Kako do ur brez pripravništva?

Trenutno berete:
Kako do ur brez pripravništva?

@nakladalka ,
eden iz tehnike je bil spremljevalec gibalno oviranega otroka, pa se mu ni štelo, saj ni bil pedagoški kader ... Vem, traparija, samo mi je rekel, da se mu ne šteje za strokovca.
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Hehe, ja preprosto, rekel mi je, da je to tehnični kader ... Zato, ker ga samo spremljaš in ga ne poučuješ.
 
Hehe, ja preprosto, rekel mi je, da je to tehnični kader ... Zato, ker ga samo spremljaš in ga ne poučuješ.
Aha, to pa možno, itak. Mislim, da bi šlo v mojem primeru tudi za poučevanje - bolj v smislu, da vskočiš tja, kjer te tisti trenutek še potrebujejo (naj bo to kakšna ura nadomeščanja, kakšno podaljšano bivanje ... ). Bomo videli, kako bo, če seveda dobim to delo.
 
Nazadnje urejeno:
@nakladalka
No ja, sej to je največji hudič - dobit službo. Ampak sam se ne predajam in sem optimist, da nekoč nekdaj bom delal v šoli kot računalničar, saj me to delo veseli. Zaenkrat se še veliko samoizobražujem in se moram še veliko tudi sam naučiti. Pravzaprav me je to samoizobraževanje "čisto zasvojilo". Razmišljam, če bi šel še študirat naprej. Je pa res, da sem star 26 let, praktično brez izkušenj v šolstvu in bi bilo treba nekako počasi začeti. Samo, če težko prideš do zaposlitev, se raje vrnem v študentske klopi ... :D

Seveda pa, ta pot, od "teoretika računalništva" do praktika, da znaš sam nekaj naredit, ni čez noč. Je pa potem tudi res, da te potem kot računalničarja ponucajo za vse, ker itak mislijo, "da vse znaš". In tudi sam pravim, da je poučevanje računalništva eno, vse ostale tehnične stvari (rihtanje serverjev, spletna stran šole, administracija,...) pa povsem nekaj drugega. Z mojim mišljenjem bi se morebiti strinjala tudi @mooojchy.
 
Usposabljanje na delovnem mestu bo mogoče, ko bo Zavod spet objavil, da so na voljo sredstva (razpis). To bo proti koncu leta. Fora je, da morajo na šoli izrazit potrebo, kontaktirati zavod, zavod izbere kandidate in nato naredijo razgovore za delovno mesto.

@lebdim, pozdravljam tvoj optimizem in voljo do samoizobraževanja :), katere brezplačne tutoriale predlagaš? Kaj na spletu ti je kul in uporabno v smislu samoizobraževanja? Lahko odpreš tudi novo temo, da ne bomo vsega skup mešali tule.
 
Ko sem jaz gledala (ne vem kateri že zakon ali pravilnik) je pisalo, da preko podjemne pogodbe na šoli lahko delaš le za 1/3 polnega delavnika, ker drugače imaš vse elemente delovnega razmerja za polovični (20 ur) ali polni delavnik (torej ti šola mora dati pogodbo o zaposlitvi). Torej je 160/3=53,3 ur na mesec preko podjemca.
Koliko časa moraš tako delati, da prideš do strokovnega izpita 840/53,3= 15,75 (slabih 16 mesecev ali eno leto in 4 mesece). To je brez priznane prakse in ur iz neformalnega izobraževanja (maks. 50 ur). Če se ti to šteje, imaš tri mesece manj, vendar moramo računati tudi na to, da ima šolsko leto 10 mesecev.

Končni račun - če nimaš vsaj dveh šol na kateri delaš preko podjemne pogodbe (v bistvu je čudež, če dobiš eno) ti na grobo vzame 1,5 do 2 let, da prideš do strokovnega. Bedarija, da ni večje + to, da nimaš nobene socialne varnosti, ker se ne smatraš za "delavca" preko podjemne pogodbe (to pomeni zdravstvo si plačuješ sam, kolikor zaslužiš, ti odbijejo od socialne pomoči itd.)... V bistvu je tako kot volontersko pripravništvo - hodiš na lastne stroške delati v šolo in to kar nekaj časa, da prideš do strokovnega izpita.
 
Zdaj sem ponovno v dilemi .... 840 ur moraš oddelati v razredu ali se to šteje kot pri pravih zaposlitvah, 20 ur v razredu - 20 ur priprav = 40 ur na teden?
torej 840 v razredu ali 420 v razredu in 420 priprav?
 
Mene pa zanima, če mogoče kdo ve, če se ti štejejo ure, ko si preko javnih del zaposlen v nevladni organizaciji, ki nudi individualno učno pomoč učencem v popoldanskem času?
 
@nakladalka
No ja, sej to je največji hudič - dobit službo. Ampak sam se ne predajam in sem optimist, da nekoč nekdaj bom delal v šoli kot računalničar, saj me to delo veseli. Zaenkrat se še veliko samoizobražujem in se moram še veliko tudi sam naučiti. Pravzaprav me je to samoizobraževanje "čisto zasvojilo". Razmišljam, če bi šel še študirat naprej. Je pa res, da sem star 26 let, praktično brez izkušenj v šolstvu in bi bilo treba nekako počasi začeti. Samo, če težko prideš do zaposlitev, se raje vrnem v študentske klopi ... :D

Seveda pa, ta pot, od "teoretika računalništva" do praktika, da znaš sam nekaj naredit, ni čez noč. Je pa potem tudi res, da te potem kot računalničarja ponucajo za vse, ker itak mislijo, "da vse znaš". In tudi sam pravim, da je poučevanje računalništva eno, vse ostale tehnične stvari (rihtanje serverjev, spletna stran šole, administracija,...) pa povsem nekaj drugega. Z mojim mišljenjem bi se morebiti strinjala tudi @mooojchy.

Jah, računalničarji (in ne računalniKarji, kot nam pravijo) smo itak deklice za vse! Dejstvo pa je, da nas fakulteta ni pripravila na stvari, ki naj bi jih delali. Serverji so res stvar FRIjevcev in ne nas. Vendar urejanje spletne strani in razne administracije, je predvsem odvisno od nas samih. Trenutno brez znanja eAsistenta in njegovega delovanja ne gre. Vendar se tega ne da naučiti, če ga ne uporabljaš. Uporabljaš ga pa samo, če si zaposlen v šolstvu :) Je moč zaznati ironijo? ;) Ravnatelji se marsikdaj ne zavedajo, da ne znamo vsega. Naučimo se stvari, ko smo pred njih dejansko postavljeni...
 
Poznam primere, ko so bili spremljevalci, opravili pet nastopov pred ravnateljem in imeli mentorja, ter kasneje šli na strokovnega. Mislim, da se je potrebno to zmenit z ravnateljem , preden podpišeš pogodbo.
 
Poznam primere, ko so bili spremljevalci, opravili pet nastopov pred ravnateljem in imeli mentorja, ter kasneje šli na strokovnega. Mislim, da se je potrebno to zmenit z ravnateljem , preden podpišeš pogodbo.

Sama sicer še nisem zasledila takih primerov, se mi pa zdi, da je res veliko na tem, kako in koliko se ti dogovoris z ravnateljem. Če te bo hotel "vzeti" oz. "te spraviti do strokovca", bo to naredil, pa kakorkoli že bo. Če mu pa nisi v interesu, pa tega pač ne bo storil in bo hitro našel argument, zakaj ne.
Tako jaz mislim, no.
 
Tukaj vas z @mooojchy malo opozarjava, da smo mi računalniČarji (in ne računalnikarji, kot nam mnogokrat radi rečejo). Skratka, nikoli in nikdar ne boste spoznali računalničarja, ki bi vse znal, kar si kakšen ravnatelj ali učiteljski kolega "naprdne", kaj je potrebno naredit ali popravit. Moja primarna naloga (kot profesor računalništva) na šoli bi morala biti poučevanje predmetov računalništva (zaenkrat torej v 4. in 5., 7., 8. ali 9. razredu OŠ ali pa informatike na srednjih poklicnih šolah) in NE tehnično-oskrbovalni del (torej servisiranje vsakega računalnika, pregled nad serverji,...). Saj tudi učiteljica razrednega pouka samo uči od 1. - 4. razreda, učiteljica geografije samo geografijo, učiteljica zgodovine ponavadi zgodovino in etiko itd.... Za to početje naj imajo na šoli še enega FRI-jevca (FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko), ki je definitivno bolj usposobljen za tehnični del kot jaz. Jaz sem načeloma kvalificiran za poučevanje in ne za sistemsko oskrbovanje celotne šole. Če bi se mi malo znašli, bi potem odprli s. p. z računalniškimi storitvami, ker vendarle to so računalniške storitve, da ti igraš "oskrbovalca" poleg učitelja. Uf, a veste koliko enega dodatnega keša bi lahko s tem zaslužili. Ko meni računalnik ne dela, ga peljem na servis, pa me takoj oskubijo za 50 €, zato da mi ga odprejo in pogledajo, če je vse v redu. V šoli pa to isto delo opraviš zastonj, ker ti ravnatelj tako naloži. Pri oskrbovanju sistema moraš izkazati čisto drugo znanje kot pri vodenju razreda pri pouku. Pa saj se mi ne gre za to, da bi se pritoževal, ker me področje računalništva zelo zanima, samo hočem vam rečt, da se meni ne zdi samoumevno združevanje obeh vlog: torej učitelja in sistemskega vzdrževalca naenkrat. To sta dve popolnoma različni stvari. Vendar je na žalost trenutna situacija taka, da računalništvo ni obvezen predmet, se pa skupina ljudi zelo trudi, da bi postalo obvezno za vse učence, kar je edino pravilno. Računalništvo trenutno poteka v 4. in 5. razredu, kjer se otroci učijo programirati igrice v Scratchu, s katerimi spoznavajo osnovne koncepte programiranja (spremenljivke, procedure, funkcije, zanke, preverjanje pogojev,...); seveda je pa Scratch tako lušna aplikacija, da bi z otroci to počela lahko tudi katera učiteljica razrednega pouka, ki ima voljo za to.
 
Se strinjam, samo sedaj je povsod, ne le v šolah, tako, da si "deklica za vse". Ponavadi, ko začneš delat v zares super kolektivu (ki jih je malo), ti ni nič odveč naredit. Dobro se počutiš, vse teče kot po maslu, ljudje se znajo spodbujat in se vse da. Moraš se tudi marsikaj novega naučiti na kateremkoli del. mestu. A če prideš nekam, kjer so odnosi bolj slabi, vlada "slaba" energija in imaš občutek, da od tam odhajaš kot izpraznjena duracell baterija (kot v Matrici), potem še zdaleč ne boš "deklica za vse" (čeprav bodo to pričakovali), ker bo stalno vladal občutek, da te izkoriščajo.

Ok, zanima me glede ur v razredu...kaj pa če si na usposabljanju, kjer pomagaš z vsem možnim in delaš itak 8 ur na dan. A se ti pol vse šteje? Kr mislim, da bi se moglo.
 
Glede možnosti za pristop k strokovnemu izpitu sem pisala na ministrstvo:

Pozdravljeni,

glede na to, da so bila ukinjena volonterska pripravništva na področju vzgoje in izobraževanja, prav tako še kar ni bilo razpisa za plačano pripravništvo imam vprašanje za kakšno alternativo, kako pristopiti k strokovnemu izpitu. Zanima me, če najdem šolo, katera je pripravljena skleniti volontersko pogodbo za pol leta in v tem času opravim potrebne ure, lahko pristopim k izpitu? Je to dovoljeno?
Če ne, kaj mi ponujate kot alternativo, da zaključim izobrazbo?

Odgovor, ki sem ga dobila:

Spoštovani,

Volontersko pripravništva ne morete opravljati, saj razpisa volonterskih pripravniških mest v bodoče ne bo, prav tako ni možno opravljati dela strokovnega delavca v vzgoji in izobraževanju prostovoljsko. Kot izhaja iz drugega odstavka 5. člena Zakona o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11), se za prostovoljsko delo ne šteje brezplačno opravljanje dela, za katero je glede na naravo dela potrebno skleniti pogodbo o zaposlitvi, niti se za prostovoljsko delo ne šteje brezplačno opravljanje dela z namenom strokovnega usposabljanja brez sklenitve pogodbe o zaposlitvi v skladu z zakonom, ki ureja delovna razmerja ali drugim zakonom. Upoštevaje določbe Zakona o prostovoljstvu, se prostovoljskega dela ne sme opravljati na delovnih mestih strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, saj gre za izvajanje osnovne dejavnosti vzgoje in izobraževanja v skladu s sistemizacijo delovnih mest, kar zahteva sklenitev pogodbe o zaposlitvi. Delo z otroki, učenci ter dijaki je izjemno odgovorno delo, zato je z zakonom onemogočeno, da bi to delo lahko opravljal kdorkoli brez ustrezne podlage. Z izvajanjem prostovoljskega dela prostovoljec ne sme in ne more pridobiti delovnih izkušenj potrebnih za pristop k strokovnemu izpitu s področja vzgoje in izobraževanja.
Ministrstvo kot ustrezne delovne izkušnje na področju vzgoje in izobraževanja za pristop k strokovnem izpitu upošteva vzgojno-izobraževalno delo opravljeno preko zaposlitve na prostem delovnem mestu, preko pripravništva ali preko dela v projektih kot so javna dela, usposabljanje na delovnem mestu, ipd. Opozoriti je potrebno, da mora biti pogodba sklenjena za opravljanje dela strokovnega delavca v vzgoji in izobraževanju, z javnim izobraževalnim zavodom, lahko pa tudi z zasebnim izobraževalnim zavodom, če je le-ta vpisan v razvid ministrstva kot izvajalec javnoveljavnih izobraževalnih programov.

Svetujem vam, da nadaljujete z iskanjem zaposlitve na prostem delovnem mestu, saj se skladno z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja lahko delovno razmerje sklene tudi s kandidatom, ki ne izpolnjuje zahtevanih pogojev (npr. opravljen strokovni izpit), za dobo največ enega leta, če nihče od prijavljenih kandidatov ne izpolnjuje zahtevanih pogojev in je taka zaposlitev potrebna zaradi nemotenega opravljanja dela. Na ministrstvu smo seznanjeni s podatki na trgu dela glede zaposlovanja in o težki zaposljivosti, a iz podatkov o delovnih izkušnjah kandidatov, ki se prijavljajo na strokovni izpit, izhaja, da je še vedno mogoče dobiti zaposlitev za krajši čas. Prav tako se lahko pozanimate o programih javnih del ali usposabljanj na delovnem mestu pri Zavodu za zaposlovanje, oziroma spremljate morebitne druge možnosti projektnega dela.

Lep pozdrav,
Katja Kovačič, višja svetovalka III
 
@nusha.band, hvala za informacije. :)

Malo me je "pogrel" odgovor ga. Kovačič. Če se že ne šteje v stroovca, zakaj ljudje s primerno izobrazbo ne smejo pomagati v šoli? Ok, ne bomo učili namesto koga v razredu, a pomagamo še vseeno lahko. Pa ne govorimo o "komurkoli brez ustrezne podlage", ampak o bodočih učiteljih. Kaj jim (vladi in ministrstvu) spet ni jasno? Mi bi le radi izkušnje. Floskula o tem, da lahko dobiš za eno leto službo, če se nobeden z več pogoji ne prijavi na razpis je postala ustaljena fraza, za katero se lahko vsi skrijejo. Razumem, da gospa mogoče nima tolikšnega vpliva in nam lahko le ponudi in obrazloži vse informacije.

Ali imam, glede na vse povedano v vseh možnih tematikah na tem forumu o pripravništvih, bodočih zaposlitvah in strokovnem izpitu, samo jaz občutek, da nam kažejo sredinca?
 
Ne, nimaš edina tega občutka. Itak ima ga. Kovačič vedno en in isti odgovor in to pošlje vsakemu, ki jih kaj sprašuje. Meni so zadnjič poslali skoraj identični odgovor, ki sem ga prebral že tolikokrat, da ga znam že skoraj na pamet. So pa njihovi predlogi, na kakšen način se pridobi zaposlitev, popolnoma nerealni v praksi, če nimaš nekih vez in poznanstev na neki šoli.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Pridružite se učiteljem iz Luksemburga in Irske na delavnici umetne inteligence za osnovnošolske...
Odgovori
0
Ogledi
83
  • Članek
V luči izzivov razvoja novih tehnologij in bodočih kadrov na področju geodezije sta Fakulteta za...
Odgovori
0
Ogledi
60
Pozdravljeni, zanima me, kako je sedaj v tem novoletnem času s čakanjem na datum izpita. Torej...
Odgovori
2
Ogledi
983
  • Članek
Varstvo in spodbujanje pravic otrok sta med glavnimi cilji EU in Evropskega parlamenta. Zapisana...
Odgovori
0
Ogledi
313
  • Vprašanje
Pozdravljeni, prijati se moram na strokovni izpit in me zanima, kako hitro ste dobili datum za...
Odgovori
4
Ogledi
1.041
  • Članek
Mirovni inštitut v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenije vljudno vabi na posvet o...
Odgovori
0
Ogledi
230
  • Članek
Sviz v sredo pripravlja protestni shod pred poslopjem vlade, na katerem bodo izrazili...
Odgovori
0
Ogledi
261

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu