AMBROŽ - izpraševalka (slovenščina, izpitna vprašanja)

Prispevki
3
1. Prilikovanje.
2. Glasovi. Zvočniki. Koliko glasnikov in koliko črk imamo? Kako se imenuje naša pisava?
3. Katere priročnike poznam? Katere uporabljam pri delu? Natančneje opisat pravopis. V katerem delu bi našla podatek, kako se izgovori beseda "München"?

Prijazna gospa, pomaga s primeri, postavlja podvprašanja.
 
Prispevki
8
Področje
Osnovna šola
Nekaj napak iz seminarske naloge.....

Sopomenka
Definicija - razlaga ter primer
Jezikovni priročniki? SSKJ? Katere kvalifikatorje poznamo?
 
Prispevki
6
Naziv
Profesorica razrednega pouka
Zavod
Volonterska pripravnica na OŠ
Področje
Osnovna šola
Gospa Ambrož deluje strogo, vendar pomaga. Postavila mi je naslednja vprašanja:
- kako delimo zemljepisna lastna imena ter kako jih pišemo,
- kaj je definicija,
- jezikovni priročniki (podrobneje opisati terminološkega),
- katera zemljepisna imena poslovenimo (nekaj tudi v zvezi z mesti, kjer živijo naši zamejci).
 
Prispevki
6
Področje
Vrtec
1. Naglas in poudarek: povedati kaj je razlika in prebrati nekaj besed na dva načina, tako da se spremeni pomen. Eno sem morala uporabiti v stavku.
2. Zemljepisna lastna imena: naselbinska in nenaselbinska.
3. Pravopis: kaj veš o njem? Kako bi napisal Ibsenova drama? ( z e-jem)
 
Prispevki
5
Naziv
Profesor razrednega pouka
Zavod
OŠ Idrija
Področje
Osnovna šola
1. Socialne zvrsti jezika - kdaj katero v razredu.
2. Velika začetnica - lastna imena (vprašala me je, kako je s prazniki - valentinovo, Prešernov dan)
3. Slovarji - naštej, kaj nadjemo v etimološkem in kaj v terminološkem (nadstandardno vpršanje: vpraša te, če mogoče veš, kateri je bil prvi slovenski terminološki slovar - medicinski :))

Videti je stroga, vendar je prijazna in pomaga, te vodi do pravilnega odgovora.
 
Prispevki
3
Področje
Osnovna šola
1. Končna ločila.
2. Enopomenke, večpomenke (kaj vse pomeni beseda most).
3. Jezikovni priročniki (katere kvalifikatorje poznamo, kaj pomeni kvalifikator ekspresivno in kaj jur.).
 
Prispevki
6
Naziv
profesorica razzrednega pouka
Področje
Osnovna šola
Namesto Ambroževe je bil drug izpraševalec. Pozabila sem ime, ampak je bil zelo prijeten in je pomagal.


SLO

1.Napake iz priprave ( tri pike; stično, nestično) Kratice, okrajšave, simboli. Ločila.

2. Deljenje besed (pravila za deljenje).

3. Pedagoški govor.
 
Prispevki
5
Naziv
pomočnica vzg.
Zavod
vrtec
Področje
Vrtec
Strokovni izpit sem delala za pom. vzg.

Moja vprašanja:
1. Uradni dopis za vrtec - kaj vse bi pisala z veliko začetnico (tukaj sva potem prišli na lastna imena, kadar vikamo je z veliko, začetki povedi ... Potem sem morala še za svoj vrtec povedati, kako so velike začetnice in sama mi je še dala par primerov).
2. Glasniki (samoglasniki, soglasniki, kaj naglašujemo, ali naglas lahko spremeni pomen besede)
3. Slovar slovenskega knjižnega jezika.

Gospa izgleda strogo, vendar se ne spušča v pretirane podrobnosti, če vidi, da veš o čem govoriš. Prav tako želi slišati predvsem to uporabno znanje. Ko je videla, da grem v pravo smer, me je prekinila.

Kar pogumno! :)
 
Prispevki
2
Naziv
vzgojiteljica
Področje
Vrtec
Gospa je stroga, zahteva kar veliko, vendar te ne vrze zaradi napacnega odgovora, ampak te vrta, da odgovoris pravilno.

Vprasanja:
- sklanjanje besede otrok v mnozini, v katerem prirocniku najdes pravila o tem
- socialne zvrsti v vrtcu, kdaj uporabljas katero
- SSKJ, sestava geselskega clanka
 
Prispevki
6
Naziv
vzgojiteljica predšolskih otrok
Zavod
Otroška igralnica Malina
Področje
Vrtec
Sama sebe je označila z go. Zakajček :)

- beseda nadaljnje (v pripravi mi je manjkal en J) - poisci napako, kje bi preverila pravilen zapis (pravopis, sskj)
- clenitev po aktualnosti (izhodisce-prehos-jedro, kaj se skriva v jedru = nova informacija, pomembnost clenitve po aktualnosti v pedagoskem govoru = prehajanje od znanega k neznanemu/novemu)
- prakticni primeri sklanjanja osebni zaimkov (vstavljanje v stavke)
 
Prispevki
60
Področje
Osnovna šola
Prijetna gospa, vmes te prekine ce vidi, da znas, veliko konkretnih primerov...
- kaj je pravopis, kaj v njem najdes (VZ, locila pod pogl. Pravopis), nastej poglavja, kera dva dela ima (slovar, pravila)
- zemljepisna lastna, kako jih delimo (samo osnove), podaj primer - Kranjska Gora, Blejsko jezero; kako bi pisali Rozna dolina - sem rekla da drugo z malo, je rekla da obstaja tudi kraj, ki se torej pise z VZ, kje bi pogledali, ce niste prepricani (pravopis), ali VZ najdemo tudi v SSKJ,
- razlika naglas, poudarek,
- bova pogledali, ce veste kako se nekaj napise. ali veste kaj je Fran? sem rekla, da ja. Obrazlozite, povedala da je to spletno mesto, kjer je objavljen tudi pravopis. Nato mi ni niti podala dejanskega vprasanja.

Verjetno sem se kaj pozabila, je veliiiko podvprasanj, bolj konkretno, kako se kaj rabi, vse je pa navezala na pravopis.
 
Prispevki
9
Naziv
prof.def.
Zavod
cjll
Področje
Šola za otroke s posebnimi potrebami
Ambrož Darinka, področje: izobraževanje otrok s PP

1. povejte mi kako sklanjamo moška imena in priimke in kako ženska? Kaj pa če je pred ženskim imenom naziv?
2. Kaj je to definicija? Definirajte definicijo. Uporabite primer.
3. Kaj so to kvalifikatorji? kaj označuje kvalifikator "jur."?
Slovenščina mi ni šla najbolje. Prvo vprašanje me je zmedlo, ker sem vedela, da je čista osnova obenem je pa... pač nisem se nanj pripravila. Dobro, da sem znala dobro odgovoriti na zadnje, ker sem imela tudi pri drugem težave. Je pa gospa takšna prava prof. slov. jezika, z in ljubeznijo pri slovenščini. Močno se je trudila usmerjati, da mi je bilo že kar nerodno. Izpit sem pa na veliko veselje opravila.
 
Prispevki
3
Naziv
Vzgojiteljica predšolskih otrok
Področje
Vrtec
1. Napisi c-vitamin, petnajstleten in 15-leten, avstrijsko-koroška pa obrazlozit stični in nestični vezaj (kdaj katerega)
2. Naštej dvodelna ločila
3. SSKJ, sestava in podrobneje frazeološko in terminološko gnezdo
 
Prispevki
7
Naziv
Učitelj razrednega pouka
Področje
Osnovna šola
Datum: 20. 6. 2018
Izpraševalka: Ambrož
Področje: razredni pouk

Na prvi pogled deluje stroga in je zelo očitna, da preverja tvoj govor medtem ko odgovarjaš na ustavo in zakonodajo. Pri tem se nikoli ne nasmehne (vsaj pri meni se ni), ne nakazuje če je zadovoljna ali ne.
1. Dala mi je del moje priprave in sem v označenem odstavku morala najti napake. Povedala mi je, da so napake 4: manjkala je vejica, dvakrat napačno zaporedje besed in enkrat neprimerna beseda. Z malce namigi sem prišla do pravilnih rešitev. Že takrat sem dobila občutek, da je strogost samo navidezna. Mimogrede, priprav nisem dala lektorirat in jih prav tako nisem niti prebrala še enkrat potem, ko sem učne ure speljala v razredu. To, da priprav namerno nisem dala lektorirat, sem na zagovoru tudi komentirala in je mojo odločitev pohvalila. Omenila je tudi, da nekateri namerno naredijo kakšno napako, ker upajo, da bodo potem vprašani ta del. Na to sem odgovorila, da tega jaz nisem naredila in sem prepričana, da mi lahko postavi več kot samo 3 vprašanja iz napak v pripravah.
2. Socialne zvrsti jezika: našteješ kako se delijo itd. Nato pa me je spraševala v kateri zvrsti govorimo, ko razlagamo učno snov in ko se pogovarjamo z učenci. V kateri zvrsti govorijo mlajši učenci, ko obnavljajo pravljico in ko razlagajo o včerajšnjem dnevu.
3. Lastna imena: sem jih naštela, nato pa mi je dajala primere in spraševala, kako se napišejo, npr. Friderik S praznim žepom (Slovenski pravopis, str. 11, pravilo 43).

Nisem vsega znala, v vsej živčnosti sem tudi zelo osnovne stvari zamešala. Pri tem sem enkrat celo rekla: "Saj znam to, res znam! Bom povedala."
Gospa mi je odgovorila: "Vem, da znate. Kar v miru."
Kljub temu, da mi ni vse šlo, sem imela občutek, da spraševanje bolj poteka kot debata in ne kot izpit, samo slab del je to, da si na koncu te debate ocenjen. :) Očitno je, da gospa želi uporabno znanje, da ji ni za recitiranje pravil, kar se meni zdi ogromen plus. Po moji izkušnji bi rekla, da se njenega priimka na komisijskem listu kar razveselite.
Upoštevamo sicer lahko tudi to, da je imela moja celotna komisija dober dan ali pa sem imela srečo, da sem naletela na res človeške člane.
 
Prispevki
6
PODROČJE: Razredni pouk
DATUM IZPITA: 4. 4. 2019

Spraševalka ga. AMBROŽ:

1. vprašanje: Socialne zvrsti jezika.
2. vprašanje: Imate besedo STARE. Zvočnik R v besedi zamenjajte s tremi drugimi zvočniki tako, da dobite tri druge slovenske besede (Stane, stave, staje). Kako imenujemo glasove, ki spremenijo pomen besede? (Fonem - glasnik).
3. vprašanje: Sestavek iz slovarja. Koliko pomenov ima beseda - kako to veste? S katerimi številkami so označeni? Kako so pomeni med seboj povezani? Iz katerega slovarja je sestavek? Kako to veste?
 
Prispevki
4
Za pom. vzgojitelja:

Najprej sem izbrala list z vprašanji. Dovolila je, da naloge pregledam in nanje odgovorim v poljubnem vrstnem redu.

1. Napisane so bile 3 povedi. Za vsako sem morala povedati, kaj je narobe.
Napake so bile različne (ločila, začetnice, vrstni red besed, smiselnost itd.)
2. Napisana so bila 4 lastna imena, katera sem morala spremeniti v pridevnik in jih postaviti v sredino stavka. Opredeliti, s kakšno začetnico bi jih zapisala.
3. Dva sestavka iz SSKJ. Vprašnje iz katerega slovarja sta sestavka? Zakaj sta dva sestavka za eno besedo (jesen-letni čas, jesen-drevo).

Izpraševalka je želela slišati odgovor le na to, kar je bilo zastavljeno z vprašanjem. Ko se mi je zataknilo je postavila podvprašanje.
Na pogled stroga, a v resnici zelo umirjena in išče znanje.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Na vrhu