TVORJENJE RAZUMLJIVIH IN NAZORNIH BESEDIL
Pri govornem posredovanju snovi je pomembno, da tvorimo razumljiva, nazorna besedila. Bistvene podatke po potrebi (tj. glede na odziv učencev) ponovimo z drugimi besedami ali z vidnimi znaki (npr. z zapisom ključnih besed oz. miselnega vzorca oz. razčlenitvenih točk). Pri govorjenju členimo besedilo na bistveno oz. nebistveno tudi z različno jakostjo, višino, hitrostjo govorjenja.
STRATEGIJE SPREJEMANJA BESEDIL
Učinek sprejemanja (poslušanja oz. branja) izboljšamo z naslednjimi strategijami:
Pomembno je, da učencu snovi ne le posredujemo, temveč v njem aktiviramo dejavnosti za razumevanje, interpretiranje, vrednotenje in pomnjenje snovi.
Pri govornem posredovanju snovi je pomembno, da tvorimo razumljiva, nazorna besedila. Bistvene podatke po potrebi (tj. glede na odziv učencev) ponovimo z drugimi besedami ali z vidnimi znaki (npr. z zapisom ključnih besed oz. miselnega vzorca oz. razčlenitvenih točk). Pri govorjenju členimo besedilo na bistveno oz. nebistveno tudi z različno jakostjo, višino, hitrostjo govorjenja.
STRATEGIJE SPREJEMANJA BESEDIL
Učinek sprejemanja (poslušanja oz. branja) izboljšamo z naslednjimi strategijami:
- pri učencih pred poslušanjem oz. branjem aktiviramo njihovo predznanje
- z napovedjo novega jih motiviramo za poslušanje oz. branje
- med poslušanjem oz. branjem ter po njem pri učencih razvijamo strategije dela z besedilom in strategije iskanja informacij, npr. z zapisovanjem oz. podčrtovanjem novih ali ključnih besed ter z zapisovanjem bistvenih podatkov, kategorizacijo podatkov na informativni, interpretativni ravni (npr. bistveno-nebistveno, zanimivo-nezanimivo) ter na ravni posploševanja in ocenjevanja oz. vrednotenja.
Pomembno je, da učencu snovi ne le posredujemo, temveč v njem aktiviramo dejavnosti za razumevanje, interpretiranje, vrednotenje in pomnjenje snovi.