kemija - popravljanje kontrolne naloge

Trenutno berete:
kemija - popravljanje kontrolne naloge

Pridružen
27. jan 2015
Prispevki
220
Naziv
profesor matematike in računalništva
Zavod
/
Področje
  1. Osnovna šola
Lepo pozdravljeni,

sicer se je to zgodilo nekaj let nazaj, ko sem hodil še v gimnazijo, ampak vseeno ...

Šlo se je za eno sošolko pri kemiji, za popravljanje kontrolne naloge. Pač, ona je v "prvem roku" pisala negativno in je zaradi tega morala popravljati. Na popravnem testu je pisala tudi negativno (47%). Takrat so bili še NMS-ji. Vendar pozneje, preden je ona šla popravljat ta NMS, je šla na inštrukcije, in inštruktorica je ugotovila, da je naloga, ki je bila označena z 0 točkami, v bistvu rešila prav, in bi morala dobit še 1,5 t. Če bi pa na tem popravljalnem testu dobila še 1,5 t, bi pisala ravno 51% in bi v bistvu prvo kontrolno nalogo popravila. Potem je bil razplet takšen: sošolka je pisala test za NMS precej bolje (61%), tako da se ji je na koncu ob zaključevanju ocen upošteval ta test - 61%. Profesorica se ji je iz srca opravičila, je pa šla "na roke" in upoštevala boljši test - meni izredno pravična odločitev ;) Tudi sam sistem profesorice pri zaključevanju ocen se mi je zdel smiseln:
- upoštevala je odstotke, doseženih na kontrolnih nalogah
- upoštevala je povprečje vseh ocen

Zdaj, kar me po teh letih zanima je, ali se tudi vam učiteljem zgodil kakšen tak pripetljaj? V bistvu ta sošolka ne bi imela NMS-ja, če bi ji profesorica takoj upoštevala tisto sporno nalogo. Vendar pa, vsi smo zmotljivi ... Kaj vi pravite o tem, @Mladi učitelj ?
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

@Mladi učitelj , po kakšnem principu pa vi zaključujete ocene? Kakšno imate razmerje pisno:ustno? Katere ocene so vam pomembnejše in zakaj? Kateri predmet učite?

Osebno mi je precej bolj všeč pisni način preverjanja, in to mi je bil od vedno. Ustno ocenjevanje se mi je zdelo vedno precej subjektivno in preveč faktorjev lahko vpliva na uspeh / neuspeh (slab dan profesorja, vreme, težkost vprašanj, etc ...) Kaj vi pravite o tem?
 
Zame sta pomembna oba načina: ustno in pisno ocenjevanje. Pri pisnem ocenjevanju se osredotočamo na slušno preverjanje (glasbeno področje) ter povezavo s teoretičnim znanjem, pri ustnem na vaje za izvajanje ritma, melodike ...

Morda dam večjo težo na ocene pridobljene ob koncu šolskega leta, saj gre za pregled celoletne snovi. Izredno mi je pomemben napredek posameznega učenca in delavnost, kar tudi pripomore k oceni, vendar do neke mere seveda.

Res je, pri ustnem ocenjevanju je vpletenih več dejavnikov, vendar menim, da so izredno pomembni za učenčev razvoj in pot skozi šolski sistem. No, tudi pisno je pomembno. Predvsem pa menim, da mora učitelj veliko časa posvetiti pripravi na ocenjevanje, kriteriju ocenjevanja, vrednotenju posameznih nalog ipd. Hitro se namreč lahko zgodi, da pisno ocenjevanje ne doseže svojega namena.

Tako, na kratko rečeno... :)
 
@Mladi učitelj , no, vidite, jaz izhajam iz matematike in računalništva, kjer se pisnim preizkusom ne moreš izogniti, in mislim, da imajo večjo težo kot ustne ocene. ;) Pa tudi, kolikor sem opazoval v osnovni in gimnaziji, se mi je zdelo, da so bile skoraj povsod bolj važne pisne ocene ...

Mi je pa zanimiv vaš način pogleda na zaključevanje. V gimnaziji smo imeli tudi eno profesorico za angleščino, kateri so bile važne samo ocene iz zadnje konference. Torej, četudi je dijak imel celotno 1. konferenco negativno, če je imel vsaj en pozitiven test v 2., je to pretehtalo in ga je čisto na koncu šolskega leta vprašala za končno pozitivno oceno, vendar potem iz celoletne snovi ... Tako da, kar nekaj sošolcev in sošolk v gimnaziji je imelo na koncu leta angleščino pozitivno ravno na tak način, torej pozitivna je bila samo ena konferenca ...
 

Veliko faktorjev lahko vpliva..ampak ne smejo! Kot dober učitelj si tega ne bi smel dopustiti. Zato ker imaš slab dan učenec ne bo znal slabše. Pravičnost je potrebno ohranjati in se držati postavljenih kriterijev in to pri vseh učencih enako! Double standards - no go. Ni mi pa jasno kako lahko vreme vpliva na to ;D.

Se sicer strinjam z vsem kar je napisal @Mladi učitelj.

Moj mentor si je pri zaključevanju pomagal z metodo - odstrani najslabšo in najboljšo oceno (kot pri smučarskih skokih) nato je pogledal povprečje in se odločal dalje - bodisi prek pogovora ali kako drugače če je šlo za boljšo oceno.
 
@Strelec_ ,jasno da ne smejo vplivat faktorji, ampak v šolskem sistemu sem imel toliko različnih učiteljev, profesorjev, da bi lahko o tem napisal roman ... kaj da ne vpliva vreme? pri profesorici angleščine je že bilo tako ... če je bil dež, je bila zelo slabe volje, in te je spraševala take stvari, da si samo gledal ... mene je od vedno zanimalo to ocenjevanje, pa popravljanje kontrolnih nalog pa take stvari, pa zaključevanje ocen pa tako ...

enkrat se spomnim, da sem bil vprašan, ko mislim da je snežilo. spraševala me je take stvari, da sem jo samo gledal z odprtimi očmi ... hehe

no, pa saj nisem bil samo jaz, sej so bli še tud drugi sošolci ali sošolke ...
 
Torej, četudi je dijak imel celotno 1. konferenco negativno, če je imel vsaj en pozitiven test v 2., je to pretehtalo in ga je čisto na koncu šolskega leta vprašala za končno pozitivno oceno, vendar potem iz celoletne snovi ... Tako da, kar nekaj sošolcev in sošolk v gimnaziji je imelo na koncu leta angleščino pozitivno ravno na tak način, torej pozitivna je bila samo ena konferenca ...
Ja, tega je veliko in se mi ne zdi narobe, če gre za celoletno snov. Kako motivirati učence ali dijake, da pol leta ne lenarijo, pa je naloga učitelja. Jaz npr. razdelim ustno oceno na dodatne sklope (ritem, melodika, parlato in teoretično znanje) in jih kasneje združim v eno oceno. Tak način se mi kar obnese, saj učence redno preverjam, vendar po manj snovi naenkrat. Tako mi tudi ostane veliko časa za nadaljevanje pouka, sicer se zna ustno ocenjevanje zelo zavleči. Seveda pa je spet vse odvisno od predmeta, ki ga poučujete in načina vodenja pouka.

Veliko faktorjev lahko vpliva..ampak ne smejo! Kot dober učitelj si tega ne bi smel dopustiti. Zato ker imaš slab dan učenec ne bo znal slabše. Pravičnost je potrebno ohranjati in se držati postavljenih kriterijev in to pri vseh učencih enako! Double standards - no go. Ni mi pa jasno kako lahko vreme vpliva na to ;D.
Se strinjam, do tega ne bi smelo prihajati. Slabo počutje ni izgovor. To je skrajno neprofesionalno.

Moj mentor si je pri zaključevanju pomagal z metodo - odstrani najslabšo in najboljšo oceno (kot pri smučarskih skokih) nato je pogledal povprečje in se odločal dalje - bodisi prek pogovora ali kako drugače če je šlo za boljšo oceno.
Tudi zanimiv način. Oz. podobno ocenjujem tudi sam. Vedno dam možnost za višjo oceno na koncu šolskega leta, če si nekdo to res želi, vendar mora pokazati res dobro znanje, ustno seveda.
 
@lebdim na tvojem mestu bi pustil tiste redke slabe učitelje za seboj. Naj ti to ostane le kot opomnik kako se stvari NE počnejo.

Raje se spomni tistih dobrih in pravičnih učiteljev in od tam vzami tiste stvari, ki so dejansko delovale in so bile odlične. Na fakulteti si spoznal nekatere koncepte in znanja, in zdaj lahko dobro oceniš kaj je bilo tisto dobro pri teh učiteljih/mentorjih in zakaj. Iz tega lahko tudi izhajaš pri izoblikovanju svojega osebnega načina poučevanja, ocenjevanja itd.

Uporabi dobre smernice in se ne ubadaj preveč s stvarmi, ki so se dogajale toliko časa nazaj. Raje se osredotoči na to, da boš ti počel stvari z odliko ane :)
 
Ja, tega je veliko in se mi ne zdi narobe, če gre za celoletno snov. Kako motivirati učence ali dijake, da pol leta ne lenarijo, pa je naloga učitelja. Jaz npr. razdelim ustno oceno na dodatne sklope (ritem, melodika, parlato in teoretično znanje) in jih kasneje združim v eno oceno. Tak način se mi kar obnese, saj učence redno preverjam, vendar po manj snovi naenkrat. Tako mi tudi ostane veliko časa za nadaljevanje pouka, sicer se zna ustno ocenjevanje zelo zavleči. Seveda pa je spet vse odvisno od predmeta, ki ga poučujete in načina vodenja pouka.

@Mladi učitelj, no če že govorimo o angleščini, se tudi meni zdi tak način v redu, ker sploh pri angleščini se snov skozi dopolnjuje in nadgrajuje ter navezuje. Tako da, absolutno potemtakem ima zadnja kontrolna naloga v letu največjo težo in popolnoma razumljivo je, da je tako še sedaj. Vendar pa, jaz recimo nisem nikoli "lenaril", in sem vedno skrbel vsaj za pozitivne teste vedno pri vseh predmetih. Seveda nikoli nisem bil problematični učenec, nikoli nisem imel popravnega, nikoli nisem imel NMS-ja. Seveda sem pa kdaj dobil tudi kako negativno oceno, pa sem jo lepo na naslednjem roku popravil. Je pa res, da sem največkrat dobil kakšno negativno oceno na spraševanjih, tako da sem potem vedno lepo popravil s pozitivnim testom, pa je bila "zadeva rešena".

Je pa res tako: vsi predmeti ti ne morejo ležat, enim gredo bolje jeziki, drugim naravoslovni predmeti, spet tretjim družboslovni predmeti ... Ker sem bil sam vedno bolj matematični tip, mi mogoče zaradi tega pa jeziki niso šli tako dobro - oz. slovnica že, besedišče pa precej manj. Pri angleščini in pri nemščini nisem imel težav s slovnico, večji problemi so bili tam, kjer je bilo treba vstavit po eno besedo (se pravi čisto besedišče) ...
 
@Strelec_ , o super, hvala za nasvet ... pa jasno, samo zdaj, ko to pišem, mi pač take stvari pridejo in se jih spomnem. a drugače si tudi ti delal pedagoško fakulteto v ljubljani - smer mat-rač?
 
Sama pri zaključevanju vedno upoštevam vse ocene, vendar pa preverim povprečje in odstotke posameznih kontrolnih nalog. Kadar je učenec med oceno, se odločim, ali ga vprašam celoletno snov ali piše celoletni test.
Kar se tiče ustnega ocenjevanja, sem si ustvarila nek svoj sistem točkovanja, s katerim vedno seznanim učence, hkrati pa se mi zdi, da sem še najbolj objektivna. Teste, ki pa so glede na točkovanje blizu pozitivni oceni, pa vedno dvakrat pregledam, da česa ne spregledam. :)
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Univerza v Mariboru (UM) predstavlja novo prispelo opremo v okviru projekta ”Nadgradnja...
Odgovori
0
Ogledi
234

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu