- Pridružen
- 21. nov 2010
- Prispevki
- 5.831
Nazadnje urejeno:
V pomoč so spodaj zapisane naloge pripravnike vzete iz Pravilnika o pripravništvu strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja.
Pripravnik mora pod vodstvom mentorja oziroma ravnatelja opraviti:
1. Naloge, s katerimi spoznava, kako v vrtcu oziroma šoli na ravni načrtovanja in izvedbe poteka vzgojno oziroma vzgojno-izobraževalno delo. Naloge se s programom pripravništva razporedijo predvsem v prvi četrtini pripravništva.
2. Naloge, ki jih opravi samostojno, so:
- priprava in izvedba najmanj tridesetih praktičnih nastopov v skupini, oddelku ali drugačni obliki dela oziroma priprava in izvedba pisne naloge s področja, za katerega se usposablja,
- vključevanje pripravnika v neposredno vzgojno-izobraževalno delo, ki zajema samostojno delo pod vodstvom mentorja, nadomeščanja, sodelovanje na ekskurzijah, mentorstvo učencem in dijakom pri raziskovalnih nalogah, individualno delo z otroki, učenci in dijaki, in obsega najmanj dve uri tedensko, vendar tako, da skupni obseg teh nalog ne presega polovice pripravniške dobe,
- priprava in izvedba preverjana in ocenjevanja znanja.
Naloge iz te točke opravlja pripravnik deloma že v prvi četrtini, stopnjujejo pa se v nadaljevanju pripravništva.
3. Naloge izobraževanja in usposabljanja na naslednjih področjih:
- specialno-didaktičnem, psihološkem in pedagoškem področju ter drugem strokovnem področju, za katero se usposablja,
- slovenskem knjižnem jeziku in
- ustavni ureditvi Republike Slovenije, ureditvi institucij Evropske unije in njenega pravnega sistema in predpisov, ki urejajo človekove, otrokove pravice in temeljne svoboščine ter področje vzgoje in izobraževanja.
Naloge iz te točke se izvajajo v celotnem pripravništvu, pospešeno pa v drugi polovici.
4. Druge pripravnikove naloge omogočajo mentorju oziroma ravnatelju, da, upoštevajoč pripravnikovo individualnost in dinamiko pri usposabljanju, ustrezno prilagodi program pripravništva.
5. Strokovne konzultacije z mentorjem in drugimi nosilci nalog, določenimi s programom pripravništva, ter individualni študij, kjer mentor svetuje pripravniku strokovno literaturo.
Praktični nastop iz prve alineje 2. točke prejšnjega člena traja eno vzgojno oziroma učno uro in ga opravlja pripravnik za pomočnika vzgojitelja, vzgojitelja, učitelja, korepetitorja, laboranta in inštruktorja ob prisotnosti mentorja. Za ostale pripravnike velja obveznost opravljanja pisne naloge pod vodstvom mentorja.
Pet uspešno opravljenih nastopov oziroma uspešno ocenjeno pisno nalogo spremlja in ocenjuje tudi ravnatelj vrtca oziroma šole.
Pripravnik dobi temo za praktični nastop pri mentorju najmanj tri delovne dni pred nastopom. Pripravniku, ki opravlja pisno nalogo, določi temo mentor.
Pet uspešno opravljenih nastopov, ki jih mora pripravnik opraviti za pristop k strokovnemu izpitu, spremlja in ocenjuje tudi ravnatelj vrtca oziroma šole.
Pripravnik dobi temo za praktični nastop pri mentorju najmanj tri delovne dni pred nastopom.
21. člen
(naloge pripravnika)
(naloge pripravnika)
Pripravnik mora pod vodstvom mentorja oziroma ravnatelja opraviti:
1. Naloge, s katerimi spoznava, kako v vrtcu oziroma šoli na ravni načrtovanja in izvedbe poteka vzgojno oziroma vzgojno-izobraževalno delo. Naloge se s programom pripravništva razporedijo predvsem v prvi četrtini pripravništva.
2. Naloge, ki jih opravi samostojno, so:
- priprava in izvedba najmanj tridesetih praktičnih nastopov v skupini, oddelku ali drugačni obliki dela oziroma priprava in izvedba pisne naloge s področja, za katerega se usposablja,
- vključevanje pripravnika v neposredno vzgojno-izobraževalno delo, ki zajema samostojno delo pod vodstvom mentorja, nadomeščanja, sodelovanje na ekskurzijah, mentorstvo učencem in dijakom pri raziskovalnih nalogah, individualno delo z otroki, učenci in dijaki, in obsega najmanj dve uri tedensko, vendar tako, da skupni obseg teh nalog ne presega polovice pripravniške dobe,
- priprava in izvedba preverjana in ocenjevanja znanja.
Naloge iz te točke opravlja pripravnik deloma že v prvi četrtini, stopnjujejo pa se v nadaljevanju pripravništva.
3. Naloge izobraževanja in usposabljanja na naslednjih področjih:
- specialno-didaktičnem, psihološkem in pedagoškem področju ter drugem strokovnem področju, za katero se usposablja,
- slovenskem knjižnem jeziku in
- ustavni ureditvi Republike Slovenije, ureditvi institucij Evropske unije in njenega pravnega sistema in predpisov, ki urejajo človekove, otrokove pravice in temeljne svoboščine ter področje vzgoje in izobraževanja.
Naloge iz te točke se izvajajo v celotnem pripravništvu, pospešeno pa v drugi polovici.
4. Druge pripravnikove naloge omogočajo mentorju oziroma ravnatelju, da, upoštevajoč pripravnikovo individualnost in dinamiko pri usposabljanju, ustrezno prilagodi program pripravništva.
5. Strokovne konzultacije z mentorjem in drugimi nosilci nalog, določenimi s programom pripravništva, ter individualni študij, kjer mentor svetuje pripravniku strokovno literaturo.
22. člen
(praktični nastopi in pisna naloga)
(praktični nastopi in pisna naloga)
Praktični nastop iz prve alineje 2. točke prejšnjega člena traja eno vzgojno oziroma učno uro in ga opravlja pripravnik za pomočnika vzgojitelja, vzgojitelja, učitelja, korepetitorja, laboranta in inštruktorja ob prisotnosti mentorja. Za ostale pripravnike velja obveznost opravljanja pisne naloge pod vodstvom mentorja.
Pet uspešno opravljenih nastopov oziroma uspešno ocenjeno pisno nalogo spremlja in ocenjuje tudi ravnatelj vrtca oziroma šole.
Pripravnik dobi temo za praktični nastop pri mentorju najmanj tri delovne dni pred nastopom. Pripravniku, ki opravlja pisno nalogo, določi temo mentor.
Pet uspešno opravljenih nastopov, ki jih mora pripravnik opraviti za pristop k strokovnemu izpitu, spremlja in ocenjuje tudi ravnatelj vrtca oziroma šole.
Pripravnik dobi temo za praktični nastop pri mentorju najmanj tri delovne dni pred nastopom.