6. mar 2017 ob 15.30 - Kresal Strniša, Fele, Cokan

Trenutno berete:
6. mar 2017 ob 15.30 - Kresal Strniša, Fele, Cokan

Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.
Prispevki
18
Naziv
učiteljica slovenskega jezika
Zavod
OŠ Stražišče Kranj
Področje
  1. Osnovna šola
Datum izpita: 6. mar 2017
Ura izpita: 15.30

Področje v šolstvu: Osnovna šola
Strokovni naziv: Učiteljica slovenščine

Izpraševalec za zakonodajo: Kresal Strniša
Izpraševalec za ustavo: Fele
Izpraševalec za slovenščino: Cokan

Prijava poslana dne: 13. feb 2017
Potrditev prijave dne: 20. feb 2017
Obvestilo o izpitu dne: 20. feb 2017

Dodatno sporočilo:


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Po izpitu vprašanja objavite tukaj: OBJAVA izpitnih vprašanj

Skupna izpitna vprašanja in po izpraševalcih najdete tukaj:
Uporabite tudi forumski iskalnik (Kako deluje iskalnik?)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
Hej!

Vidim, da imave isto komisijo, le razlicni uri. Kako gre ucenje? Moram priznati, da me je kar presenetil hitri razpored k pristopu na strokovni izpit.

Zelim ti uspesno ucenje + drzim pesti, da nam vsem uspe!

Lp
 
Prispevki
18
Naziv
učiteljica slovenskega jezika
Zavod
OŠ Stražišče Kranj
Področje
  1. Osnovna šola
Ojla, Martial!

A veš, da sem te imela v mislih in sem rekla, da bi ti danes pisala. Jap, isto usodo imava :) jaz sem pol ure pred tabo ... Ohjoj, ne vem. Gre učenje, pa ne gre, kakšen dan bolje, kakšen dan slabše. Toliko je, da se mi zdi, da sproti pozabljam. No, je pa še en teden ...
Tudi jaz sem bila presenečena nad hitrim datumom, natanko 14 dni! Prepričana sem bila, da bo vsaj en mesec. Ampak baje zdaj ni take gneče, vsaj tako so nam rekli na pripravi na SI (seminar). Da se od marca dalje dlje čaka, zdaj pa ne (ampak vseeno je 14 dni hitreje, kot sem pričakovala).
Kakorkoli, odgovorila bi ti glede tiste nepopolne dvodomnosti slovenskega parlamenta. Kolikor vem in sem brala, je slovenski parlament dvodomen, sestavljen iz spodnjega doma (DZ - splošno ljudsko predstavništvo) in spodnjega doma (DS - predstavništvo posebnih interesov). Ampak ta dva domova sta nesimetrična oz. DZ je popoln, DS pa nepopoln, nimata enake teže, saj ustava ne predvideva enake politične moči za oba: DS ne sprejema zakonov, najpomembnejših splošnih pravnih aktov, prav tako so parlamentarne funkcije močno zgoščene v DZ. Če to primerjamo recimo z evropskim sistemom, kjer imamo Evropski parlament in Svet Evropske unije, sta enakovredna, oba imata skupne zakonodajne pristojnosti in sta odgovorna za proračuna (simetrična, popolna).
Glede tiste pravice o poznavanju staršev, če je oče darovalec ... Tudi jaz ne vem. Konvencija in ustava sicer v sklopu otrokove pravice do identitete predvidevata poznavanje staršev in da starši skrbijo za otroka, če je to mogoče. Torej ne absolutno in vedno. Jaz bi tukaj rekla, da je to odvisno od pravic in dolžnosti darovalca; če ima on pravico do popolne anonimnosti, potem otrok nima pravice, da ga pozna. Je pa to verjetno odvisno tudi od notranje zakonodaje in predpisov v posameznih državah podpisnicah konvencije. Kaj meniš? Imaš kakšno drugo idejo?

Jaz se trenutno ubadam s šolsko zakonodajo. Jo ti znaš zelo podrobno?
Se tipkava še kaj ta teden. Lepo bodi in uspešno učenje ti želim, pogum!
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
Uf, si podala izcrpen odgovor glede dvodomnosti. Sem ugotovila ze sama, si mi pa razjasnila nepopolnost. Jaz se tudi mucim z zakonodajo trenutno... Odvisno kaksno vprasanje bom dobila, nekaj znam bolj, nekaj pa manj. So mi najbolj motece alineje, ki jih moras znati pri pristojsnostih posameznih organov (natancnost!) Kar se pa tice otrok darovalcev je v Slo. zagotovljena anonimnost in hkrati nima obvezujocih pravic in dolznosti in bi pri pravici otrok, da poznajo svoje starse bila krsena pravica darovalca. Se bom sklicevala na to. Vidim pa, da gospod daje primerjave ustave s KOP. Sem pa zasledila, da so vsi izprasevalci ok, tako, da upam, da bodo naklonjeni tudi nam :)
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
P.s. Si izvedela kaksno koristno informacijo na seminarju za SI? Si lahko koristila kaj dopusta v soli?
 
Prispevki
18
Naziv
učiteljica slovenskega jezika
Zavod
OŠ Stražišče Kranj
Področje
  1. Osnovna šola
Ja, baje so vsi okej ... Jaz sem sicer upala, da bom dobila kakšnega spraševalca, ki nam je predaval na seminarju, pa ga nisem. Meni je bilo drugače v redu, malo laže sem se lotila, ko mi je nekdo vse razložil in okvirno šel skozi. So nam pa ful tako govorili, da ni treba znat tako natančno, kao zakonodja - ko gledaš financiranje, recimo, je dovolj, da poveš, da gredo plače iz javnih sredstev. In izob. programi - da veš, da sta splošni in posebni del, pa to je to. Ampak po teh vprašanjih sodeč, je treba bolj natančno vedet!
Ja, za ustavo je pa treba precej primerjat KOP in U. Ko sva ravno pri tem, kako si ti predstavljaš primerjavo glede pravice o svobodi vesti in veroizpovedi?
Pa še to - kdo financira otrokovo pot v šolo, če je daljša od 4 km, lokalna skupnost, kajne?'
Kar se dopusta tiče, ga pa nisem koristila, ker mi je v začetku feb. potekla pogodba in sem vedela, da bom doma in bom imela čas za učenje. Pripada ti ga 5 dni, kajne?

Lepo bodi in uspešen dan ti želim!
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
Svoboda vesti in veroizpovedi v ustavi - vsakršno izpovedovanje vere in drugih opredelitev je svobodno, tako v zasebnem kot tudi v javnem življenju. Nihče se ni dolžan opredeliti glede svojega verskega ali drugega prepričanja. Starši imajo pravico, da v skladu s svojim prepričanjem zagotavljajo otrokom versko in moralno vzgojo. Usmerjanje otrok glede moralne in verske vzgoje mora biti v skladu z otrokovo zrelostjo in starostjo ter z njegovo svobodo vesti, verske in druge opredelitve ali prepričanja.
KOP - države pogodbenice spoštujejo otrokovo pravico do svobode misli, vesti in veroizpovedi. države pogodbenice pravice in dolžnosti staršev oz. zakonitih skrbnikov, da otroka pri uveljavljanju te pravice usmerjajo na način, prilagojen njegovim razvojnim zmožnostim. POMEMBNO : glede svobodnega izražanja veroizpovedi so dopustne le tiste omejitve, ki jih določa zakon in ki so nujne za zavarovanje državne varnosti, javnega reda, zdravja ali morale ali pa temeljnih pravic in svoboščin drugih. Ja, je kar precej za znati, tudi pri ustavi, npr. ne piše vse v ustavni ureditvi države, moraš še sam predelati in iskati določene stvari (npr. nepopolno dvodomnost parlamenta že in še več je tega).
Si mislila pri zakonodaji splošni in posebni del v smislu kot ime programa, cilje in vzgoje izobraževanja, trajanje izobraževanja...) ali kot obvezni in razširjeni del izobraževanja (obvezni predmeti, izbirni, OPB, JV...)
Prevozi se financirajo iz lokalne skupnosti, prehrana pa se subvencionira iz državnega proračuna).
meni se zdi, da je zakonodajo potrebno znati kar podrobno pri dani izpraševalki ampak ne vem, kako se mi bo uspelo vse naučiti ;)

Če imaš še kakšno vprašanje, kjer si v dilemi pa kar vprašaj, da pridemo do skupnega mnenja ;)

Lp
 
Prispevki
18
Naziv
učiteljica slovenskega jezika
Zavod
OŠ Stražišče Kranj
Področje
  1. Osnovna šola
Ahoj! Gremo naprej ...

Pri programu sem mislila splošni (ime, trajanje itd.) in posebni (DDP, OPB, JV itd.).
Ej, pa bi te res še nekaj vprašala, če se ti ljubi tipkati ... Prebijam se skozi zakone in pravilnike in imam cel kup zapiskov, različno starih. Bi mi lahko odgovorila na tri vprašanja?
Če bi dobila vprašanje akt o ustanovitvi - kaj vse bi povedala?
Kako je zdaj s subvencionirano hrano? Šola je dolžna zagotoviti en brezplačen obrok dnevno (financira državni proračun?). Pa potem še držijo tiste subvencije malice (brezplačna malica, če povprečni dohodek na družinskega člana ne presega 53 % neto povprečne plače, brezplačno kosilo pa, če povprečni mesečni dohodek na dr. člana ne presega 18 % povprečne plače)?
Muči pa me še diferenciacija - zdaj so manjše učne skupine v 8., 9. razredu pri sln (madž., it.), mat in tj lahko celo leto - zunanja dif.?, v 4.-7. razredu pa največ 1/4 ur - fleksibilna dif. Je to to? Predvidevam, da vprašanja o nivojskem pouku in prehajanju med nivoju ipd. niso več aktualna?
Pa še dve krajši vprašanji (ni še konec, sori) - zdaj sta obvezna dva tuja jezika v tretjem obdobju, imam prav? In koliko izbirnih predmetov v tretjem obdobju si izbere učenec - 2 oz. 3 s privoljenjem staršev ali 3 oz. 4 s privoljenjem staršev?

Hvala stokrat ... Če imaš še sama kakšno vprašanje, ga kar vrni :) Uspešno učenje ti želim!
 
Prispevki
18
Naziv
učiteljica slovenskega jezika
Zavod
OŠ Stražišče Kranj
Področje
  1. Osnovna šola
Pa še to - najlepša hvala za odgovor glede svobode vesti! Obvladš, vidim ;)
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
Ti dopoldne odgovorim na vsa vprasanja. Imam ze izklopljen racunalnik ampak imam vse v zapiskih in vem kaj ti odgovoriti :)

Pridno studiraj, predvsem pa si malo tudi odpocij vmes :-D

Lp
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
Hej! Prvo bi te opozorila pri programih, se razvrščajo na dva načina, da ne boš pomešala (glede na to, kaj more vsebovati):
1. SPLOŠNI DEL:
- ime programa
- cilje VI
- trajanje izobraževanja
- obvezne načine preverjanja in ocenjevanja
- pogoje za napredovanje
- pogoje za vključitev
- pri strokovnih, splošnih še naziv poklica
2. POSEBNI DEL:
- predmetnik z navedbo obveznih in izbirnih predmetov
- učne načrte
- predmetni katalog
- izpitni katalog
in delitev glede na to, kar je vključeno notri
1. OBVEZNI PROGRAM OBSEGA:
- obvezne predmete
- ure oddelčne skupnosti
- izbirne predmete
- (dnevi dejavnosti)
2. RAZŠIRJENI DEL:
- PB
- jutranje varstvo
- dodatni in dopolnilni pouk
- interesne dejavnosti
- pouk neobveznih izbirnih predmetov
V razširjeni mora biti organiziran, vendar se učenci vanj vključujejo prostovoljno...

Ti bom vsako vprašanje odgovorila v naslednji objavi, da ne bo predolgo ;)
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
USTANAVLJANJE ŠOL, AKT O USTANOVITVI
Javne vrtce, glasbene šole, osnovne šole in domove za učence ustanavlja LOKALNA SKUPNOST.
- javne poklicne šole, srednje tehniške in srednje strokovne šole, višje strokovne šole, zavode za vzgojo in izobraževanje OPP ter dijaške domove ustanavlja država.
- javno gimnazijo ustanavlja država, lahko pa tudi mestna občina v soglasju z državo.
- SAMOUPRAVNA NARODNA SKUPNOST je soustanoviteljica javnih vrtcev oz. šol, ki se ustanovijo za vzgojo in izobraževanje v jeziku narodne skupnosti oz. za dvojezično VI.
AKT O USTANOVITVI
- v ustanovitvenem aktu se poleg zadev, določenih z zakonom, uredi tudi NOTRANJA ORGANIZACIJA javnega vrtca oz. šole
- v ustanovitvenem aktu javne šole se, v skladu z merili za organizacijo javne mreže, določi območje, na katerem imajo starši pravico vpisati otroka v to OŠ (torej šolski okoliš)
- v ustanovitvenem aktu šole lahko ustanovitelj določi, da se bodo vse ali posamične spremljajoče dejavnosti (računovodstvo, organiziranje prehrane, vzdrževanje in čiščenje prostorov...) za šolo izvajale v okviru služb ustanovitelja. Lahko pa se naloge prenesejo, tu pa se more vzpostaviti dogovor s financiranjem o načinu plačila prenesenih nalog.
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
PREHRANA V OŠ
Se financira iz državnega proračuna
Zagotovljen en obrok dnevno. (za malice drži kot si napisala)
Za kosila pa so po novem, od 1. 2. 2017 (Novela zakona o uveljavljanju pravic iz sredstev) upravičeni do brezplačnih kosil tudi učenci družin iz drugega in tretjega dohodkovnega razreda - torej tisti od 18 % do 30 % in tisti od 30 % do 36 %. Tukaj bi jaz še poudarila, da morajo starši pravočasno odjaviti učenca od prehrane ( en delovni dan prej, uro določi vsaka šola zase). Če učenci ne prevzamejo malice, kosila, so ga starši dolžni plačati v celoti (polno ceno), kljub subvenciji.
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
DIFERENCIACIJA - MANJŠE UČNE SKUPINE (jaz tukaj ne bi posebej izpostavljala oblik diferenciacij, ker ne vem, katere so še veljavne in katere ne, NIVOJSKI POUK, pa vsekakor ni več v veljavi)
BI povedala, da učitelji od 1. do 9. upoštevajo notranjo diferenciacijo, ker se delo z učenci diferencira glede na njihove zmožnosti.
v 4., 5., 6., 7. razredu se pri SLJ, MAT, TJ lahko pouk v obsegu največ 1/4 ur, namenjenih tem predmetom, organizira v manjših učnih skupinah. V 4. razredu se takšna oblika diferenciacije začne izvajati v mesecu aprilu.
V 8. in 9. razredu pri SLJ, MAT, TJ se lahko pouk organizira z razporeditvijo učencev v manjše učne skupine skozi vse leto.

Obvezni izbirni predmeti se začnejo šele v 7. razredu - se pravi 3. izobraževalno obdobje, prej so neobvezni izbirni predmeti.

3. izobraževalno obdobje
Učenec si izbere dva obvezna izbirna predmeta, lahko tudi tri, vendar v soglasju s starši. Šola mora ponuditi najmanj tri izbirne predmete iz družboslovno-humanističnega sklopa (pri čemer morajo biti ponujeni drugi TJ, nekonfesionalni pouk o verstvih in etiki, retorika); in najmanj 3 iz naravoslovno-tehničnega sklopa.

Tako, da drugi tuj jezik v 3. izobraževalnem obdobju je lahko ali pa ni obvezen (odvisno, če si ga učenec izbere). Od 4. do 6. razreda pa se ponudi drug tuj jezik kot neobvezen izbirni predmet).

Upam, da sem ti kaj pomagala.
Sicer pa ni panike, ker tudi sama s tem ponavljam...

Pogumno naprej!!!
 
Prispevki
8
Naziv
Učitelj športa
Zavod
Osnovna šola
Področje
  1. Osnovna šola
Živjo,

vidim da sta kar pridni z učenjem. Tudi sam imam izpit v ponedeljek ob 15.30. Glede na prebrano in slišano od kolegov, ki so bili na izpitu pred kratkim, večina komisije pomaga in išče znanje (tudi za našo komisijo je tako napisano).
Se vidimo in srečno!
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
Odlicno! Drzimo pesti za vse, res mocno upam, da nam uspe. Katera smer pa si? Ce je kaksno vprasanje, kar na dan z njim. Bolje, da si pomagamo sedaj, kot potem, ko bo ze prepozno!

Uspesno ucenje in srecno!

Lp
 
Prispevki
8
Naziv
Učitelj športa
Zavod
Osnovna šola
Področje
  1. Osnovna šola
Učitelj športa.
Trenutno sem si precej pomagal z vajinimi napisanimi vprašanji&odgovori, če se kakšno pojavi, sporočim oz. napišem.
 
Prispevki
39
Naziv
Profesorbiologije in gospodinjstva
Zavod
OŠ Ivana Kavčiča
Področje
  1. Osnovna šola
Potem si pri zakonodaji nujno poglej delitev v skupine pri sportu (kako je pri plavanju - 8 na neplavalce, 12 na plavalce, smucanje - 10 na zacetnike, 12 na tiste, ki so ze usvojili tehniko smucanja), 15 na spremstvo ekskurzij izven sole + 15 spremstvo v soli v naravi. Kolesarski izpit, en spremljevalec na 5 ucencev. Aha in ne pozabi pogledati kaj spada med podatke o zbiranju ucencev glede na gibalne sbosobnosti in morfoloske znacilnosti (vzdrzljivost telesa, eksplozivna moc...) Slednji podatki se zbirajo le s soglasjem starsev. Drugace pa se ucenci pri sportu, tehniki in gospodinjstvu delijo v skupino po 20, ce se ne motim.
 
Prispevki
8
Naziv
Učitelj športa
Zavod
Osnovna šola
Področje
  1. Osnovna šola
Hvala za skrb. Že poznam normative, si jih bom pa še enkrat dobro pogledal. Prav tako tudi kaj o ŠVK.
 
Prispevki
18
Naziv
učiteljica slovenskega jezika
Zavod
OŠ Stražišče Kranj
Področje
  1. Osnovna šola
Ahoooj!
Nas bo že za celo druščino :) najprej hvala, Martial, za odgovore. V bistvu sem imela sama zelo podobno v glavi, tako da super :) samo tistega o subvenciji kosila od 1. feb. dalje nisem vedela. Res sem vesela za tole sodelovanje in zavest, da nisem sama po cel dan za knjigami ...
Tevz, ampak ti potemtakem nimaš iste komisije kot midve?
Če sta za, bi z vama razjasnila še par vprašanj ... najbolj me namreč skrbijo te posodobitve zakonov ... zato me zanima -
Do kdaj je organizirano podaljšano bivanje, 5. ali 6. razreda? (Po moje petega)
Št. ur tedenske obremenitve na izob. obdobje: 1. obdobje 22 ali 24 ur?
2. obdobje 26 ur, 3. obdobje 30 ur, imam prav? In v vsakem obdobju se lahko poveča za max 2 uri (v katerih primerih??)
Kakšen je pomen rezultatov NPZ oz za kaj se lahko uporabljajo - bi tukaj povedala se kaj drugega, razen tega, da za preveranje, če se dosegajo standardi znanja, določeni v UN, + za izboljševanje, dopolnjevanje V-I dela in strokovnega spopolnjevanja učiteljev, ne smejo se pa uporabiti za razvrščanje in rangiranje in primerjanje šol?
Pa še zadnji ... Kako se lahko učenci vpišejo v prilagojene programe - je tukaj mišljen tisti postopek, ko starši dajo pisno zahtevo s strokovno dokumentacijo (dokazila) za uvedbo postopka usmerjanja na ZRSŠ - vlogo obravnava komisija na ZRSŠ - zavod izda odločbo o usmeritvi (možna pritožba, v tem primeru vlogo obravnava komisija 2. stopnje, sledi odločitev ministra) in šola mora pripraviti individualiziran program v-i za učenca. Je to to?
Uf, tisti normativi za športnike in spremljevalce ... koliko je tega! :S

Ah, pa še nekaj! Zadnja sprememba ustave je bila novembra 2016 (pitna voda je tudi javno dobro, nad katerim ne more nihče pridobiti lastninske pravice, 70a člen je to - na to so nas opozorili na seminarju). Kaj pa zadnja sprememba pred tem, kdaj je bila?

Pozdravček!
 
Status
Tema ni odprta za nadaljno razpravo.

Podobne teme

Zadnji prispevki

Na vrhu