Razpis JR za izbor operacij "Prva zaposlitev na področju VIZ"

Trenutno berete:
Razpis JR za izbor operacij "Prva zaposlitev na področju VIZ"

Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.
torej, osnutek peticije pod katerim se bodo zbirali podpisi, ste že videli (je bil na glasovanju) in lahko ste podali tudi kakšne svoje ideje, predloge (čeprav jih žal niste)....spodaj vam dajem na ogled še razširjeno verzijo, ki sva jo sestavila skupaj z IvomPivom...takšna verzija naj bi v prihodnje šla v medije, na ministrstvo, SVIZ itd. Če se najdejo še kakšni predlogi, jih povejte, bomo dodali, v kolikor ne bo nobenih pripomb je to to


POZIV MIZŠ ZA UREDITEV PRIPRAVNIŠTEV IN ZAPOSLOVANJA MLADIH V VIZ

Področje vzgoje in izobraževanja se pri urejanju pripravništev in zaposlovanju mladih v zadnjem času sooča s popolnim kolapsom sistema. Po ukinitvi volonterskih pripravništev Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) že skoraj leto in pol (zadnji razpis septembra 2014) ni razpisalo prav nobenega novega pripravniškega mesta, zato sveži diplomanti s pedagoško izobrazbo v vsem tem obdobju nimamo skoraj nikakršnih možnosti, da bi prišli v stik s šolo in pridobili potrebne izkušnje ter pogoje za opravljanje strokovnega izpita, s čimer bi lahko enakovredno kandidirali za zasedbo tistih redkih prostih delovnih mest, ki se v šolstvu včasih vendarle odprejo. Zaposleni na MIZŠ, ki so zadolženi za področje pripravništva, pogosto zatrjujejo, da pripravništvo ni edina možnost za pridobitev zadostnega števila ur, ki bi omogočale prijavo na strokovni izpit. Teoretično so poleg pripravništva na voljo tudi druge možnosti, s katerimi lahko mladi diplomanti vstopimo na trg dela in si na področju vzgoje in izobraževanja pridobimo dragocene izkušnje, vendar so v praksi zaradi različnih okoliščin nezadostne ali neizvedljive.

V vzgojno-izobraževalne institucije naj bi mladi lahko vstopali preko zaposlitve za določen čas do enega leta, nekaterih programov, ki jih izvaja Zavod RS za zaposlovanje (usposabljanje na delovnem mestu, javna dela) ter številnih projektov, ki jih izvajajo šole (npr. projekt Popestrimo šolo). Spodnji argumenti jasno pojasnjujejo, zakaj je v praksi preko navedenih možnosti izjemno težko pridobiti zadostno število ur, ki jih diplomanti pedagoških smeri potrebujemo za opravljanje strokovnega izpita.

Zaposlitev za določen čas do enega leta - vsi, ki še nimajo opravljenega strokovnega izpita, lahko dobijo zaposlitev za največ eno leto, vendar le, če se na razpis ne prijavi nihče, ki bi že imel opravljen strokovni izpit. Ker je bilo po podatkih Zavoda RS za zaposlovanje v mesecu decembru 2015 v evidenci brezposelnih oseb prijavljenih 2936 oseb s področja izobraževalnih ved in izobraževanja učiteljev (vključeni so tudi vzgojitelji predšolskih otrok), je takšna situacija, ki bi diplomantu brez strokovnega izpita omogočila zaposlitev za največ eno leto, v praksi povsem nemogoča.
Javna dela – so posebna oblika zaposlitve in del aktivne politike za spodbujanje zaposlovanja, ki jo izvaja Zavod RS za zaposlovanje. Namenjena so dolgotrajno brezposelnim osebam, ki so v evidenci brezposelnih oseb neprekinjeno prijavljene najmanj eno leto (vir: Zavod RS za zaposlovanje). In ravno v navedenih pogojih vidimo največjo težavo, saj je za izpolnitev pogojev doba brezposelnosti predolga, kar povzroča pasivnost in stagnacijo mladih, namesto da bi imeli čimprej po zaključku študija možnost za vključitev v pedagoško delo in nabiranje delovnih izkušenj.
Usposabljanje na delovnem mestu – gre za program aktivne politike zaposlovanja, ki ga izvaja Zavod RS za zaposlovanje. Namenjen je brezposelnim, ki so najmanj 3 mesece prijavljeni v evidenco ZRSZ. Usposabljanje traja največ 3 mesece, udeleženec pa lahko opravi največ 40 ur na teden (vir: Zavod RS za zaposlovanje). Število ur, ki jih opravi udeleženec usposabljanja na delovnem mestu ne zadošča za prijavo na strokovni izpit (v kolikor dela 40 ur na teden vse tri mesece, opravi okoli 480 ur pedagoškega dela, za prijavo na strokovni izpit jih potrebuje 840 (vir: Strokovni izpit | Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport )).
Projekti, financirani s strani Evropske unije – namen najodmevnejšega projekta Popestrimo šolo, je zagotoviti čim večjo odzivnost učiteljev in drugih strokovnih delavcev v osnovni šoli na individualne potrebe učencev ter hkrati okrepiti sposobnost hitrega odzivanja šole na spremembe v lokalnem okolju. Osnovne šole na javni razpis prijavijo program, v okviru katerega bodo, izven izvajanja obveznega programa osnovne šole, izvajale aktivnosti, namenjene učencem (vir: http://www.sklad-kadri.si/fileadmin/dokumenti/1_Razvoj_kadrov/POS/1_Javni_razpis_POS_2014-2015.pdf ). Čeprav je v okviru programa ponujena možnost novih zaposlitev za učitelje, pa omogoča tudi zaposlitev do polnega delovnega časa učitelju, ki ima na šoli že sklenjeno pogodbo o zaposlitvi s krajšim delovnim časom. Ker je na šolah še vedno veliko učiteljev, ki delajo za polovični delovni čas, so v praksi takšni razpisi največkrat namenjeni prav njim.

Vse zapisano in tudi dejstvo, da so plačana pripravništva ukinjena, jasno kaže na to, da imamo diplomanti pedagoških smeri zaprta praktično vsa vrata v vzgojno-izobraževalne institucije, kjer bi si lahko pridobili izkušnje, opravili zadostno število ur pedagoškega dela ter se prijavili na strokovni izpit in v prihodnje enakovredno kandidirali za zaposlitev. S tega stališča so pričakovanja odgovornih na ministrstvu, da se bo problematika glede pripravništev na omenjene načine rešila sama od sebe, povsem nedopustna, zato je potrebno čimprej spet vzpostaviti stabilen sistem pripravništev v VIZ.

Hkrati s problematiko pripravništev se zaradi zastoja zaposlovanja v VIZ z zelo omejenimi možnostmi spopadamo tudi tisti brezposelni, ki že imamo opravljen strokovni izpit, saj smo se zaradi pomanjkanja prostih delovnih mest prisiljeni zadovoljiti z redkimi sporadičnimi zaposlitvami za določen čas ob nadomeščanju bolniških odsotnosti, s skrajšanim delovnim časom ali posameznimi projektnimi delovnimi mesti, medtem ko si dolgoročne in stabilne zaposlitve praviloma ne moremo zagotoviti.

MIZŠ je sicer problematiko pripravništev/zaposlovanja mladih pred kratkim želelo reševati z evropskimi sredstvi v sklopu programov Jamstva za mlade, zato je konec novembra 2015 objavilo popolnoma zgrešen in diskriminatorno zastavljen javni razpis Prva zaposlitev v VIZ. Težava razpisa je predvsem starostna diskriminacija, saj je z njim onemogočeno opravljanje pripravništva vsem, ki so starejši od 29 let. Za udeležence, izbrane po tem razpisu, je po koncu pripravniškega obdobja in opravljenem strokovnem izpitu predvidena tudi zaposlitev za nedoločen čas na mestu upokojenega učitelja, s čimer so prav tako onemogočene enakovredne možnosti za zasedbo prostega delovnega mesta vsem ostalim brezposelnim osebam, ki izpolnjujejo pogoje. Razpis Prva zaposlitev v VIZ je kljub optimističnim napovedim odgovornih na ministrstvu po pričakovanjih spodletel, saj se je po podatkih ministrstva na obljubljenih 300 pripravniških/delovnih mest prijavilo le 7 vzgojno-izobraževalnih zavodov.

Menimo, da je takšno reševanje problematike v prvi vrsti predvsem neprimerno in neodgovorno, zato v zvezi z opisano situacijo od MIZŠ zahtevamo:
- da do 1. 2. 2016 (datum, ko bodo kandidati, izbrani na razpisu Prva zaposlitev v VIZ, začeli z delom) opravi evalvacijo razpisa in jo tudi javno objavi, predstavi razloge za takšen rezultat (le 7 prijav) in sprejme rešitve za realizacijo prvotno zastavljenih ciljev zagotoviti 300 pripravniških/delovnih mest v letu 2016.
- Ministrstvo naj v najkrajšem možnem času objavi nov razpis za plačana klasična pripravništva brez starostnih omejitev (kar je vsaj enkrat letno dolžno storiti po 111. členu ZOFVI), in sicer toliko pripravniških mest, kolikor znaša razlika med dejansko zaposlenimi preko projekta Prva zaposlitev v VIZ in prvotno obljubljenimi 300 mesti, torej vsaj 293.
- Ministrstvo naj prav tako v najkrajšem možnem času sprejme ukrepe za aktivno zaposlovanje tudi tistih brezposelnih, ki že imajo določene izkušnje in opravljen strokovni izpit, na način, da jim bo omogočena stabilna in dolgoročna zaposlitev v VIZ (obljubljenih 500 mest v letu 2016).
- Problematiko naj začne reševati sistemsko in z dolgoročno strategijo, ki bo vključevala učinkovit in tekoč prehod mladih diplomantov od pridobivanja izkušenj, strokovnega izpita, do stabilne zaposlitve v VIZ, in ne projektno, kot to počne sedaj (Jamstvo za mlade, Popestrimo šolo, napovedani so še novi projekti, ki so povsem neučinkoviti). Evropska sredstva za to nikakor niso primerna, predvsem ker so nestabilna oblika financiranja, hkrati tudi nepravična, zato je potrebno vzpostaviti stabilen državni sistem urejanja tega področja, financiranje zagotoviti znotraj domačega proračuna in sredstev, ki jih Republika Slovenija namenja izobraževanju, evropska sredstva pa videti zgolj kot priložnost za nadstandard in dodatno pomoč.

Če bodo odgovorni na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport še naprej zanemarjali področje pripravništev in zaposlovanja v vzgoji in izobraževanju ter izkazovali podcenjujoč odnos do nas mladih kot bodočih nosilcev vzgojno-izobraževalnega sistema, lahko to dolgoročno vodi le v popolno razvrednotenje učiteljskega poklica in posledično v padec kvalitete slovenskega javnega šolstva.
 

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Moj dodatek: ponekod se zahteva za javna dela 2 leti neprekinjeno na zavodu (vsaj v moji upravni enoti). In letos so javna dela namenjena v prvi vsrti tistim z nižjo izobrazbo, invalidnim in starejšim tik pred penzijo....Tu not pa nismo mi zajeti...
 
Hkrati s problematiko pripravništev se zaradi zastoja zaposlovanja v VIZ z zelo omejenimi možnostmi spopadamo tudi tisti brezposelni, ki že imamo opravljen strokovni izpit, saj smo se zaradi pomanjkanja prostih delovnih mest prisiljeni zadovoljiti z redkimi sporadičnimi zaposlitvami za določen čas ob nadomeščanju bolniških odsotnosti, s skrajšanim delovnim časom ali posameznimi projektnimi delovnimi mesti, medtem ko si dolgoročne in stabilne zaposlitve praviloma ne moremo zagotoviti.

Mogoče bi bilo potrebno za ministrstvo tukaj še dodati, da opisana populacija ljudi spada pod socialno izključene. V besedilu samega razpisa namreč navajajo, da se le-ta izvaja tudi v okviru socialno izključenih. In tukaj lahko govorimo o tisočih ljudi, tudi o takih, ki že imajo družine z otroci in lahko hitro postanejo socialni problem.

Lepo ste tole spisali. Mogoče bi bilo bolj primerno v 3. osebi množine? :)
 
Dobro napisano. Pohvale za angažiranost in trud.

Pri stavku: "Zaposlitev za določen čas do enega leta - vsi, ki še nimajo opravljenega strokovnega izpita, lahko dobijo zaposlitev za največ eno leto, vendar le, če se na razpis ne prijavi nihče, ki bi že imel opravljen strokovni izpit."

pa se mi poraja vprašanje kje točno to v zakonih piše? Ali nima vodstvo šole možnosti ne vključiti strokovnega izpita med obveze za zasedo delovnega mesta za določen čas? To vprašanje je zgolj, ker me to že nekaj časa zanima in nimam točnega odgovora. Morda pa kdo ve :)

Evropska sredstva za to nikakor niso primerna, predvsem ker so nestabilna oblika financiranja, hkrati tudi nepravična, zato je potrebno vzpostaviti stabilen državni sistem urejanja tega področja, financiranje zagotoviti znotraj domačega proračuna in sredstev, ki jih Republika Slovenija namenja izobraževanju, evropska sredstva pa videti zgolj kot priložnost za nadstandard in dodatno pomoč.

Edino s tem zgornjim citatom se najbolj ne strinjam, glede nestabilnosti in nepravičnosti, zato bi predlagal manjši popravek nekako v tej smeri....

Evropska sredstva zato nikakor niso primerna za primarno obliko financiranja, ampak je potrebno vzpostaviti stabilen državni sistem urejanja tega področja, financiranje zagotoviti znotraj domačega proračuna in sredstev, ki jih Republika Slovenija namenja izobraževanju. Vse ostala sredstva, ki jih ministrstvo uspe pridobiti, pa videti zgolj kot priložnost za nadstandard in dodatno pomoč.

p.s. V časopisu Večer sem zasledil, da bi naj teh 293 nezapolnjenih mest v kratkem ponovili, vendar z nekoliko spremenjenimi pogoji. Ima morda kdo kakšno informacijo več?
 
Dobro napisano. Pohvale za angažiranost in trud.

Pri stavku: "Zaposlitev za določen čas do enega leta - vsi, ki še nimajo opravljenega strokovnega izpita, lahko dobijo zaposlitev za največ eno leto, vendar le, če se na razpis ne prijavi nihče, ki bi že imel opravljen strokovni izpit."

pa se mi poraja vprašanje kje točno to v zakonih piše? Ali nima vodstvo šole možnosti ne vključiti strokovnega izpita med obveze za zasedo delovnega mesta za določen čas? To vprašanje je zgolj, ker me to že nekaj časa zanima in nimam točnega odgovora. Morda pa kdo ve :)

Ja, v razpisnih pogojih lahko maniulirajo kakorkoli želijo.

109. člen ZOFVI

Delovno razmerje se lahko sklene tudi s kandidatom, ki ne izpolnjuje zahtevanih pogojev, za dobo največ enega leta, če nihče od prijavljenih kandidatov ne izpolnjuje zahtevanih pogojev in je taka zaposlitev potrebna zaradi nemotenega opravljanja dela.

Najbrž si tole mislil? :)

lp, Jure
 
109. člen ZOFVI

Delovno razmerje se lahko sklene tudi s kandidatom, ki ne izpolnjuje zahtevanih pogojev, za dobo največ enega leta, če nihče od prijavljenih kandidatov ne izpolnjuje zahtevanih pogojev in je taka zaposlitev potrebna zaradi nemotenega opravljanja dela.

Ja to sem mislil, vendar je podvprašanje ali so obvezni zahtevani pogojni tudi strokovni izpit? Oz. ali je to že zapisano v sistematizaciji delovnega mesta. Ker če ni, potem lahko izberejo tudi tistega, ki nima strokovca, neglede nato ali ga vsi ostali prijavljeni imajo.
 
Ja to sem mislil, vendar je podvprašanje ali so obvezni zahtevani pogojni tudi strokovni izpit? Oz. ali je to že zapisano v sistematizaciji delovnega mesta. Ker če ni, potem lahko izberejo tudi tistega, ki nima strokovca, neglede nato ali ga vsi ostali prijavljeni imajo.

Lahko izberejo tudi brez strokovca, poznam več takih primerov. :)
 
Vse zapisano in tudi dejstvo, da so plačana pripravništva ukinjena, jasno kaže na to, da imamo diplomanti pedagoških smeri zaprta praktično vsa vrata v vzgojno-izobraževalne institucije, kjer bi si lahko pridobili izkušnje, opravili zadostno število ur pedagoškega dela ter se prijavili na strokovni izpit in v prihodnje enakovredno kandidirali za zaposlitev. S tega stališča so pričakovanja odgovornih na ministrstvu, da se bo problematika glede pripravništev na omenjene načine rešila sama od sebe, povsem nedopustna, zato je potrebno čimprej spet vzpostaviti stabilen sistem pripravništev v VIZ.

A so res? A niso ukinjena volunterska?
 
Uh, kakšen kiks, ki ga do zdaj ni še nobeden opazil. Najlepša hvala! To bo potrebno spremeniti. Čeprav, trenutno so v bistvu ukinjena tako volonterska kot tudi plačana pripravništva :)
 
Mogoče kdo ve oz je dobil kake informacije kaj bo zdaj z nami kateri še nimamo strokovnega? Bo kakšno razpisano pripravništvo ali ima ministerstvo kaj novega v mislih?
 
meni so prejšnji teden z ministrstva odgovorili, da se obeta ponovitev razpisa z nekoliko spremenjenimi pogoji in da naj spremljam njihovo stran (niso pa nič povedali, kdaj naj bi ponovni razpis bil objavljen)
 
Hvala :) te nam ne preostane drugega kot da čakamo.
 
torej, osnutek peticije pod katerim se bodo zbirali podpisi, ste že videli (je bil na glasovanju) in lahko ste podali tudi kakšne svoje ideje, predloge (čeprav jih žal niste)....spodaj vam dajem na ogled še razširjeno verzijo, ki sva jo sestavila skupaj z IvomPivom...takšna verzija naj bi v prihodnje šla v medije, na ministrstvo, SVIZ itd. Če se najdejo še kakšni predlogi, jih povejte, bomo dodali, v kolikor ne bo nobenih pripomb je to to


POZIV MIZŠ ZA UREDITEV PRIPRAVNIŠTEV IN ZAPOSLOVANJA MLADIH V VIZ

Področje vzgoje in izobraževanja se pri urejanju pripravništev in zaposlovanju mladih v zadnjem času sooča s popolnim kolapsom sistema. Po ukinitvi volonterskih pripravništev Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) že skoraj leto in pol (zadnji razpis septembra 2014) ni razpisalo prav nobenega novega pripravniškega mesta, zato sveži diplomanti s pedagoško izobrazbo v vsem tem obdobju nimamo skoraj nikakršnih možnosti, da bi prišli v stik s šolo in pridobili potrebne izkušnje ter pogoje za opravljanje strokovnega izpita, s čimer bi lahko enakovredno kandidirali za zasedbo tistih redkih prostih delovnih mest, ki se v šolstvu včasih vendarle odprejo. Zaposleni na MIZŠ, ki so zadolženi za področje pripravništva, pogosto zatrjujejo, da pripravništvo ni edina možnost za pridobitev zadostnega števila ur, ki bi omogočale prijavo na strokovni izpit. Teoretično so poleg pripravništva na voljo tudi druge možnosti, s katerimi lahko mladi diplomanti vstopimo na trg dela in si na področju vzgoje in izobraževanja pridobimo dragocene izkušnje, vendar so v praksi zaradi različnih okoliščin nezadostne ali neizvedljive.

V vzgojno-izobraževalne institucije naj bi mladi lahko vstopali preko zaposlitve za določen čas do enega leta, nekaterih programov, ki jih izvaja Zavod RS za zaposlovanje (usposabljanje na delovnem mestu, javna dela) ter številnih projektov, ki jih izvajajo šole (npr. projekt Popestrimo šolo). Spodnji argumenti jasno pojasnjujejo, zakaj je v praksi preko navedenih možnosti izjemno težko pridobiti zadostno število ur, ki jih diplomanti pedagoških smeri potrebujemo za opravljanje strokovnega izpita.

Zaposlitev za določen čas do enega leta - vsi, ki še nimajo opravljenega strokovnega izpita, lahko dobijo zaposlitev za največ eno leto, vendar le, če se na razpis ne prijavi nihče, ki bi že imel opravljen strokovni izpit. Ker je bilo po podatkih Zavoda RS za zaposlovanje v mesecu decembru 2015 v evidenci brezposelnih oseb prijavljenih 2936 oseb s področja izobraževalnih ved in izobraževanja učiteljev (vključeni so tudi vzgojitelji predšolskih otrok), je takšna situacija, ki bi diplomantu brez strokovnega izpita omogočila zaposlitev za največ eno leto, v praksi povsem nemogoča.
Javna dela – so posebna oblika zaposlitve in del aktivne politike za spodbujanje zaposlovanja, ki jo izvaja Zavod RS za zaposlovanje. Namenjena so dolgotrajno brezposelnim osebam, ki so v evidenci brezposelnih oseb neprekinjeno prijavljene najmanj eno leto (vir: Zavod RS za zaposlovanje). In ravno v navedenih pogojih vidimo največjo težavo, saj je za izpolnitev pogojev doba brezposelnosti predolga, kar povzroča pasivnost in stagnacijo mladih, namesto da bi imeli čimprej po zaključku študija možnost za vključitev v pedagoško delo in nabiranje delovnih izkušenj.
Usposabljanje na delovnem mestu – gre za program aktivne politike zaposlovanja, ki ga izvaja Zavod RS za zaposlovanje. Namenjen je brezposelnim, ki so najmanj 3 mesece prijavljeni v evidenco ZRSZ. Usposabljanje traja največ 3 mesece, udeleženec pa lahko opravi največ 40 ur na teden (vir: Zavod RS za zaposlovanje). Število ur, ki jih opravi udeleženec usposabljanja na delovnem mestu ne zadošča za prijavo na strokovni izpit (v kolikor dela 40 ur na teden vse tri mesece, opravi okoli 480 ur pedagoškega dela, za prijavo na strokovni izpit jih potrebuje 840 (vir: Strokovni izpit | Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport )).
Projekti, financirani s strani Evropske unije – namen najodmevnejšega projekta Popestrimo šolo, je zagotoviti čim večjo odzivnost učiteljev in drugih strokovnih delavcev v osnovni šoli na individualne potrebe učencev ter hkrati okrepiti sposobnost hitrega odzivanja šole na spremembe v lokalnem okolju. Osnovne šole na javni razpis prijavijo program, v okviru katerega bodo, izven izvajanja obveznega programa osnovne šole, izvajale aktivnosti, namenjene učencem (vir: http://www.sklad-kadri.si/fileadmin/dokumenti/1_Razvoj_kadrov/POS/1_Javni_razpis_POS_2014-2015.pdf ). Čeprav je v okviru programa ponujena možnost novih zaposlitev za učitelje, pa omogoča tudi zaposlitev do polnega delovnega časa učitelju, ki ima na šoli že sklenjeno pogodbo o zaposlitvi s krajšim delovnim časom. Ker je na šolah še vedno veliko učiteljev, ki delajo za polovični delovni čas, so v praksi takšni razpisi največkrat namenjeni prav njim.

Vse zapisano in tudi dejstvo, da so plačana pripravništva ukinjena, jasno kaže na to, da imamo diplomanti pedagoških smeri zaprta praktično vsa vrata v vzgojno-izobraževalne institucije, kjer bi si lahko pridobili izkušnje, opravili zadostno število ur pedagoškega dela ter se prijavili na strokovni izpit in v prihodnje enakovredno kandidirali za zaposlitev. S tega stališča so pričakovanja odgovornih na ministrstvu, da se bo problematika glede pripravništev na omenjene načine rešila sama od sebe, povsem nedopustna, zato je potrebno čimprej spet vzpostaviti stabilen sistem pripravništev v VIZ.

Hkrati s problematiko pripravništev se zaradi zastoja zaposlovanja v VIZ z zelo omejenimi možnostmi spopadamo tudi tisti brezposelni, ki že imamo opravljen strokovni izpit, saj smo se zaradi pomanjkanja prostih delovnih mest prisiljeni zadovoljiti z redkimi sporadičnimi zaposlitvami za določen čas ob nadomeščanju bolniških odsotnosti, s skrajšanim delovnim časom ali posameznimi projektnimi delovnimi mesti, medtem ko si dolgoročne in stabilne zaposlitve praviloma ne moremo zagotoviti.

MIZŠ je sicer problematiko pripravništev/zaposlovanja mladih pred kratkim želelo reševati z evropskimi sredstvi v sklopu programov Jamstva za mlade, zato je konec novembra 2015 objavilo popolnoma zgrešen in diskriminatorno zastavljen javni razpis Prva zaposlitev v VIZ. Težava razpisa je predvsem starostna diskriminacija, saj je z njim onemogočeno opravljanje pripravništva vsem, ki so starejši od 29 let. Za udeležence, izbrane po tem razpisu, je po koncu pripravniškega obdobja in opravljenem strokovnem izpitu predvidena tudi zaposlitev za nedoločen čas na mestu upokojenega učitelja, s čimer so prav tako onemogočene enakovredne možnosti za zasedbo prostega delovnega mesta vsem ostalim brezposelnim osebam, ki izpolnjujejo pogoje. Razpis Prva zaposlitev v VIZ je kljub optimističnim napovedim odgovornih na ministrstvu po pričakovanjih spodletel, saj se je po podatkih ministrstva na obljubljenih 300 pripravniških/delovnih mest prijavilo le 7 vzgojno-izobraževalnih zavodov.

Menimo, da je takšno reševanje problematike v prvi vrsti predvsem neprimerno in neodgovorno, zato v zvezi z opisano situacijo od MIZŠ zahtevamo:
- da do 1. 2. 2016 (datum, ko bodo kandidati, izbrani na razpisu Prva zaposlitev v VIZ, začeli z delom) opravi evalvacijo razpisa in jo tudi javno objavi, predstavi razloge za takšen rezultat (le 7 prijav) in sprejme rešitve za realizacijo prvotno zastavljenih ciljev zagotoviti 300 pripravniških/delovnih mest v letu 2016.
- Ministrstvo naj v najkrajšem možnem času objavi nov razpis za plačana klasična pripravništva brez starostnih omejitev (kar je vsaj enkrat letno dolžno storiti po 111. členu ZOFVI), in sicer toliko pripravniških mest, kolikor znaša razlika med dejansko zaposlenimi preko projekta Prva zaposlitev v VIZ in prvotno obljubljenimi 300 mesti, torej vsaj 293.
- Ministrstvo naj prav tako v najkrajšem možnem času sprejme ukrepe za aktivno zaposlovanje tudi tistih brezposelnih, ki že imajo določene izkušnje in opravljen strokovni izpit, na način, da jim bo omogočena stabilna in dolgoročna zaposlitev v VIZ (obljubljenih 500 mest v letu 2016).
- Problematiko naj začne reševati sistemsko in z dolgoročno strategijo, ki bo vključevala učinkovit in tekoč prehod mladih diplomantov od pridobivanja izkušenj, strokovnega izpita, do stabilne zaposlitve v VIZ, in ne projektno, kot to počne sedaj (Jamstvo za mlade, Popestrimo šolo, napovedani so še novi projekti, ki so povsem neučinkoviti). Evropska sredstva za to nikakor niso primerna, predvsem ker so nestabilna oblika financiranja, hkrati tudi nepravična, zato je potrebno vzpostaviti stabilen državni sistem urejanja tega področja, financiranje zagotoviti znotraj domačega proračuna in sredstev, ki jih Republika Slovenija namenja izobraževanju, evropska sredstva pa videti zgolj kot priložnost za nadstandard in dodatno pomoč.

Če bodo odgovorni na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport še naprej zanemarjali področje pripravništev in zaposlovanja v vzgoji in izobraževanju ter izkazovali podcenjujoč odnos do nas mladih kot bodočih nosilcev vzgojno-izobraževalnega sistema, lahko to dolgoročno vodi le v popolno razvrednotenje učiteljskega poklica in posledično v padec kvalitete slovenskega javnega šolstva.
 
Kar mene skrbi in žalosti hkrati, a premalo se o tem govori, je vse več prekarnih oblike dela v javnih šolah (delo preko podjemnih in avtorskih pogodb, s.p), ki tudi zelo vplivajo na kvaliteto naših šol, kvaliteto dela visoko kvalificiranih kadrov, odnose v šolah, pogoji takšnega dela slabi, niso upravičen do potnih stroškov, ne do malice, ne regresa, ne dopusta, dobiš plačane le realizirane ure dela, nič ur za priprave, vključenost v kolektiv skoraj da ni, ne hodiš na konference, sestanke, aktive, plače mizerne-pod minimalno plačo (20 opravljenih ur dodatne strokovne pomoči otrokom s posebnimi potrebami na teden preko avtorske pogodbe znese 134 evrov neto, na mesec 536 evrov neto), socialno-ekonosmki status teh zaposlenih ne rabim razlagati kakšen je, ne hodijo na izobraževanja, razen, če si jih plačajo sami, a pri njihovih dohodkih ni izvedljivo, ni pravic do bolniške, ni pravic do nadomestila za brezposelnost,... pa še - bo lahko naštevala, zraven tega pa ti lahko brez razlage kadarkoli rečejo te ne rabimo, vzamejo drugega itd. + je da si zraven, da delaš, pridobivaš izkušnje, a resnično ni človeku dostojno delo o katerem se veliko govori. Verjamem, da vas veliko ima podobne izkušnje. Pa gre za delo s skupinami, ki so ranljive in za katere pravimo, da "na njih svet stoji". Žalostno, a resnično...In kot opažam bo samo še več tega...A se bo naše šolstvo privatiziralo?
 
Kar mene skrbi in žalosti hkrati, a premalo se o tem govori, je vse več prekarnih oblike dela v javnih šolah (delo preko podjemnih in avtorskih pogodb, s.p), ki tudi zelo vplivajo na kvaliteto naših šol, kvaliteto dela visoko kvalificiranih kadrov, odnose v šolah, pogoji takšnega dela slabi, niso upravičen do potnih stroškov, ne do malice, ne regresa, ne dopusta, dobiš plačane le realizirane ure dela, nič ur za priprave, vključenost v kolektiv skoraj da ni, ne hodiš na konference, sestanke, aktive, plače mizerne-pod minimalno plačo (20 opravljenih ur dodatne strokovne pomoči otrokom s posebnimi potrebami na teden preko avtorske pogodbe znese 134 evrov neto, na mesec 536 evrov neto), socialno-ekonosmki status teh zaposlenih ne rabim razlagati kakšen je, ne hodijo na izobraževanja, razen, če si jih plačajo sami, a pri njihovih dohodkih ni izvedljivo, ni pravic do bolniške, ni pravic do nadomestila za brezposelnost,... pa še - bo lahko naštevala, zraven tega pa ti lahko brez razlage kadarkoli rečejo te ne rabimo, vzamejo drugega itd. + je da si zraven, da delaš, pridobivaš izkušnje, a resnično ni človeku dostojno delo o katerem se veliko govori. Verjamem, da vas veliko ima podobne izkušnje. Pa gre za delo s skupinami, ki so ranljive in za katere pravimo, da "na njih svet stoji". Žalostno, a resnično...In kot opažam bo samo še več tega...A se bo naše šolstvo privatiziralo?

avtorske pogodbe izkoriscajo elite po fakultetah ipd., da si lahko izplacujejo bajne vsote, realno tudi po 400 eur na uro... po drugi se jih vedno vec posluzujejo tudi javne sole, da lahko kaj prisparajo... ja, totalno neprimerna oblika dela
 
Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.

Podobne teme

  • Članek
Na spletišču Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije je v rubriki Javne objave z dne...
Odgovori
0
Ogledi
255
  • Članek
Zavod za šport RS je 29. 3. 2024 objavil Javni razpis za izbor izvajalcev programa zMIGAJ...
Odgovori
0
Ogledi
53
  • Članek
Na spletišču Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je v rubriki Javne objave z dne 23. 2. 2024...
Odgovori
0
Ogledi
64
  • Članek
Na Ministrstvu za kulturo so 6. 10. 2023 v rubriki javne objave in v Uradnem listu (103/2023) z...
Odgovori
0
Ogledi
363
  • Članek
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je 19. 6. 2023 objavilo rezultate javnega razpisa...
Odgovori
0
Ogledi
158
  • Članek
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je 19. 6. 2023 objavilo rezultate javnega razpisa...
Odgovori
0
Ogledi
248
  • Članek
Na spletišču Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport je v rubriki Javne objave z dne 12...
Odgovori
0
Ogledi
195

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu