SIO Kako izbrati primerno orodje v okolju Moodle?

Trenutno berete:
SIO Kako izbrati primerno orodje v okolju Moodle?

V okviru uporabe sistema Moodle se lahko uporabniku marsikdaj poraja vprašanje ali dilema, če učinkovito izkorišča vire, ki so mu na voljo, nenazadnje se lahko pojavi tudi želja po izboljšavi izkušnje za učence. Orodja, ki so na voljo na Moodlovih učilnicah lahko tako pridejo prav skorajda vsakemu snovalcu delavnic oziroma izobraževanj v spletnih učilnicah.

V prvi vrsti mora izdelovalec programa oziroma delavnice najprej premisliti o svojem pedagoško-didaktičnem pristopu do poučevanja in hkrati, kaj želijo, da učenci tekom izobraževanja pridobijo. V zadnjem času je predvsem popularno obrnjeno učenje – to je učenje, kjer je center poučevalnega procesa učenec sam in ne standardi oziroma količina znanja. Seveda to ni vedno najboljši način za vse učence – na podlagi velikosti skupine in specifik učencev se lahko odločimo za drugačen način podajanja snovi. Pri tem nam lahko pomaga nekaj naslednjih vprašanj, ki si jih zastavimo pred samo izvedbo delavnice oziroma izobraževanja:

  • Kaj naj bi učeči se vedeli in znali ob zaključku tečaja?
  • Kako bomo preverili, če so udeleženci sposobni dokončati tečaj?
  • Katere aktivnosti znotraj tečaja bodo učencem pomagale pri razvoju potrebnega znanja in veščin?
  • Kaj mora učenec vedeti za zaključek tečaja in nenazadnje za ocenjevanje?
  • Katere vsebine mora učenec predelati, da zaključi tečaj?
  • Kako preverimo, če je bil tečaj uspešen?

Namen teh vprašanj je vodenje pri snovanju tečaja, pri čemer se k tem vprašanjem vračamo krožno ob snovanju posameznih delov vsebin tečaja.

Wiggins in McTighe sta leta 1998 definirala obrnjeno učenje, ki je opisano na spodnji povezavi, hkrati z strokovno utemeljitvijo:

Obrnjeno (in kombinirano) učenje.

Poglejmo si izmišljena scenarija, ki prikazujeta, kako naj bi zgledalo snovanje nekega tečaja:

Scenarij 1:

Učitelj: “Iščem neke vrste ocenjevalno orodje, kjer lahko preverim učenčevo celostno razumevanje materiala obdelanega na tečaju.”

Moodle mentor: “Bi si želeli, da lahko učenci večkrat opravljajo ocenjevanje ali, da imajo zgolj eno priložnost da se izkažejo?


Nemudoma lahko opazimo, da že od začetka razmišljamo o zaključku tečaja – način, kako oceniti znanje učencev, kar je tudi v skladu s prakso obrnjenega učenja. V tem primeru pride še najbolj prav dejavnost kviza, ki je bila v Moodle 4.0 tudi razširjena (predvsem so bile urejene zakladnice vprašanj in kategorije za lažjo preglednost).

Scenarij 2:

Učitelj: Želel bi si imeti aktivnost, kjer bi lahko meril vključenost učenca ob gledanju posnetka. Imam daljši posnetek, za katerega želim, da si ga učenci v celoti ogledajo. Vendar pa bi moral zaradi dolžine omenjenega posnetka sprotno preverjati razumevanje podane snovi. Kako to storim?

Moodle mentor: Vsekakor mogoče, na začetku moramo premisliti kako aktivnost zastaviti in si postaviti nekaj osnovnih vprašanj. Kako dolg je posnetek? Kakšne nadzorne točke bi si želeli v posnetku? Bi si želeli tudi sprotnega ocenjevanja znanja?

Učitelj: Posnetek je dolg 20 minut in je shranjen v MP4 formatu. Je mogoče, da bi med krajšim odmorom ogleda posnetka učenci odgovarjali na vprašanja? Želeli bi si vprašanj z večimi odgovori, morda celo vprašanje tipa povleci in spusti, če je mogoče. Ne potrebujem pa nikakršnega formativnega spremljanja znanja, saj bo za to poskrbljeno kasneje tekom tečaja.

Moodle mentor: Velja, za vaše potrebe bi najraje predlagal funkcionalnost H5P, kjer lahko znotraj posnetka udejanimo kontrolne točke za preverjanje znanja.


Na tej točki se zasnuje H5P aktivnost, kjer se naloži videoposnetek, ki se mu potem doda kontrolne točke s primernimi vprašanji oziroma podaktivnostmi.

Tudi ko v spletno učilnico vključujemo vsebine z informacijami nismo omejeni na vstavljanje vsakega dokumenta posebej. Vsekakor lahko vzamemo že pripravljeno gradivo in ga vključimo v Moodlove aktivnost, pri čemer pride do izraza vprašanje “Katere aktivnosti bodo učencem pomagale pri razvijanju znanja in veščin?”

Pri odločitvah, kako informacije posredovati učencem moramo iti po korakih pri čemer imamo pri vsakem koraku v mislih cilj, ki je ovrednotenje učenčevega znanja. Uporabne učilnice je tako mogoče sestaviti tako novim kot tudi že izkušenim uporabnikom, pri čemer imamo pri snovanju seveda v mislih veliko sliko našega tečaja.

Glavni vir prispevka: Choosing the right Moodle tool for the task - Moodle

Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževalno omrežje (SIO), sio.si

Pustite komentar z odgovorom na to temo spodaj.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
DOBA fakulteta vabi na spletni seminar, v katerem boste skozi primere iz prakse spoznali, kako...
Odgovori
0
Ogledi
53
  • Članek
Eden od številnih izzivov, s katerimi se starši dnevno soočajo pri vzgoji otrok, je, da se...
Odgovori
0
Ogledi
63
  • Članek
Jesen se nam približuje, prvi šolski dnevi pa so že tu. Sicer je prvih nekaj dni v šolskih...
Odgovori
0
Ogledi
71
  • Članek
Gospa Anica Mikuš je napisala članek (Dnevnik, Objektiv, 23.7.2022), ki je lahko dragocen...
Odgovori
0
Ogledi
142
  • Članek
Mirovni inštitut je med marcem in majem 2022 izvedel serijo usposabljanj za učitelje_ice v...
Odgovori
0
Ogledi
165
  • Članek
Državni svet, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Društvo katoliških pedagogov...
Odgovori
0
Ogledi
160
  • Članek
Namen 4. posveta o digitalnih pravicah mladih je bil med drugimi osvetliti njihovo podatkovno...
Odgovori
0
Ogledi
190

Zadnji prispevki

Na vrhu