Naloga pripravnika - ocenjevanje

Trenutno berete:
Naloga pripravnika - ocenjevanje

Pridružen
2. okt 2014
Prispevki
18
Področje
  1. Osnovna šola
Pozdravljeni!

Mene pa zanima nekaj glede ene izmed "točk" med nalogami pripravnika in sicer "priprava in izvedba preverjanja in ocenjevanja znanja" ... Kaj to točno pomeni? Moraš izpeljati sam eno ocenjevanje pisne naloge? Torej, od preverjanja do ocene ali ustno spraševanje? Ste to vsi naredili?

Hvala in lp,

Anja
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

@Annaya , hehe ja kaj naj bi to pomenilo? A ni poanta v tem, da v pripravništvu izvedeš čimveč aktivnosti, da boš potem lažje sama v razredu to izpeljala? Se pravi, je odgovor pritrdilen ... Preverjanje znanja lahko izvedeš pomoje kar sprotno, "pravo" kontrolno nalogo pa tudi. Ti bo profesorica že odstopila tisto uro. :) Pa mogoče kar sama reci, da bi sestavljala kontrolno nalogo ...
 
Saj ni problem v tem, da bi mi bilo težko - vsekakor bi bilo to zanimivo ... ampak ne vem, kako mentorji gledajo na to, da sam izpelješ eno ocenjevanje. Nisem bila prepričana, če prav razumem.

Hvala za odgovor ;)
 
Po moje ti bo @Mladi učitelj znal dati še kateri nasvet ...
Morda :)

ampak ne vem, kako mentorji gledajo na to, da sam izpelješ eno ocenjevanje.
Najbolje, da vprašate mentorja. Dvomim, da bi vsem to bilo vseeno. Jaz bi pripravniku to omogočil, vendar bi končna odločitev glede naloge za ocenjevanje bila moja. Tukaj gre vseeno za preveliko odgovornost. Pripravniki s tem načeloma nimajo izkušenj in menim, da bi pisno ocenjevanje morala skupaj temeljito predebatirati. Od sestave nalog, težavnosti, vrednotenja posamezne naloge (kar je zelo pomembno!) do končnega kriterija ocenjevanja.

Vse te izkušnje učitelj pridobiva z leti, še sam se uči na lastnih ali predvsem učenčevih napakah. Analiza ocenjevanja je najbolj pomembna za učitelja samega.

Kot mentor marsikje puščam svobodo, saj je to za pripravnika/učitelja pomembno, ocenjevanje znanja pa je področje, kjer je potrebna previdnost. Vsaj tako zaenkrat gledam na te stvari. Morda pa se z izkušnjami spremenim :)
 
Hvala, Mladi učitelj ... sem vedela, da je to nekako tako, zato pa sem vprašala. Zmoti me, ker je pod "nalogami pripravnika".
 
Meni pisnega ocenjevanja niso dovolili izvesti. Sem predlagala, pa se je prof. nekako izognila temu. Tudi pri usten spraševanju mi ni dovolila biti zraven, ker po njenem mnenju učenci ne bi bili sproščeni. Sama sem mnenja, da je učencem vseeno kdo je v razredu, po mojem mnenju se je bolj bala kako bom jaz ocenila njo in njeno spraševanje :) Čeprav sem se s to prof. razumela, sem ji tole kar malo zamerila. Menim, da vse ostale izkušnje še nekako pridobimo, teh z ocenjevanjem pa nam res primanjkuje in ne zdi se mi pravično, da nam to "odrekajo".
Pri drugem predmetu, pa sem bila zraven pri ocenjevanju - ustnem. Zanimiva zgodba. Prof. je imela velikoo premile kriterije, pa sama nisem stroga, ampak imam občutek, da znam zelo dobro oceniti, koliko je dovolj za 2 in koliko recimo za 4 in 5. Skratka na primeru sem videla, kaj pomeni, če prof. nima jasno izdelanih kriterijev ocenjevanja. Polom na celi črti.
No, ta prof., mi je dovolila, da sem sama pripravila vprašanja in bila zraven pri zaključevanju. Ampak zaključevanje na koncu šolskega leta res ni velika znanost. Veliko raje bi jih sama spraševala in potem tudi ocenila. Tole je pa izgledalo tako: "No, Miha izžrebaj vprašanja."
"Ok., tole bo za 3. Se strinjaš Frucka?" Hmmm... verjemite bilo je komaj za 2, kaj šele za 3. Ampak na koncu je seveda obveljala njena :)
 
Tudi pri usten spraševanju mi ni dovolila biti zraven, ker po njenem mnenju učenci ne bi bili sproščeni.
No, ta odgovor pa je na trhlih temeljih.

Menim, da vse ostale izkušnje še nekako pridobimo, teh z ocenjevanjem pa nam res primanjkuje in ne zdi se mi pravično, da nam to "odrekajo".
Se strinjam, tukaj bi moral mentor dati največ pozornosti. Sam pravim tako, če nisi prepričan v svoje delo, potem ga zelo ne rad pokažeš drugim.

Pri drugem predmetu, pa sem bila zraven pri ocenjevanju - ustnem. Zanimiva zgodba. Prof. je imela velikoo premile kriterije, pa sama nisem stroga, ampak imam občutek, da znam zelo dobro oceniti, koliko je dovolj za 2 in koliko recimo za 4 in 5. Skratka na primeru sem videla, kaj pomeni, če prof. nima jasno izdelanih kriterijev ocenjevanja. Polom na celi črti.
Hja, sam vem, da sem potreboval nekaj časa, da sem si izdelal kriterije. Najprej sem jih jasno imel prestroge, kasneje sem jih omilil oz. spravil na realno raven.

Ampak zaključevanje na koncu šolskega leta res ni velika znanost.
Zelo odvisno od učitelja. Kaj veliko se najbrž ne da narediti, je pa vseeno zelo pomembno, kako se zaključna ocena utemelji učencu, razredu, staršem in učiteljskemu zboru. Kar mene osebno najbolj moti je iskanje povprečja. Čista matematika in to je to. Mislim, da ljudje nismo tako narejeni, v praksi se da veliko bolj človeško in spodbudno odreagirati učencu v prid. Če pa nekdo išče neznanje, pa je druga zgodba.

Hvala za delitev izkušenj, @Frucka.
 
No, ta prof. je mogoče par let pred upokojitvijo, z nazivom svetnik, tako da menim, da bi lahko imela nekoliko bolj razdelane kriterije.
Ja, tudi meni se ta izgovor o "nesproščenosti" učencev ni zdel na mestu, ampak OK. Jaz predlagam vsem, ki vas pripravništvo še čaka, da se te stvari glede ocenjevanja dogovorite vnaprej in kar vztrajate, da boste sami pripravili test. Tudi če na koncu ne bodo pisali "vašega" testa, naj vam prof. test pregleda in poda svoje kritično mnenje. Meni žal to ni uspelo.
 
Moja mentorica me je pa kar "vrgla v vodo". To je izgledalo tako, da mi je za en razred popolnoma prepustila vse. Sama sem sestavila teste, (ona jih je seveda pregledala), jih sama tudi popravila, sama sem ustno ocenjevala učence, ocenjevala njihove govorne nastope in zaključevala ocene.
 
Sama sem imela kar veliko smolo glede ocenjevanja, saj mi mentorica ni nič dovolila. Nisem imela priložnosti spraševat niti sestavljat testov. V bistvu se nisem od nje nič kaj naučila, saj je svoje učence 'navadila', da so pri učenju uporabljali samo zvezek oz. so se učili samo iz zvezka (ko je bil učenec vprašan, ji je prinesel zvezek in ga je spraševala glede na zapisano).
Kadar sem jaz imela uro, sem učence res 'silila', da so čimveč uporabljali učbenik. Nekateri ga dejansko niso znali uporabljat, npr. na kazalu niso znali poiskat snov tekoče ure (in to v 9. razredu!).

Ko sem omenila, da bi jaz mogoče kaj sodelovala pri ocenjevanju/spraševanju, mi je odgovorila, da bi pa jaz bila prestroga (mentorica je imela res res nizke kriterije).
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

Pozdravljeni, zanima me, če so dostopna kakšna navodila za pisanje pisne naloge pri strokovnemu...
Odgovori
1
Ogledi
88
Pozdravljeni, trenutno sem zaposlena na delovnem mestu vzgojitelja v vzgojnem zavodu. Po...
Odgovori
0
Ogledi
330

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu