SIO Če se znam učiti …… znam vse!

Trenutno berete:
SIO Če se znam učiti …… znam vse!

Projekt Učenje učenja stopa v zadnje leto. Gre za triletni ciklus dejavnosti srednjih šol. Temeljni namen je dijake usposobiti za učenje – vsepredmetno in vseživljenjsko veščino. Prve šole so v projektu sodelovale v letih 2010 – 2013. Uspešnost projekta in povpraševanje šol sta Zavodu RS za šolstvo narekovala, da projekt ponovi za novih šestnajst šol. Začeli so leta 2013 in bodo končali letos.

V javnosti je bolj opažen tisti del projekta, ki poteka v obliki razvojne dejavnosti šolskih timov, obiskov pedagoških svetovalcev ZRSŠ na šolah in devetih celodnevnih usposabljanjih za člane šolskih timov. Vendar je ključno tisto, kar poteka na šolah, kjer so generator dejavnosti šolski timi, ki jih z mislijo na potrebe celotne šole vodi šolski svetovalni delavec. Torišče učenja učenja je pri predmetnem pouku in na posebnih usposabljanjih dijakov, ki so namenjena temu, da bi se lažje, bolje in več naučili; nekatere šole pripravijo celo tabore, kjer dijaki spoznavajo učne veščine.

Predzadnje izobraževanje za šestnajst šol je bilo 16. januarja v Biotehniškem centru Naklo. Cvetka Bizjak, ki projekt vodi, je pripravila zadnje napotke sodelujočim učiteljem, postavila pa je tudi organizacijsko-dokumentni okvir za pisne prispevke učiteljev. Poudarila je tudi pomen ospoznavanja (metakognicije) za dijakovo samoreguliranje. Brigita Rupar je v predavanju in delavnici učitelje usmerjala v oblikovanje vprašanj, ki učiteljem pomagajo, da preverijo, kako se dijaki učijo in kako razumejo učne cilje in vsebine. Za izziva sta ji bili tudi stališči, da dijakom učitelji po vprašanju pustimo premalo časa za razmislek in da bi tudi dijaki pri pouku morali spraševati.

Delavnice so udeležence predmetno povezale. Izmenjali so si izkušnje za takšen pouk, ki bi dijake opiral pri (samostojnem) učenju. Predstavili so tudi svoj razvojni načrt – svojo pot pri prehodu iz predavateljskega v učni pouk. Če je bilo potrebno, so se v pogovor vključili pedagoški svetovalci. Učitelji naj bi spomladi oblikovali primer dobrega pouka in razvojni načrt na tako pregleden in splošen način, da bi omogočal objavo v zborniku ali v predmetnih pedagoških revijah.

Tviter: #učenje #učenja

[slika je odstranjena] [slika je odstranjena] [slika je odstranjena] [slika je odstranjena]

Nadaljuj z branjem...
- - -
Vir za forum: Slovensko izobraževlano omrežje (SIO), sio.si
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Podobne teme

  • Članek
Arja Ela Hvala, Junior ambasadorka Unicefa, je 20. 11. 2023, na svetovni dan otrok, začasno...
Odgovori
0
Ogledi
236
  • Članek
Bralna pismenost je prvi pogoj za učenje, z njo pa bi se morali ukvarjati od predšolske vzgoje...
Odgovori
0
Ogledi
261
  • Članek
Zagovornik načela enakosti je obravnaval domnevno diskriminacijo dijakov, ker je srednja šola...
Odgovori
0
Ogledi
251
  • Članek
Postavlja se vprašanje obstoja smiselnosti delovne skupine za pripravo nacionalnega programa...
Odgovori
0
Ogledi
439
  • Članek
Od 173 državnih šol v Beogradu je najmanj 67 šol prijavilo težjo obliko vrstniškega nasilja...
Odgovori
0
Ogledi
232
  • Članek
Na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje se je odvila javna razprava o predmetniku osnovne...
Odgovori
0
Ogledi
293

Oglasi nam pomagajo pri vzdrževanju strani. Odstranite oglase z nadgradnjo računa tukaj.

Pregled po e-pošti: Naročite se!

Zadnji prispevki

Nazaj
Na vrhu