev osnovne šole in gimnazije. Za gimnazijo je predlagana tudi strategija uvajanja kombiniranega izobraževanja.
Kazalo knjig je na spletni povezavi; tam ju je možno tudi naročiti. Na voljo sta v tiskani in digitalni obliki. Kako do sodobne slovenske gimnazije? je zaradi velikega povpraševanja v tiskani različici že pošla.
Avtor Srečo Zakrajšek je doktor kemijskih znanosti in avtor več kot 250 znanstvenih in strokovnih del s področja kemije, izobraževanja, projektnega dela in organiziranja. Na Gimnaziji Bežigrad je bil profesor kemije in pomočnik ravnatelja, od leta 1985 do 2007 pa tudi vodja raziskovalne enote, prek katere je potekalo uvajanje mednarodne mature v Slovenijo. – v okviru IBO in šole za otroke tujih državljanov v okviru ECIS. Od leta 1980 je sodeloval pri uvajanju sodobnih tehnologij in pedagoških modelov v gimnazijo ter v različne raziskovalne projekte mladih. Med letoma 1989 in 1991 je bil direktor Zavoda RS za šolstvo in pobudnik dejavnosti, ki so slovensko šolstvo umestile v skupino najbolj razvitih držav Evrope. Je ustanovitelj Inštituta in akademije za multimedije, v okviru katerega od leta 2002 poteka višješolsko izobraževanje, od leta 2012 pa visoka šola za multimedijsko produkcijo
Nujne spremembe v osnovni šoli zaradi sodobnih tehnologij
Kako do sodobne slovenske gimnazije?
Dr. Srečo Zakrajšek niza rešitve za slovenske splošnoizobraževalne šole.
Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževlano omrežje (SIO), sio.si