Ali urne priprave res niso več obvezne?

Prispevki
114
Področje
Osnovna šola
Do mene je prišla informacija, da naj bi bile dovolj priprave po sklopih in da urne priprave na pouk niso več obvezne. Sliši se mi precej neverjetno in tega skoraj ne verjamem.
Ve kdo kaj več o tem?
 
Prispevki
114
Področje
Osnovna šola
Sem upala na kakšen odgovor ... in medtem seveda iskala tudi sama. Zanimivo se mi zdi, da v zakonodaji ne najdem ničesar o urnih pripravah; piše pa, da mora učitelj imeti sprotno vsebinsko in metodično pripravo. In to bi bila lahko priprava po sklopih in ne po urah, drži?
Od kod sploh ideja, da moramo imeti pripravo za vsako uro posebej, ste kdaj razmišljaji o tem?
 
Prispevki
13
Naziv
firbec
Zavod
Slovenska šola
Področje
Osnovna šola
Morda se sliši prevzetno, ampak učna priprava je tisto, kar poučevanje pribilža medicini in ga vleče stran od padarstva. Temeljni razloček med medicino in padarstvom je, da medicina na podlagi spoznanj sistematično načrtuje in beleži cilje in ravnanja (zdravljenja) ter jih izpostavlja stalni strokovni analiti in (samo)kritiki, padarstvo pa po najboljših močeh in z najboljšimi nameni poskuša zdraviti.
Zato zakon od učitelja zahteva, da se na pouk pripravlja vsebinsko in metodično, pravilnik pa, da mora svoje pripravljanje dokumentirati s sprotno in z letno pripravo.
Oblika priprave uradno ni predpisana; konec koncev gre za dokument, ki je osebne in, ko gre za zabeležke o učencih, tudi zaupne narave.
Zakaj pripravo pisati?
- da učitelj po koncu ure, tematskega sklopa, ocenjevalnega obdobja in šolskega leta ugotovi, (za)kaj se je od načrtovanega uresničlo
- da v prihodnje ohranja ali spreminja način pripravljanja
- da na podlagi kritičnega razmisleka o pripravi, pouku in znanju učencev spregovori na strokovnem aktivu, pedagoški konferenci ali predlaga spremembo učnega načrta
- da učitelj razmisli, kako bo neko znanje ali dejavnost (ustvarjalno pisanje, matematično logiko, geografsko orientiranje, spoznavanje bioloških zakonitosti ...) sistematično pomagal učencem razvijati skozi vse šolsko leto. Človeški spomin je sicer koristen, a če imaš nekaj napisano, se problema lažje lotiš. In za naslednje šolsko leto spremeniš pouk tako, da bi učitelj z manj ali z boljšim delom pripravil tak pouk, da bi se učenci več naučili in bolje znali. Konec koncev pisna priprava tudi lažje prepriča učitelja, kaj naj opusti in kaj doda
- priprava je lahko dobro izhodišče za pedagoško raziskovanje
- ob pripravi lahko učitelj razmišlja tudi o rezultatih NPZ-ja. Pa ne v smislu, da bo poprečna ocena boljša, ampak "katero znanje je NPZ preverjal, je to bistveno znanje, smo ga razvijali pri pouku, sem njegovo razvijanje (sploh) načrtoval/a..."
- če zbolim ali zamenjam službo, je dobro, če zanamci vedo, kaj (vsebina) in kako (metoda) sem delal/a.

Najmanj od leta 1998 je zavod za šolstvo nagovarjal, utemeljeval in priporočal pisanje t. i. tematskih priprav; priprav za daljši tematski sklop, ker so učni načrti ciljni - tudi operativni cilji (če le ne ciljajo samo na pojmovno/terminološki spomin) pa so stvar, ki jo je treba razvijati, utrjevati in preverjati skozi več ur. T.i. urna priprava je tudi damokejev meč, ki je lahko upravičena spotika inšpektorju ali ravnatelju: v letni pripravi gre za 32. uro, v dnevniku je vpisana 30. v urni pripravi pa zapisana 28. ura. In potem ubogi učitelj nateguje sebe, pouk, učence in vpise na kopito zaporedne ure, ki jo je vpisal avgusta v letno pripravo. Ali pa "za primer, če se kdo pritoži" v letno pripravo z rdečo in klicaji zapiše: Možno je zaradi bolezni ali sprememb šolskega koledarja odstopanje zaporedja ur za 20%!

Res pa je, da zavod za šolstvo svojo politiko menja in od učiteljev vse bolj zahteva t.i. urne priprave in uvaja novo poimenovanje t. i. učnega scenarija (learning scenario), iz katerega se bo natanko videlo, kaj naj bi v kateri minuti pouka učitelj delal in kaj učenci. Ta sprememba je nevarna zaradi dvojega: ker ubija spontani pouk in ker je zavod postal edini strokovni organ, ki inšpektoratu piše mnenja o pouku, pripravah in ocenjevanju.
 

Andrej

Osebje foruma
Moderator
Prispevki
255
Naziv
profesor
Res pa je, da zavod za šolstvo svojo politiko menja in od učiteljev vse bolj zahteva t.i. urne priprave in uvaja novo poimenovanje t. i. učnega scenarija (learning scenario), iz katerega se bo natanko videlo, kaj naj bi v kateri minuti pouka učitelj delal in kaj učenci. Ta sprememba je nevarna zaradi dvojega: ker ubija spontani pouk in ker je zavod postal edini strokovni organ, ki inšpektoratu piše mnenja o pouku, pripravah in ocenjevanju.
Točno tako in tega se lahko vsi "bojimo".
 
Prispevki
13
Naziv
firbec
Zavod
Slovenska šola
Področje
Osnovna šola
Tudi sam bi se bal. Je tak čas in takšna psihoza. In vodstva, nekateri učitelji-sodelavci, starši in inšpekcija se obnašajo kot šerifi. o_O:worried:
NA zavodu za šolstvo so pedagoškemu svetovalcu, ki je na nepravilnosti opozarjal, gladko, z medsebojnim laganjem vodstvenega kadra, podtaknili tri napake in so ga iz krivdnih razlogov odpustili. :bomb:
 

Andrej

Osebje foruma
Moderator
Prispevki
255
Naziv
profesor
Ja, danes preveč opozarjati na nepravilnosti... Sicer, baje, da živimo v svobodnem svetu. V resnici pa se ni kaj dosti spremenilo. Škoda, ker se pametni ljudje izogibajo vodstveni položajem, saj se kot kaže večini s tem ne da ukvarjati. Ja, ampak nekdo pa se mora. In tisti nekateri pač vozijo kot vozijo. In ne jim pomagati pri navigaciji, ker svoj cilj že vidijo.
 

Za odgovor se prijavite ali registrirajte.

Če želite odgovoriti na temo, morate biti član foruma.

Ustvari račun

Ustvarite račun v naši skupnosti. Brezplačno!

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Na vrhu