Modul za poučevanje angleščine na razredni stopnji

Trenutno berete:
Modul za poučevanje angleščine na razredni stopnji

Pridružen
29. avg 2011
Prispevki
14
Če je tema že kje odprta, se opravičujem.
Zanima me, če ima kdo opravljen ta modul? Kako je s tem, bodo to tumarijo ukinili ali bom res morala zapravit 2500 evrov in ogromno časa, da me bodo (prof. angleščine) NAUČILI, kako moram učiti otroke v prvem razredu (že sama misel na to mi gre na bruhanje). Mislim, da bi bilo veeliiiikoooo bolj smiselno, da bi dodatno leto tega sr**** opravljali učitelji razrednega pouka. Kot starš se tega namreč tudi najbolj bojim. Da bo ena razredna učiteljica brez predznanja angleščine opravila modul (uhuhuhuhu) in zabetonirala mojemu otroku angleščino, ki ne bo za nikamor. (Ne me narobe razumeti, nimam kaj proti razrednim učiteljem, ampak kar je pa preveč, je pa preveč ...)
Prosim za kakršnekoli informacije, izkušnje, mnenja.
Hvala ;)
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

To je samo kraja našega časa in denarja, zato pa se ne mislim vpisat v ta modul. Pravzaprav se nihče ne bi smel vpisat. Na žalost je tako v Sloveniji. Vedno se najde kdo, ki se je pripravljen "žrtvovat" in ostale vstajnike porinit v drek. Slovenci nismo in ne bomo enotni v ničemer.
 
Jaz tudi že celo poletje neuspešno iščem službo. Sem profesorica slovenščine in angleščine. Bila sem na treh razgovorih, povsod (pa tudi že med pripravništvom) so mi "najedali", naj naredim še ta modul. Ker v nekaj mesecih ni bilo nič, sem začela o tem malo resneje razmišljati. Potrebovala sem približno 5 minut, da sem se odločila.

3000 € šolnine?! Vožnja nekajkrat na teden v MB/KP? (včasih tudi ob sobotah) Celo leto? Pa bencin? Pa majhnega otroka doma? Kot brezposelna oseba? HALOOOOOOOOOOOOOOOO?! Ja kaj si pa mislijo da smo?? Neumni? Ker potem bom pa kao TAKO ZELO ZAPOSLJIV KADER. Že zdaj imam skoraj najboljšo možno kombinacijo, pa še iz tega ni nič.

Sicer se strinjam, da je zgodnje poučevanje angleščine nekaj popolnoma drugega, kot poučevanje na predmetni stopnji, ampak močno dvomim, da je to edini način usposabljanja učiteljev. Res, tako sem bila jezna kot že dolgo ne.
 
Meni je pa zanimivo predvsem to, kako se na nacionalni ravni spodbuja poučevanje tujih jezikov v šolah za vsako ceno. Saj ne rečem, da tuji jeziki niso pomembni, ampak glede na to, ko poslušam današnje osnovno- in srednješolce (recimo na avtobusu ali pa po sprehodu v mestu), ko se pogovarjajo, se vprašam, ali sploh znajo slovensko.

Informacijska pismenost je precej zapostavljena v šolah, imam občutek. Potem pa šola proizvede informacijsko nepismene posameznike. Ampak važno pa je, da se učijo 3 tuje jezike.
 
Danes je bil objavljen posodobljen uradni list glede izobrazbe učiteljev, ipd. 75/15

Pozor na odstavek zgodnjega poučevanja angleščine ali nemščine:

»1. 1. 7. Angleščina
Učitelj angleščine v prvem obdobju je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program razrednega pouka ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer poučevanje na razredni stopnji) ali razredni pouk
in je opravil študijski program za izpopolnjevanje iz angleščine.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka študijskega programa za izpopolnjevanje iz angleščine ni potrebno opravljati tistemu, ki je končal:
– univerzitetni študijski program angleščine ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer poučevanje na razredni stopnji z angleščino), razredni pouk (smer poučevanje na razredni stopnji z angleščino), poučevanje angleščine ali anglistika.
Učitelj angleščine v prvem obdobju je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program angleščine ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje angleščine ali anglistika

Sicer se imam za funkcionalno pismenega (zapisi zakonov so izvzeti), a me vseeno zanima, če prav razumem, da novim mag. prof. ang. in podobno, ni več potrebno opravljati dodatnega izobraževanja, da lahko učijo v prvi triadi?

p.s. @lebdim se zelo strinjam
 
Hmmm ... meni pa nekaj ni čisto jasno. Torej lahko mi, ki smo diplomirali še po starem sistemu in smo prof. ang. in še nečesa, poučujemo ang v prvi triadi brez dodatnega izpopolnjevanja?

"Ne glede na določbo prejšnjega odstavka študijskega programa za izpopolnjevanje iz angleščine ni potrebno opravljati tistemu, ki je končal:
– univerzitetni študijski program angleščine ali ..."
"
Učitelj angleščine v prvem obdobju je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program angleščine ali ..."
 
Če je tema že kje odprta, se opravičujem.
Zanima me, če ima kdo opravljen ta modul? Kako je s tem, bodo to tumarijo ukinili ali bom res morala zapravit 2500 evrov in ogromno časa, da me bodo (prof. angleščine) NAUČILI, kako moram učiti otroke v prvem razredu (že sama misel na to mi gre na bruhanje). Mislim, da bi bilo veeliiiikoooo bolj smiselno, da bi dodatno leto tega sr**** opravljali učitelji razrednega pouka. Kot starš se tega namreč tudi najbolj bojim. Da bo ena razredna učiteljica brez predznanja angleščine opravila modul (uhuhuhuhu) in zabetonirala mojemu otroku angleščino, ki ne bo za nikamor. (Ne me narobe razumeti, nimam kaj proti razrednim učiteljem, ampak kar je pa preveč, je pa preveč ...)
Prosim za kakršnekoli informacije, izkušnje, mnenja.
Hvala ;)

Se podpisem pod tole...profesorjem anglescine nekaj didaktike in razvojne psihologije in nekaj vec od tega prakse v 1. triadi, pa bo zmaga nasa.
Ne vem, zakaj tako podcenjujemo te majhne otroke...oni potrebujejo ucitelje s posluhom, aktivne sportnike, kreativne likovnike, dobre druge didaktike... in tudi ucitelje anglescine, ki znajo v tem jeziku tekoce, slovnicno pravilno govoriti. Ne pozabimo...ucijo se S POSNEMANJEM.
 
Petnajsti dan po 8. oktobru 2015 pa je začel veljati nov pravilnik: Predpisi - Pravilnik o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu osnovne šole (5. člen, točka 1.1.7)
No, sem danes še enkrat pisala na ministrstvo glede sprememb tega pravilnika in so odogovirli: Iz navedenega izhaja, da morate za poučevanje angleščine v prvem obdobju opraviti študijski program izpopolnjevanja iz zgodnega učenja.
 
Takole se glasi pravilnik:
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu osnovne šole (Ur. l. RS, 75/15) v 1. 1. 7. točki 5. člena določa, da je učitelj angleščine v prvem obdobju je lahko, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program razrednega pouka ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer poučevanje na razredni stopnji) ali razredni pouk
in je opravil študijski program za izpopolnjevanje iz angleščine.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka študijskega programa za izpopolnjevanje iz angleščine ni potrebno opravljati tistemu, ki je končal:
– univerzitetni študijski program angleščine ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje (smer poučevanje na razredni stopnji z angleščino), razredni pouk (smer poučevanje na razredni stopnji z angleščino), poučevanje angleščine ali anglistika.
Učitelj angleščine v prvem obdobju je lahko tudi, kdor je končal:
– univerzitetni študijski program angleščine ali
– magistrski študijski program druge stopnje poučevanje angleščine ali anglistika
in je opravil študijski program za izpopolnjevanje iz zgodnjega učenja.


Torej, tega doizobraževanja ni potrebno opravljati samo tistim, ki so očitno izbrali na faksu takšno smer. V moje času ta smer ni bila na voljo, imam pa opravljan izbirni predmet iz zgonjega poučevanja, ampak očitno to ni dovolj. Država hoče denar.
 
profsloan, učiteljica, ki želi opraviti ta modul, ga niti slučajno ne opravi brez predznanja, z malo predznanja ali celo znanja in brez feelinga za angleščino. Sem opravila ta modul. Poučujem angleščino v prvih treh razredih in to ne prvo leto. Lahko ti le povem, da je iozobraževanje trajalo 2 leti, bilo j ezelo težko tudi za tiste, ki so prof. RP in so nekaj let celo živele v angleško govoreči državi (Avstralija, Kanada, VB ali ZDA). V programu poučujejo pretežno profesorji s FF, oddelek za anglistiko in amerikanistiko in niti za stotinko milimetrar nihče ne odstopi od popolnoma identične snovi in izpita pri svojem predmetu kot jih opravljajo študenti anglistike na FF.
Sicer pa je prof. ang. ponujena možnost izobraževanja, kjer se naučite metodike poučevanja mlajših otrok. Če misliš, da 6 in 7-letniki sedijo pripravljeni za mizicami ob tem, ko se ogalsi zvonec in te mirno poslušajo kaj boš povedala v angleščini, je tvoje prepričanje povsem napačno. Moje mnenje je, da je prav, da se za to izpobrazijo bodisi prof. RP, ki imajo precej podlage, veselja in občutka za angleščino in/ali pa prof. ang., ki opravijo izobraževanje iz metodologije, razvojne psihologije, razvoja jezika pri mlajših otrocih in še česa, seveda s predpostavko, da je tak učitelj sploh primeren za delo z mlajšimi. Roko na srce, vsak učitelj nekega predmeta, ki je vajen poučevanja otrok starih nad 10 let, žal ni primeren tudi za poučevanje mlajših.
Ne vem zakaj se imate FF-jevci za bolj pomembne od ostalih. Tudi jaz nisem bolj pomembna od vas, želim pa biti enakovredna. Opravila sem šolanje in vse ostale obveznosti, da sem kar sem. Tako kot vi na FF, FDV, EF in še kje. V čem je torej vaša dodana vrednost toliko višja od PeF-ovcev, ki smo naredili še kak dodatni program?
 
Tudi sama opravljam program izpopolnjevanja iz poučevanja angleščine in ne morem mimo gornjih komentarjev. Če nekdo ovlada matematiko, še ne pomeni, da zna učiti matematiko. Če nekdo zna angleščino, še ne pomeni da zna učiti angleščino.
Imam primer, ko me predmetna učiteljica angleščine, ki je opravila ta program v Mariboru ves čas prosi za nasvete, ideje, načine, kako delati z našimi, razrednimi učenci. Prosi me, naj pridem hospitirat, ker potrebuje moje nasvete, ker se klub programu ne znajde z učenci.

Program, ki ga ponuja PeF Ljubljana je zelo težak in zagotovo ga ne more opraviti vsaka razredna učiteljica. Nivo znanja, ki ga zahtevajo je C1. Profesorji so zahtevni in ne popouščajo. Sistema - plačal naredil - NI. Predavajo tudi učitelji razredniki, ki že 15 let poučujejo angleščino na RP in ti dajo res veliko idej in uporabnih nasvetov.

Nisem se prijavila na program z namenom, da bom v ozadje odrinila katerokoli drugo stroko ali kolege. Prijavila sem se, ker tudi didaktično nisem bila dovolj podkovana za učenje angleščine nižjih razredov in zato sem več kot prepričana, da učitelji, ki imajo narejen samo FF, ne morejo poučevati otrok v 1. triadi.
 
To je načeloma isto kot pri nas (iz Pedagoške) in FRI-jevcih oz. FMF-jevcih, če gledam za svoje področje (matematika-računalništvo). Preprosto se imajo za nekaj več.
 
Ta modul je preprosto degradacija visokošolskega sistema. Oseba, ki je 5 let študirala in pridobila naziv prof. angleščine, sedaj potrebuje še dodatni 2 leti za poučevanja osnov osnov?

V Sloveniji potemtakem potrebuješ 7 let šolanja, da lahko v prvi triadi učiš kaj je to avto, peresnica, in kako se tvori primitivni stavek. V 7 letih šolanja je oseba lahko doktor jedrske fizike, ne pa formalno kompetentna oseba za jezikovno igro pri pouku.

Vsekakor se strinjam, da je za poznavanje prve triade potreben dodaten pristop,a ta naj bo izpeljan v obliki mnogo krajšega modula. Kdor misli, da je za to potrebno 2 leti šolanja, naj resno premisli o svojih sposobnostih. Z vsem spoštovanjem do tistih, ki takšen pristop zagovarjajo.
 
Klempi, v prvi triadi ne učiš kaj je avto, peresnica in tvorjenja primitivnih stavkov. To je metodika za višje razrede. Vidiš, kaj ti manjka? Natanko to je v tistih dveh letih. Navsezadnje se tudi nam lahko zdi neumno še 2 leti izobraževanja, ko pa se šolamo po 5 let kako poučevati. Pa vendar. Za nas velja precej poglobljeno znanje jezika samega ter uporabe le-tega na pravilen način. S površno uporabo se tako majhnemu otroku lahko anredi veliko škode. Enako velja za metode in razvojne stopnje otroka. En napačen pristop. Lahko samo prvih pet minut, prvi vtis, ko malčki tekajo po razredu, se skrivajo pod mizami, si jemljejo reči, 5 jih stoji pri tebi, da ti bodo koga zatožili ali pa povedali, da grejo danes ob dveh domov.. Ti pa želiš začet z uro, ker je preteklo že 10 minut, pa še nihče ne sedi in te ne čaka, da začneš. Takrat pa se zadereš, da te sploh slišijo. Po možnosti še s kako manjšo grožnjo požugaš in poveš naj se vendar pripravijo za delo, sicer boš govorila z razredničarko, napisala obvestilo staršem ali kaj takega. Pa si tam!
Podpiram izobraževanje za oboje in tako je edino prav! Samo tako se pravi ljudje izobrazijo za pravilno poučevaje določenih generacij.
 
Moj argument ne argumentira vsebine in teže/kvalitete samega modula, ampak je osredotočen na časovno skalo. Čeprav me sedaj resnično zanima kaj se učijo v prvi triadi, če ne osnovnega besedišča in zelo osnovne formulacije stavkov.

Problem, ki bi moral biti kristalno jasen je ta, da mora oseba, ki danes zaključuje 2. stopenjski studij, porabiti se dve nadaljni leti, da lahko v prihodnosti poučuje v prvi triadi. Iz tega sledi, da je formalno gledano, v Sloveniji potrebno 7 let, da lahko profesor uči tuj jezik v 1., 2. in 3. razredu; 7 let?

Učenje metodike poučevanja v prvi triadi bi lahko bil predmet ali dva tekom študija, vsekakor pa ne 2 leti. Upam, da ne rabim posebej razlagati, da učenje o poučevanju še ne prinese dejanskega rezultata. Kakor že ptički čivkajo: to prinese praksa. In če se tega zavedamo, ne morem verjeti, da so tukaj še ljudje, ki zagovarjajo še 2-letno pot, da lahko nekaj poučujejo. S takšnim mišljenjem degradirate svojo diplomo/magisterij, in bolj pomembno, degradirate samega sebe in svoje sposobnosti.

Povzetek: da, pomembno je poznavanje metode pristopa poučavanja v prvi triadi, a vsekakor ne v takšnem obsegu in za takšen denar.
 
O tem se vsekakor strinjam s tabo, Klempi. Program bi moral biti vključen v program na faksu in res ni potrebno, da učitelji angleščine še enkrat opravljate fonetiko in angleško slovnico. (Mislim, da program v MB tega sploh ne vključuje). Ravno tako ni prav za nas razredne učitelje, da še enkrat opravljamo didaktiktične predmete.

Dejstvo je, da je to nekaj novega v našem šolstvu in da so ugotovili, da ne eni in ne drugi niso primerno izobraženi. Vsakemu eno pomembno področje manjka. To je posledica kratkoročnega načrtovanja v naši državi in mi smo samo žrtve tega sistema.

Niti na kraj pameti mi ne bi padlo, da bi šla opravljati ta program, če ne bi po nejm vprašal vsak ravnatelj na razgovoru za službo. Program je finančno, fizično, psihično, ... naporen. Sploh, če ga opravljaš ob delu in družini.

Angleščina se uvaja v 1. triado in pritiski s strani ravnateljev se povečujejo. Vprašanje je, kdo vse bo na koncu res lahko učil angleščino v 1. triadi, ker dovolj "usposobljenega" kadra zagotovo ne bo.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Vprašanje
Zakaj profesorji, ki so doštudirali matematiko na Pedagoški fakulteti, naj ne bi poučevali na...
Odgovori
0
Ogledi
298
  • Članek
Umanotera vabi na usposabljanje Poučevanje o (pre)hrani v času podnebnih sprememb, ki bo...
Odgovori
0
Ogledi
143
  • Članek
Izšla je zadnja izdaja redne publikacije Pedagoškega inštituta, ki predstavlja spremljevalno...
Odgovori
0
Ogledi
316
  • Članek
Izšla je zadnja izdaja redne publikacije Pedagoškega inštituta, ki predstavlja spremljevalno...
Odgovori
0
Ogledi
482
  • Članek
V okviru internega projekta Pedagoške fakultete UL so člani katedre za računalništvo v...
Odgovori
0
Ogledi
551
  • Članek
V zbirki Ugotovitve poročila Eurydice je objavljen prevod glavnih ugotovitev poročila Eurydice...
Odgovori
0
Ogledi
259
  • Članek
Na srednjih šolah in drugih izobraževalnih organizacijah se s pisnim izpitom iz angleščine...
Odgovori
0
Ogledi
167

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu